Страница 5 от 5

Публикувано на: 30 Юли 2011 21:46
от slowtraveler
Колега, прочети отново темата....
ППХ сработва при точно определени условия.
Правилата на сработване са различни за различните модели и марки.
За някои от двигателите на тойота във форума имаше и точната диаграма на логиката.
Най общо условията са следните:
1. Педала на газта да е напълно отпуснат (ненатиснат) и да е стоял в това положение известно време (няколко секунди)
2. Оборотите на двигателя да са над определена граница (например за бензинка 1500-1800 са нормални обороти за гранична стойност).

Понякога се намесва и температурата на двигателя или на катализатора, но това са детайли.
При неизпълнение на някой от факторите - ППХ незабавно се прекратява, и започва подаване на гориво..
Като дърпаш автомобила (палиш на скорост), ако оборотите на двигателя са под граничните - гориво ще се подаде. Ако натиснеш газта - също...

Публикувано на: 30 Юли 2011 23:41
от zi_zi_top
Не мога да разбера как може да има още хора, които не са прочели и разбрали. sad.gif

При работещ ДВГ, обороти на ДВГ >/= 1800 (+/- 200 за различните ДВГ) и отпуснат напълно педал на газта притока на гориво се спира НАПЪЛНО = 0,000 л/100 км. Това съм го видял за първи път още на Лада 2105 и 2107 (икономайзер за принудителния празен ход ИППХ) и го е имало като функция на всичките ми следващи автомобили.

Това, че се спира притока на гориво към ДВГ не води до изгасване на ДВГ, защото той се върти от трансмисията, работи цялата електрическа система на автомобила и алтернатора си зарежда, също така има вакуум за серво и т.н. и т.н.

Публикувано на: 31 Юли 2011 16:52
от mafiota
А един познат опитваше да ме убеди че в ППХ двигателя минава в компресорен режим unsure.gif , т.е. работи като обикновен бутален компресор - нагнетява въздух tooth.gif tooth.gif

Публикувано на: 31 Юли 2011 16:58
от slowtraveler
mafiota написа:А един познат опитваше да ме убеди че в ППХ двигателя минава в компресорен режим unsure.gif , т.е. работи като обикновен бутален компресор - нагнетява въздух tooth.gif tooth.gif
Ами донякъде е прав: двигателя дори и да не работи (гори), но ако се върти, смуче въздух от смукателния колектор, и го 'нагнетява' в ауспуха... Само застъпването на диаграмите на всмукателните и изпускателните клапани пречат за високо КПД laugh.gif

П.С. някои от дизелите по камиони и автобуси имат ретардер - моторна (в основния вариант) спирачка, където наистина работят като компресор biggrin.gif

Публикувано на: 31 Юли 2011 19:44
от nikolov22
смуче ама не забравяй че при бензина имаш дросел които е затворен и почти въздух не преминава при дизела смуче и си нагнетява поради липсата му

Публикувано на: 31 Юли 2011 20:20
от Bass_Man
Да смуче да смуче колко да смуче tongue.gif ?

Публикувано на: 31 Юли 2011 20:57
от mafiota
явно нагнетява в изпускателната система, щото нали на старите мадарки на подобен принцип им работеше моторната спирачка :)