Страница 5 от 6
Публикувано на: 26 Ное 2011 10:34
от nowyaris
Спокойно,няма какво да се срине.По информация "под сурдинка" цената на дизеловото гориво в България ще се изравни с тази в съседна Турция.Да живее D-4D.Яриса е бензинов и в момента съм на 22 стотинки надолу.Се 5 на сто гори.
Публикувано на: 26 Ное 2011 12:31
от KiLLeR
Имаш определен доход за една година, с който потребяваш стоки и услуги в тази една година. В цената на тези стоки и услуги са калкулирани разходи за производство, доставка на материали, разходи за транспорт, опаковка, труд и така нататък. Като имаш предвид, че един голям процент от цената на стоката/услугата са разходи за гориво то при определена цена на горивото цената на стоката/услугата ще стане толкова висока, че с дохода, който получаваш няма да можеш да покриеш годишните си потребности от стоките и услугите. Респективно за да вържеш двата края намаляваш потреблението, от там се намаляват печалбите на фирмите, приходите в бюджета, съответно ще трябва да се намалят и заплати. Намалените заплати ще доведат до още по-ниско потребление и т.н. и завърти ли се този кръг става много,много лошо.
Малко объркано го обясних ама толкова мога biggrin.gif
Публикувано на: 26 Ное 2011 13:22
от zi_zi_top
KiLLeR написа:Имаш определен доход за една година, с който потребяваш стоки и услуги в тази една година. В цената на тези стоки и услуги са калкулирани разходи за производство, доставка на материали, разходи за транспорт, опаковка, труд и така нататък. Като имаш предвид, че един голям процент от цената на стоката/услугата са разходи за гориво то при определена цена на горивото цената на стоката/услугата ще стане толкова висока, че с дохода, който получаваш няма да можеш да покриеш годишните си потребности от стоките и услугите. Респективно за да вържеш двата края намаляваш потреблението, от там се намаляват печалбите на фирмите, приходите в бюджета, съответно ще трябва да се намалят и заплати. Намалените заплати ще доведат до още по-ниско потребление и т.н. и завърти ли се този кръг става много,много лошо.
Малко объркано го обясних ама толкова мога biggrin.gif
Обяснил си го кристално ясно! А този кръг се е завъртял от преди 1-1,5 година и все повече зациклят нещата.
В същото време в Брюксел "гениални ЕС" икономисти имат намерение да преформатират дълга с т. нар. еврооблигации за да може пак да си харчат на воля. Добре, че е Меркел да им размаха юмрук!
А горивата у нас ще гонят средни европейски цени и никой не може да ги спре.

Публикувано на: 26 Ное 2011 13:31
от KiLLeR
В Брюксел все повече не са наясно какво да правят. Никакви икономисти, всичко е политика. Политиците не са наясно какво да правят с икономиката, но им е политически удобно да има Европа като съюз и еврозона в която еврото да е доминираща валута. В момента се готвят да пуснат печатницата за пари на ЕЦБ. Така ще инфлират дълга на всички държави за да стане по-лесно обслужваем.

Публикувано на: 26 Ное 2011 14:09
от s4etovod
nowyaris написа:То по-зле може ли?Вчера в София Дизела 2,53-Бензина 2,37.Туй ако не е гавра с честните превозвачи.... .Днес намерих бензинов ТРАНЗИТ за 1800 лв.С още толкова ще го направя кукла.Ама пусто не мога да намеря краден бензин.
Че цената на газта да не е евтина?? 1,36 за литър, кога е била такава преди?
А аз съм си намерил решението за сега. Докато масата народ се чуди какво да прави и си цака всеки ден за скъп бензин/дизел/газ и се оплаква, че става страшно, аз си джиткам за 8лв градско в София на МЕТАН! Вярно, че и неговата цена ще се повиши и ще има акциз, ама да не мислите, че другите горива ще останат такива?? От собствен 4-годишен опит знам, че съотношението в цените като разход в пари на километър се запазва и то винаги е в полза на метана.
Ето купих си "нова кола" Форд Галакси с готов газов инжекцион и веднага го смених с метан. Струва ми 900лв, които по мои сметки ще избия за около 1 година = 18-20 х.км и то това е спрямо цената на газта!!!
Много ми е интересно тогава, защо няма фенове на другата метанова кола, която продавам, верно френска - Рено Сценик 1998, ама минава 400км извънградско за 27лв

За една смяна на ангренаж изчислих за Реното, че при извънградско каране съм спестил 3500 спрямо бензина, 2700 спрямо дизела и 1700 спрямо газта.
Ами това ми е мнението, мрънкаме българиге, ама като овците, нито дигаме гюрултия нито търсим алтернативи
Успех на всички дерзаещи с цените на горивата

Нека ми блокира админа темата за бартер на метановото Рено и сега е в коша купува/продава - боли ме The Far-а
Публикувано на: 26 Ное 2011 20:11
от nowyaris
KiLLeR написа:В Брюксел все повече не са наясно какво да правят. Никакви икономисти, всичко е политика. Политиците не са наясно какво да правят с икономиката, но им е политически удобно да има Европа като съюз и еврозона в която еврото да е доминираща валута. В момента се готвят да пуснат печатницата за пари на ЕЦБ. Така ще инфлират дълга на всички държави за да стане по-лесно обслужваем.

Златни ти уста-дано да пуснат печатниците-не само в Брюксел,но и в София.Всъщност,Софийската май са я пуснали вече.Така,че и горивата,и всичко ще хвърчи нагоре с все по-високи темпове.Ама това сме го преживели вече-не се умира,само ти се изчиства кредитното минало laugh.gif laugh.gif laugh.gif Бях писал някъде,че след две-три години с 500 лв. и вафла Троя няма да можем да си купим-с изключение на упоменатия период другото съм го познал.Иначе за метана колегата е прав,ама при моя разход и годишен пробег не си струва.За бусовете които имам друга алтернатива освен дизел(чат-пат краден)няма
Публикувано на: 26 Ное 2011 23:18
от zi_zi_top
Горе-долу това е положението!
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=4335471
П.С. Може би следващата най-стабилна валута в света ще е йоана.

Публикувано на: 27 Ное 2011 02:21
от Uncle Dido
Ама писах аз преди години, че без супервисоки мита за стоките от Китай и Индия няма как да стане - ама ето.....
Публикувано на: 27 Ное 2011 08:14
от nowyaris
Няма да стане,ако не се научим да бачкаме по начина,по който бачкат и те,т.е. огромно производство на супер тънки цени.Досега бяхме на съветския принцип-чрез монопол и супер високи цени за произведени боклуци към вили,яхти и бентлита.На този принцип бяха и от ЕС до сега.Ама гризкат дървото в момента,че и ние покрай тях.Прост пример-в ЕС купуват нефт за горива,а в Китай за да произвеждат най-евтините изкуствени текстилни влакна.Коя икономика ще рухне първа според вас?Така че цените на енергоносителите тепърва ще хвърчат нагоре и който има сос от динозаври под земята ще си свирка,а който няма ще го отсвирват.Живот.
Публикувано на: 27 Ное 2011 11:38
от KiLLeR
К'во правим като след някоя година свърши нефта:

Публикувано на: 27 Ное 2011 12:08
от mafiota
Така както са тръгнали нещата ще умре далаверата и при каране с пропан бутан, а на него защо му вдигат цената след като е отпадачен продукт

Публикувано на: 27 Ное 2011 12:20
от Scott
KiLLeR написа:К'во правим като след някоя година свърши нефта
Не се притеснявайте, Тойота мисли за всички - тая година полу-електромобил (хибрид), догодина електромобил ... или както там беше за Тато и полупроводниците

Публикувано на: 27 Ное 2011 12:35
от KiLLeR
mafiota написа:Така както са тръгнали нещата ще умре далаверата и при каране с пропан бутан, а на него защо му вдигат цената след като е отпадачен продукт

там е принципа на търсенето и предлагането. Ако цената му остане твърде ниска ще има недостиг,защото всички ще минат на тази алтернатива и така или иначе ще тръгне нагоре цената.
Много скъпи тези цели електромобили biggrin.gif гледах на панаира едно ПИжо, евтино, дървено като китайска играчка от левче за 60 хилки

Публикувано на: 27 Ное 2011 12:48
от nowyaris
KiLLeR написа:К'во правим като след някоя година свърши нефта:

Ще връткаме педалите.Или ще си купим по един катър-Русе до София за шест дена.И ще може хем да си караме,хем да си фиркаме.Няма страшно-да му мислят петролните шейхове и катаджиите.Ние само ще продължим да си пърдим гладни,както е било и досега.
Публикувано на: 27 Ное 2011 12:50
от mafiota
Scott написа:KiLLeR написа:К'во правим като след някоя година свърши нефта
.........., Тойота мисли за всички - тая година полу-електромобил (хибрид), догодина електромобил ... или както там беше за Тато и полупроводниците

Не се притеснявай, ако продължат да навлизат разните му ветрогенератори, фотоволтаици и тем подобни възобновяеми източници, и тока доста ще скочи
Евтиният ток е в мирният атом, но интересите са други.