Страница 5 от 7

Публикувано на: 04 Яну 2011 01:43
от Bass_Man
scorpion написа: ............. Стъклото не се разтяга, провисва, набъбва biggrin.gif Или е цяло без пукнатини, сериозни надрасквания и пр. или е ... стъкло на парчета. ..................
Колега ако трябва да сме съвсем прецизни стъклото тече или иначе казано то е в аморфно вещество! Което най-общо казано е вещество наподобяващо течност с много голям вискозитет :) . Разбира се в нормалния срок на експлоатация няма да изтече достатъчно , че да не може да се ползва :whistle: .

Публикувано на: 04 Яну 2011 01:51
от zi_zi_top
Bass_Man написа:...стъклото тече или иначе казано то е в аморфно вещество! Което най-общо казано е вещество наподобяващо течност с много голям вискозитет :) ...
Това се отнася за незакаленото стъкло и е установено при стъкла на над 100 години.
При закаленото стъкло нещата стоят различно - повърхността му е структурирана и има вътрешно напрежение т.е. има "твърда коричка", която не му позволява да тече.

Публикувано на: 04 Яну 2011 03:08
от Bass_Man
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1% ... 0.BB.D0.BE

Така или иначе то си е замръзнало :) . Но виж какво пише за сър Алистър Пилкингтън:

90% от плоското стъкло в света се произвежда чрез технологията на флоатното стъкло, изобретена от сър Алистър Пилкингтън от Pilkington Glass. При нея разтопеното стъкло се излива в единия край на вана с разтопен калай. Стъклото се стича по калая и се подравнява, създавайки плоска повърхност от двете страни. Стъклото бавно се охлажда и втвърдява, докато преминава по разтопения калай, след което излиза от ваната като непрекъсната лента. След това стъклото се полира. Завършеният продукт има почти идеално успоредни повърхности.

Стъклото се произвежда в стандартни дебелини от 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10, 12, 15, 19 и 22 мм.

Флоатното стъкло представлява опасност при определени приложения, защото се чупи на големи назъбени парчета, които могат да предизвикат сериозни наранявания. Много строителни нормативи по света ограничават употребата на флоатно сткъло на места с висок риск от счупване и наранявания, като бани, врати и малки височини в училищата.



Закалено стъкло

Закаленото (или темперирано) стъкло се произвежда чрез топлинна обработка на флоатно стъкло. Стъклото се разрязва до необходимия размер и всички обработки (като полиране на ръбовете или пробиване на отвори) се извършват преди закаляването. Стъклото се поставя в пещ, която го нагрява над точката на закаляване от 600 °C. След това стъклото бързо се охлажда с въздух. Това създава натискови напрежения по повърхността на стъклото, уравновесени от опънни напрежения в дълбочина. Схемата на охлаждане може да се види при наблюдение на стъклото с поляризирана светлина. Закаленото стъкло обикновено има якост, шест пъти по-висока от тази на обикновеното стъкло.

От друга страна, закаленото стъкло има и недостатъци. Поради вътрешните напрежения всяка повреда по ръбовете на стъклото предизвиква начупване на дребни парчета. Това е причината то да бъде рязано преди закаляването и да не може да бъде обработвано след това. Освен това повърхността на закаленото стъкло е по-мека от тази на обикновеното и е по-податлива на надраскване.

Закаленото стъкло обикновено се използва в елементи без рамки (например като врати без рамки) и за конструктивни цели. Закаленото стъкло се счита за по-малко рисково от обикновеното, поради по-високата си якост и защото се чупи на малки заоблени парчета, които е по-слабо вероятно да предизвикат наранявания.

Публикувано на: 04 Яну 2011 08:17
от slowtraveler
Явно Пилкингтън са били на стъклата на Опела - твърдо си спомням, че бяха оригинално вложени в един от двата автомобила...
Проблеми и забележки към качеството съм нямал.
А справките, които е дал не означават, че стъклата марка Пилкингтън са флоатни....
Челното Пилкингтън си е триплекс, а страничните - закалени (пробвано многократно - след поредния опит за кражба доста време чистих 'пясъка' от натрошеното странично стъкло).
Не съм сигурен на Авенсиса кой е крайния производител на стъклата... И дали марката Тойота не се слага на стъкло Пилкингтън...
Ако е такова стъклото и отговаря на параметрите (отопление и т.н.) - не бих се замислял да сложа такова - ОК е.
Но ако е незнайна марка - бих искал да е оригинално...

Публикувано на: 04 Яну 2011 12:18
от scorpion
zi_zi_top написа:
Bass_Man написа:...стъклото тече или иначе казано то е в аморфно вещество! Което най-общо казано е вещество наподобяващо течност с много голям вискозитет :) ...
Това се отнася за незакаленото стъкло и е установено при стъкла на над 100 години.
При закаленото стъкло нещата стоят различно - повърхността му е структурирана и има вътрешно напрежение т.е. има "твърда коричка", която не му позволява да тече.
wacko.gif wacko.gif wacko.gif
Пропуснал съм май този урок по физика пък и в сферата на финансите едва ли е важно дали стъклото е в течна форма или не. Но благодаря за инфото. Стана ми интересно.

Да се надяваме, че колегата ще си реши проблема в скоро време и ще ни пусне инфо !

Публикувано на: 04 Яну 2011 12:24
от hyankov
Ами проблема ще го решавам така - отивам в Кобра, слагам 'най-доброто' което имат. Ако трябва ще чакам да го поръчат. Ще стоя до тях докато го монтират, защото съм чел за някои неприятни случаи. Ако след ремонта се окаже че тече или шуми, ще връщам колата колкото пъти трябва, докато стане както трябва.

И с времето ако стъклото се окаже толкова некачествено колкото го описват по форумите, все някъде нещо може да му се случи. Тогава ще подходя по другия начин - експертна оценка, взимам каквито пари ми дадат и купувам оригинално стъкло от морга.

Та това е общо взето май... Сега ще видим какво ще стане в Кобра unsure.gif

Публикувано на: 04 Яну 2011 12:51
от jim_beam
еее дотогава жив и здрав ще вземеш по-нова,не го мисли толкова.успех с пилкингтона и отровната змия! wink.gif

Публикувано на: 04 Яну 2011 14:45
от gh0s7r1d3r
кобра дават безсрочна гаранция за монтажа - тоест, когато и да протече, можеш да отидеш и да ти го оправят :) а иначе - стъклото - стъкло. най-вероятно е турско производство, но имайки предвид, че те целите коли са ни турски, едва ли е голям пробле. турците се понаучиха да правят нещата.

Публикувано на: 05 Яну 2011 00:59
от digitalpr
На моя Авенсис стъклото също е Пилкингтон. Само за инфо ти го давам

Публикувано на: 05 Яну 2011 10:12
от kofarata
wacko.gif Явно никой не знае, че стъклата PILKINGTON се внасят и продават в БГ само от СИМ ПЕТ СИМ ... и това е от много години назад. Тел. е 02/920 04 04. Имал съм претенции за оригинално стъкло 2 пъти - към ДЗИ и Армеец, който са ме пращали в сервиза на СПС на Вагон ресторанта на бул. Стамболийски и Вардар - монтаж, преместване на стикери и най-важното ... ОРИГИНАЛНО СТЪКЛО. Работят с Pilkington i Asahi Japan. Още повече, когато има претенция за стъкло бъкано със сензори и електроника.
Макар и късно, дано съм бил полезен :thumbsup:

Публикувано на: 05 Яну 2011 11:18
от hyankov
Колеги, звънях в КОБРА току що.

Имат 'европейско' стъкло на склад за моята кола, тонирано, триплекс с нагревател. 480 лв стъклото, 20 лв труд, 20 лв силикон или нещо такова. Предполагам че накрая към 530 лв ще излезе всичко.

Събота отивам да го слагат, пък каквото стане.

Имаха и някаква китайска витрина за 140 лв, но не мерси.

Публикувано на: 05 Яну 2011 11:27
от alexandargv
А ще ти сложат ли нови уплътнители и държачи или ще използват старите? Защото на един приятел му сложиха старите неща.

Публикувано на: 05 Яну 2011 12:00
от kofarata
Имат 'европейско' стъкло на склад за моята кола, тонирано, триплекс с нагревател. 480 лв стъклото, 20 лв труд, 20 лв силикон или нещо такова. Предполагам че накрая към 530 лв ще излезе всичко.

Събота отивам да го слагат, пък каквото стане.

Имаха и някаква китайска витрина за 140 лв, но не мерси.
Мислиш ли, че европейското е по-различно от "китайската витрина" освен, че струва почти колкото оригинално?

Публикувано на: 05 Яну 2011 12:04
от dimpex_01
Моето мнение е че новото е по добро от което и да било втора ръка, тъй като по него няма да има драскотини от амортизацията.
wacko.gif Явно никой не знае, че стъклата PILKINGTON се внасят и продават в БГ само от СИМ ПЕТ СИМ ... и това е от много години назад. Тел. е 02/920 04 04. Имал съм претенции за оригинално стъкло 2 пъти - към ДЗИ и Армеец, който са ме пращали в сервиза на СПС на Вагон ресторанта на бул. Стамболийски и Вардар - монтаж, преместване на стикери и най-важното ... ОРИГИНАЛНО СТЪКЛО. Работят с Pilkington i Asahi Japan. Още повече, когато има претенция за стъкло бъкано със сензори и електроника.
Макар и късно, дано съм бил полезен thumbsup.gif
Относно мнението на колегата. Аз също четох че само СПС ги предлагат, но боже би КОБРА ги вземат от тях. На мен кобра ми сложиха "Pilkington" -европейско стъкло. Иначе си ползват старите уплътнения и ми натрошиха щипките на кората. Като ги попитах за щипките, ме упътиха да си ги купя от авто аксесоари. Абе МЪРЛЯЧИ

Публикувано на: 05 Яну 2011 12:14
от hyankov
dimpex_01 написа:
wacko.gif Явно никой не знае, че стъклата PILKINGTON се внасят и продават в БГ само от СИМ ПЕТ СИМ ... и това е от много години назад. Тел. е 02/920 04 04. Имал съм претенции за оригинално стъкло 2 пъти - към ДЗИ и Армеец, който са ме пращали в сервиза на СПС на Вагон ресторанта на бул. Стамболийски и Вардар - монтаж, преместване на стикери и най-важното ... ОРИГИНАЛНО СТЪКЛО. Работят с Pilkington i Asahi Japan. Още повече, когато има претенция за стъкло бъкано със сензори и електроника.
Макар и късно, дано съм бил полезен thumbsup.gif
Относно мнението на колегата. Аз също четох че само СПС ги предлагат, но боже би КОБРА ги вземат от тях. На мен кобра ми сложиха "Pilkington" -европейско стъкло. Иначе си ползват старите уплътнения и ми натрошиха щипките на кората. Като ги попитах за щипките, ме упътиха да си ги купя от авто аксесоари. Абе МЪРЛЯЧИ
Да и аз четох много че са мърлячи и много ме е страх да не потрошат нещата. Ще се радвам да слагат нови щипки и уплътнения (ако има нужда), всичко ще се фактурира на Армеец така или иначе.

Няма да се учудя след цялата процедура Армеец да ми кажат 'защо не сложи китайско стъкло, ние покриваме него само, ето ти 140 лв тука'. Тогава вече ще стане 'Цирк Буш'.