Въпрос за Ламбда сонда и ABS.

Публикувай отговор
KingSteve
Мнения: 169
Регистриран на: 05 Юли 2008 14:52
Местоположение: Варна

Мнение от KingSteve » 20 Ное 2010 19:05

Никога не съм го точил и никога не ми е стискало да го изхабя докрай - нали се прецаквали бензиновите помпи като остане без гориво (поне така казват). Страх ме е да не сменям помпа.
Още не съм намерил къде да премеря налягането. Авера няма такъв манометър. След като чистих инжекторите пича каза нямат грешка .. но дали наистина е така? Става ли да откача инжекторите от входния колектор и да паля? Ще се забележи ли ако има пиклив инжектор така на око(ако покаже, че всичко е наред с налягането на помпата)?

P.S. Пак да попитам нормално ли е да има ваккум в резервоара? Чува се как си поема дъх като развия капачката.
Avensis 7A-FE

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 20 Ное 2010 23:48

Абе зависи колко е вакума и дали не е налягане . Иначе моята има тестов режим за дюзи при който може да си тестваш само дюзите . Може и твоята да има виж в документацията . Иначе с паленето може да не стане много добре защото трябва да задържиш малко да напълни някакво количество .
Ако можеш източи резервоара и сипи течността във нещо прозрачно да видиш дали половината не е вода например . Защото проблемите , които описваш много приличат и на вода в горивото .

mirott
Мнения: 2149
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 23 пъти

Мнение от mirott » 21 Ное 2010 00:10

[quote="Bass_Man"]Значи ако дърпа въздух от колектора няма да вдига обороти а ще гюбри на ниските защото въздуха ще е повече от необходимото . Когато дадеш повечко газ тогава нещата ще се пооправят защото по-голяма част ще влиза от дросела и непремереното количество няма да оказва голямо влияние .

И според мен дърпа въздух от не където трябва и не колкото трябва.Моята има абсолютно същите симптоми и прави същите магарийки.Но все не ми остава време да сваля всмукателния колектор.Интересното е,че при повишена консумация на ток,примерно фарове закротва ниските обороти на 700-750.Но придърпването не изчезва като я подкарам...

KingSteve
Мнения: 169
Регистриран на: 05 Юли 2008 14:52
Местоположение: Варна

Мнение от KingSteve » 21 Ное 2010 12:10

...трябва да задържиш малко да напълни някакво количество
Значи като имам малко повече време на изгасен двигател мога да закача да си работи бензиновата помпа и да запускам инжекторите 1 по 1.
Интересното е,че при повишена консумация на ток,примерно фарове закротва ниските обороти на 700-750.
Колега, при мен оборотите винаги са 700 независимо от консумацията( в мн. редки случаи и при мн. продължителна работа на двигателя падат до 650). Качват се малко само когато е на климатик но това си е в реда на нещата. Видимо нямам пробив в нито 1 от гумените съединения около всмукателния колектор. Защо си имал намерение да го махаш? Има ли място, което не може да се огледа докато е монтиран?

P.S. Сега прегледах service manual-a. Имам тест на инжекторите, но нямам уред да го пусна. Другия вариант, който предлагат е да се закачи директно инжектора към изхода на бензиновия филтър. Да се пусне помпата да работи. Отпушва се инжектора с 12V и ако е наред за 15 сек. трябва да напълни 40-52cm3. Допустима ралика м/у инжекторите - най-много 10m3. В запушено състояние - най-много 1 капка за минута. Според мен ако направя този тест ще стане ясно и дали налягането е достатъчно.
Последно промяна от KingSteve на 22 Ное 2010 18:47, променено общо 1 път.
Avensis 7A-FE

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 21 Ное 2010 17:13

Верно ли пише да се държи 15 сек ве ?
Вземи си направи едно генераторче да си ги цъка да не им се запали бобинката .

mirott
Мнения: 2149
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 23 пъти

Мнение от mirott » 22 Ное 2010 09:34

Мисля си да го сваля,защото имам съмнения в гарнитурата.Когато работи на празен ход,преди да "притрепери" мотора се чува свистене точно оттам.

KingSteve
Мнения: 169
Регистриран на: 05 Юли 2008 14:52
Местоположение: Варна

Мнение от KingSteve » 22 Ное 2010 18:59

Здравейте отново колеги. Днес направих теста на инжекторите. Понеже Bass_Man ме стресна леко ги държах включени по 5 сек. Всички пръскаха почти еднакво - 23см3. Разликата не беше по-голяма от 1 см3. По serivice manual-a, както споменах трябва за 15сек. да изплюят м/у 40 и 52см3. Излиза, че пръскат около 69см3 за 15сек., което според мен автоматично изключва ниско налягане от бензиновата помпа. Смених 0-ring-овете. Тези към всмукателния колектор бяха леко напукани. Скъсих малко дясната тръбичка м/у всмукателния колектор и капака на двигателя. Беше напукана в краищата. Не знам каква роля играе. Лявата е за маслените пари според мен. Докато се прибирах от работа колата се държа мн. добре. Ще видим какво ще стане след 3 4 дена.

P.S. Когато инжекторите са запушени не пускат никаква аванта. Нито капка не просълзява а помпата работеше поне 10-15 мин. докато приключа.
Avensis 7A-FE

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 22 Ное 2010 19:57

Вземи източи цялото гориво и сипи ново от "доверена" бензиностанция . Като също може да сложиш една добавчица за обиране на водата . На Лики Моли има сигурно и други има . Да видим дали няма да задържим чудото за по-дълго време . BTW на помпата нищо няма да и стане ако поработи няколко секунди без гориво .

KingSteve
Мнения: 169
Регистриран на: 05 Юли 2008 14:52
Местоположение: Варна

Мнение от KingSteve » 23 Ное 2010 09:30

Не знам коя е тази "доверена" бензиностанция в БГ biggrin.gif. Напоследък се носи слух във Варна, че на Ром Петрол правят най-малко шмекерии. По принцип нали водата остава най-отгоре. При положение, че нямам тръба да връща невпръснатото гориво в цилиндрите помпата успява ли да да размеши достатъчно горивото с водата. От друга страна от доста време зареждам от Ром-а и винаги карам поне 20 30 км след като светне резервата та би трябвало ако е имало вода вече отдавна да е излязла.
Avensis 7A-FE

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 23 Ное 2010 10:19

Еми ако не се промени нищо ще си го върнеш старото гориво .

KingSteve
Мнения: 169
Регистриран на: 05 Юли 2008 14:52
Местоположение: Варна

Мнение от KingSteve » 23 Ное 2010 10:35

След вчерашната интервенция колата работи нормално и имам над 10L в резервоара. Ще изчакам няколко дена да видя дали ще се влоши отново. Ако се промени ще източа малко останалото гориво и ще налея ново.

P.S. Нямам автосервиз tongue.gif. В полеви условия на двора не е същото...
Avensis 7A-FE

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 23 Ное 2010 10:39

Между другото , като каза че караш на резерва бях чел някъде , че като падне нивото много ниско се увеличавал шанса за пропуск на запалването . В смисъл , че явно има повечко вакум и може би пада налягането/прекъсва горивото в рейката . Пробвай малко да я държиш с по-високо ниво в резервоара и си виж клапана за този вакум .

KingSteve
Мнения: 169
Регистриран на: 05 Юли 2008 14:52
Местоположение: Варна

Мнение от KingSteve » 24 Ное 2010 10:23

Пак тресе от вчера вечерта насам. Къде се намира този клапан? Карах я с отвита капачка на резервоара т.е. без никакъв вакуум и пак тресе по същия начин. Това май означава, че не е от него. Днес ще я оставя без гориво. Почти е свършило и ще напълня после ново.
Мерих времето на отворено състояние на инжекторите - и на 4те е еднакво. Защо обаче сигнала от CMP e по-слаб от този на CKP? Нормално ли е това при положение, че имат еднакво омично съпротивление, респективно почти или еднакъв брой навивки?
Прикачени файлове
CMP & CKP 02.JPG
CMP & CKP 02.JPG (22.52 KiB) Преглеждано 1651 пъти
CMP & CKP 01.JPG
CMP & CKP 01.JPG (21.65 KiB) Преглеждано 1651 пъти
1 & 4 Injector.JPG
1 & 4 Injector.JPG (16.79 KiB) Преглеждано 1651 пъти
1 & 2 Injector.JPG
1 & 2 Injector.JPG (16.67 KiB) Преглеждано 1651 пъти
Avensis 7A-FE

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 25 Ное 2010 06:29

Най-вероятно защото периферната скорост е по-голяма . Но щом времената са еднакви а си тресе значи сместта не е правилна или не гори добре . Я дай пак да преговорим точно кога тресе , в кои режими , при какво натоварване , при каква темепратура на охлаждащата течност . И между другото това с горивото е много вероятно . И като заредиш новото гориво сложи една добавка за обиране на водата . И си пи поне 20 литра гориво от уж най-хубавото .

sheha
Мнения: 44
Регистриран на: 15 Окт 2010 12:41
Местоположение: montana

Мнение от sheha » 25 Ное 2010 13:35

zdr. dosta wreme ne bah poglevdal tuk i sega wijdam 4e stawame trima s tozi na6 problem.
dosta po sklonen sym da mislq 4e problema e s potoka wyzduh ili gre6ka w nqkoj ot dat4icite.
az slovih gazow injekcion kojto se uprawlqwa ot komp na kolata t.e. wmesto benz duzi komp uprawlqwa gazowite..problema e sy]iq i na gaz koeto `6te da re4e 4e ne e ot benzin
nalqgane na pompa i taka natatyk.kolkoto i da promenqm nalqganeto na gasta towa ne promenq ne][ata.sy]o i problema winagi se polu4awa pri otpusnat pedal na gasta.ne]o obyrkwa komp i toj podawa goriwo pri towa polovenie ..az sy]o imam symneniq ot garniturata za6toto kolata swisti kakto pri kolegata..
nadqwam se da sym bil polezen i uspeh kolegi

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] и 9 госта