Страница 5 от 11

Публикувано на: 30 Юли 2010 02:36
от LEXUS
levin86 написа:1.конете кат са повече - колата вдига по голяма максимална скорост
И върви повече, ускорява по-бързо. Имай ти много върт. момент, но без коне,да видим как ще ускоряваш бързо.
levin86 написа:2.въртящият момент кат е по голем - колата ускорява повече от движениe
Върт. момент кат е повече, но нямаш обороти, издишаш доста бързо след прилива на мощ. А когато имаш много коне и много обороти, имаш ск. кутия, за да се кефиш максимално на ускоряващия високооборотен двигател.
:thumbsup:

Публикувано на: 30 Юли 2010 02:48
от LEXUS
Scott написа:
levin86 написа: на показаната графичка от scott дори се вижда кривата с дупките за които говоря в т.4....турбото се развърта чак на 6k rpm...
Tази графика е за нормалния VVTL-i (2ZZ-GE), не този с компресора. Няма турбо-лаг, а лошо управление на гЪзоразпределението - превключването към по-агресивните гърбици закъснява. Не е допустимо тъкмо като трЕбе да ускорява, въртящия момент да спада - пълна недомислица. Аз затова и си взех навремето Селика с другия двигател - по-слабичък на хартия, ама в нормални пътни условия по-приятен за каране и по-динамичен.
П.П. По-интересно е друго - на графиките (в линковете) отдясно има едни показатели Performance valuation - колко се различават измерените показатели от каталожните данни. Забелязал съм, че на повечето японски автомобили показателя е не по-висок от 0.92-0.93, а на европейските е над 0.94
Да, защото е много лош, та затова от Лотус го купуваха за техните коли. Стига вече специалистки мнения.
Закъснявали гърбиците и т.н..
Твойта Селика действително е с двигател , съобразен за всекидневно каране, докато ТСпорт си е спортна кола. Начинът на караен е различен, а не ,че двигателят не върви или нещо друго.

Публикувано на: 30 Юли 2010 04:07
от MX5
LEXUS написа:Ех колко били заблудени и от Лотус, та купуват не от Голф двигатели ,а от Тойота, и то точно от ТСпорт....
Хаааааааааа .... Ти и специалист по Лотуси ли стана? laugh.gif tooth.gif
Качвал ли си се на Лотус въобще? Пък за писта или някакво друго подобно състезателно мероприятие да не говорим.
Или и тях само на картинка и в списанията ги четеш и състезаваш?

Те от Лотус друг двигател (не Тойотовския) искаха да сложат отначало, но не им го дадоха дори след сума ти пазарлъци.
Кофти е като не произвеждаш собствени двигатели и трябва да се пазариш с другите фирми.

Между другото Лотуса точно с Тойота натуралка е доста утрепан. Версиите със суперчарджъри след малко модване чат-пат стават.

Правилният мод обаче е да го изхвърлиш от Лотуса тоя 2ZZ двигател и да сложиш правилния.
dimd00d тук от форума вече направи подобен ход ... :thumbsup: Fido Dido знае за какво иде реч wink.gif

Изображение


Публикувано на: 30 Юли 2010 04:09
от MX5
LEXUS написа:На мен могат да ми вярват ,защото се аргументирам
ХАХАХАХАХАХАХАХАХА laugh.gif laugh.gif
Ох, заболя ме корема от смях ....

LEXUS написа:докато ТСпорт си е спортна кола.
Минала покрай спортните, ама отдалече. Веднъж тук на едно състезание се случи да карам стоковица, варианта за американския пазар с 2ZZ - Корола XRS. Мъка, мъка ....
То само като я усетиш на първия завой с какъв диференциал е и ти става ясно на каква стока си попаднал ...



Публикувано на: 30 Юли 2010 08:50
от slowtraveler
Хм, моля някой да ми обясни дали конете дърпат колата или въртящия момент върти колелата... И кое е по-важно :whistle:
И как точно се дава приоритет на въртящия момент или на конете, при условие, че като знаеш въртящия момент на дадени обороти, спокойно можеш да сметнеш колко коня дава в момента двигателя на автомобила.
И обратното....
За спортен автомобил - абе доста далеч е....
Това е автомобил за радост на тинейджърите. Както е Голф GTI, Рено и т.н.
Все едно Мазда3МПС да е спортен автомобил...
Вярно - прави 6.2-6.4 от 0-100, ама да сте я видяли някъде да се състезава...
Като дадеш газ, предницата си продължава направо, независимо накъде искаш да отидеш. Предното предаване си е предно предаване...

Публикувано на: 30 Юли 2010 09:01
от diver
LEXUS написа:
diver написа:
MX5 написа:Diver-e, какво се хабиш с Lexusa. Вместо да ходи да ръчка различни коли по писти и т.н. и да види коя върви и коя не, той ги оценява по четене на списания и кой какво бил казал, и после генерира някакви умопомрачителни оди. Тука на такива им викат magazine racers laugh.gif wink.gif


Само изразих мнение и се опитах да се аргументирам, че тая тотка със сичките си 200 коня върви колкото 20 годишен таралясник. ЛЕКСЪС ми е през трибуквеника, ма некой ще вземе да повярва колко върви, ще се ръсне едни кинти и ще е тъпо...
На мен могат да ми вярват ,защото се аргументирам, А на теб за какво да ти вярват дотук, след като всичко, което изписа , се оказаха твои интерпретации, несвързани с реалността.
Кух си като две хралупи пич. Нема смисъл да ти обяснявам, щото нема да разбереш. Е ти малко "аргументи" ма ме съмнява че кухата ти кратуна, ще ги проумее.

http://www.carsplusplus.com/specs1986/v ... lf_gti.php
ето малко по-подробна статия за 16 винтиловото говно
http://uk.cars.yahoo.com/car-reviews/ca ... 03760.html

The Mk II GTi 16v is still a rapid car even by todays standards. With a top speed of 129mph and a sprint to 60mph in just 7.3 seconds itll show many of todays hot hatches its cleanly styled rump.

Надявам се поне това да може си преведеш. Верно че 60 мили не са 100км, но тури още 0.5 секунди пак е под 8.0.

http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/7817.html
е и за хлопел астра, сметай кадет с Ц20ХЕ дето е и по-лек ко праи. Та кво викаш, разбираш ги аргументирано нещата laugh.gif laugh.gif
laugh.gif laugh.gif

Баси на твое место, щеше да ме е срам да споря и да сравнявам 25 годишен 130 коня гоУф с 6-7 годишна 200 коня тотка. Вземи влака към Перник сигурен съм, че ще намериш подходяща аудитория и манталитет.

Публикувано на: 30 Юли 2010 09:15
от diver
MX5 написа:
LEXUS написа:докато ТСпорт си е спортна кола.
Минала покрай спортните, ама отдалече. Веднъж тук на едно състезание се случи да карам стоковица, варианта за американския пазар с 2ZZ - Корола XRS. Мъка, мъка ....
То само като я усетиш на първия завой с какъв диференциал е и ти става ясно на каква стока си попаднал ...

Първото ТСпорт дето карах реших, че нещо е прецакано, щото за 200 коня беше уникално спънато та дълго и упорито търсих второ .....
MX5 написа:
LEXUS написа:Ех колко били заблудени и от Лотус, та купуват не от Голф двигатели ,а от Тойота, и то точно от ТСпорт....
Хаааааааааа .... Ти и специалист по Лотуси ли стана? laugh.gif tooth.gif
Качвал ли си се на Лотус въобще? Пък за писта или някакво друго подобно състезателно мероприятие да не говорим.
Или и тях само на картинка и в списанията ги четеш и състезаваш?

Те от Лотус друг двигател (не Тойотовския) искаха да сложат отначало, но не им го дадоха дори след сума ти пазарлъци.
Кофти е като не произвеждаш собствени двигатели и трябва да се пазариш с другите фирми.

Между другото Лотуса точно с Тойота натуралка е доста утрепан. Версиите със суперчарджъри след малко модване чат-пат стават.

Правилният мод обаче е да го изхвърлиш от Лотуса тоя 2ZZ двигател и да сложиш правилния.
dimd00d тук от форума вече направи подобен ход ... :thumbsup: Fido Dido знае за какво иде реч wink.gif

Изображение
Стоково тоя "ЛОТУС" си беше май с хлопелския матор laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif ма при Дидо вече беше с правилния.

Публикувано на: 30 Юли 2010 09:43
от MX5
diver написа:Стоково тоя "ЛОТУС" си беше май с хлопелския матор laugh.gif
Аз затова написах "подобен ход" tooth.gif wink.gif



Публикувано на: 30 Юли 2010 09:47
от MX5



Ето тук и нещо, не от кой да е, а от EVO. Написали са хората колонка "10-те най-лоши коли, които сме тествали за всички времена". И кой мислите стои под номер 9?

http://www.evo.co.uk/carreviews/cargrou ... ested.html#
Famous for its manically high-revving engine and a woolly, reluctant chassis. Probably the most chronically mismatched engine and chassis EVAH!

Even the Elise with this Honda VTEC-like engine and the shortest, most favourable gearing available struggles for torque and to stay in the power band. So imagine the same engine in a much heavier car with lousy gearing and grey slip-on looks. Awful. We were sent a long-termer and it was always the car left in the car park on Friday evening – if the evoactive van was around, we’d take that instead. After a few weeks we sent it back
Май тяхната оценка доста точно съвпада с личните наблюдения на поне двама които са карали 2ZZ Corolla леген тук wink.gif



Публикувано на: 30 Юли 2010 10:22
от MX5
slowtraveler написа:Хм, моля някой да ми обясни дали конете дърпат колата или въртящия момент върти колелата... И кое е по-важно :whistle:
Хехе, можем да смятаме и ние ;) Проблема на тая 2ZZ бангия е, че на ниските и средните обороти конските сили ги няма никакви сравнено с други коли/двигатели от тоя клас. Появява се някой чак в горния край, но пауърбeнда с тоя някой е толкова тесен, че да стоиш в него ти трябва скоростна кутия от Формула 1 (или поне нещо като DSG с двата съединителя от ... ГоУф :whistle:). Инак гребеш с лоста като ненормален нагоре-надолу за да се закрепиш в ония хиляда и нещо оборота и на всеки ъпшифт губиш към четвърт секунда и става манджа с грозде и стигаш точно до никъде ...

slowtraveler написа:Все едно Мазда3МПС да е спортен автомобил...
Вярно - прави 6.2-6.4 от 0-100, ама да сте я видяли някъде да се състезава...
Като дадеш газ, предницата си продължава направо, независимо накъде искаш да отидеш. Предното предаване си е предно предаване...
Коли с предно включително и най-проста Мазда 3 може да видиш в различни touring серии. Даже и в световния touring шампионат (WTCC) е пълно с коли с предно. Вярно, че са триумф на ентусиазма над физиката и в същите класове колите със задно се спъват много за да има равенство на силите, но състезания има и то на световно ниво.

А за конкретната Mazdaspeed 3 ( MPS3) и подобните турбо легени с предно като Dodge SRT4, Chevrolet Cobalt SS и т.н. - тия са светлинни години пред Corolla T-Sport и XRS.

MPS3 ускорява, спира, завива много по-добре от Тойотата, идва заводски с LSD и т.н.
Разликата в динамиката между двете е огромна в полза на MPS3.
MPS3 е удоволствие за каране, Королата е мъка ...
Chevrolet Cobalt SS - същата работа - много пред Королата и на ускорение, и на спиране, и като окачване, и т.н.



Публикувано на: 30 Юли 2010 10:59
от diver
MX5 написа:


Ето тук и нещо, не от кой да е, а от EVO. Написали са хората колонка "10-те най-лоши коли, които сме тествали за всички времена". И кой мислите стои под номер 9?

http://www.evo.co.uk/carreviews/cargrou ... ested.html#
Famous for its manically high-revving engine and a woolly, reluctant chassis. Probably the most chronically mismatched engine and chassis EVAH!

Even the Elise with this Honda VTEC-like engine and the shortest, most favourable gearing available struggles for torque and to stay in the power band. So imagine the same engine in a much heavier car with lousy gearing and grey slip-on looks. Awful. We were sent a long-termer and it was always the car left in the car park on Friday evening – if the evoactive van was around, we’d take that instead. After a few weeks we sent it back
Май тяхната оценка доста точно съвпада с личните наблюдения на поне двама които са карали 2ZZ Corolla леген тук wink.gif

мани ги тея не разбират, ся ЛЕКСЪС ще каже, че си пуснал тенденциозна статия, визирайки оценката за номер 8 laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Публикувано на: 30 Юли 2010 11:01
от diver
MX5 написа: Хехе, можем да смятаме и ние ;) Проблема на тая 2ZZ бангия е, че на ниските и средните обороти конските сили ги няма никакви сравнено с други коли/двигатели от тоя клас. Появява се някой чак в горния край, но пауърбeнда с тоя някой е толкова тесен, че да стоиш в него ти трябва скоростна кутия от Формула 1 (или поне нещо като DSG с двата съединителя от ... ГоУф :whistle:). Инак гребеш с лоста като ненормален нагоре-надолу за да се закрепиш в ония хиляда и нещо оборота и на всеки ъпшифт губиш към четвърт секунда и става манджа с грозде и стигаш точно до никъде ...

Усещането е точно, че стига 7000 оборота а мотора тъпче на едно място и ускорение никакво...

Публикувано на: 30 Юли 2010 11:02
от proscrip
Абе и аз да се намеся в батака - тва нещо е пълна недомислица Т-спорта на Корола, не знам кой я е тествал и защо е стигнала до пазара с тоз матор, това окачване и таз скоростна кутия. Карах една такава на един приятел от Варна до Бургас и съжалявям, че не ходихме с буса до там. Много странно се държи, никаква стабилност няма, отгоре на всичко 200 коня - ми аз си взех едно 20г. легаси турбо дето е с няква супер лагава турбина, няма грам окачване останало и тежи 1440 без мен, ама ми е кеф да си го карам, а таз - само дето мрънках да я карам по прохода аз - първо, че вътре мяза на касетофон, второ все едно съм яхнал 600 кубиков мотор с ремарке 500 кг, аааа и изгори доста повече бензин от тва турбинирано Легаси, а то вервайте ми не гори ич малко.

Ако искаш спортна тойота от по-ново поколение или трябва да изчакаш да пуснат такава или да минеш доста години назад или да си харесаш друга джапанка.

ПП - Тва беше и моя дилема преди 4-5 години и затова си взех бус Тойота. wink.gif

Публикувано на: 30 Юли 2010 11:14
от diver
slowtraveler написа: Като дадеш газ, предницата си продължава направо, независимо накъде искаш да отидеш. Предното предаване си е предно предаване...
Бе на едно мое изказване само задно или 4х4, Митко Илиев викаше ако не е 4х4, предно...

В един файвгиър тестваха неква нова алфа 240 коня само на предно, и бяха приятно изненадани от колата особенно в завой та вероятно има изключения. Въпреки, че кинетиката вика като ускоряваш, тежеста бяга назад и предницата олеква...

Публикувано на: 30 Юли 2010 11:32
от diver
proscrip написа:Абе и аз да се намеся в батака - тва нещо е пълна недомислица Т-спорта на Корола, не знам кой я е тествал и защо е стигнала до пазара с тоз матор, това окачване и таз скоростна кутия. Карах една такава на един приятел от Варна до Бургас и съжалявям, че не ходихме с буса до там. Много странно се държи, никаква стабилност няма, отгоре на всичко 200 коня - ми аз си взех едно 20г. легаси турбо дето е с няква супер лагава турбина, няма грам окачване останало и тежи 1440 без мен, ама ми е кеф да си го карам, а таз - само дето мрънках да я карам по прохода аз - първо, че вътре мяза на касетофон, второ все едно съм яхнал 600 кубиков мотор с ремарке 500 кг, аааа и изгори доста повече бензин от тва турбинирано Легаси, а то вервайте ми не гори ич малко.

Ако искаш спортна тойота от по-ново поколение или трябва да изчакаш да пуснат такава или да минеш доста години назад или да си харесаш друга джапанка.

ПП - Тва беше и моя дилема преди 4-5 години и затова си взех бус Тойота. wink.gif
Ако си взел русенското легаси - честито. Бая го бях загледал по едно време :) Скоро ходих до Пловдив с Т23 при бая настъпване 9 неможах ги докарам. С 1зз ми се струва доста по смислена кола от тспорта, при положение, че и двете изпадат на по 12к. и са подобни години.