Страница 5 от 23

Публикувано на: 27 Юни 2010 19:53
от Bass_Man
Значи за пичовете с по 20 мнения дето държат да покажат знания и за всички останали , които са забравили тези теми слагам линковете на безкрайно вече обсъжданите въпроси :

http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t ... highlight=

http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t ... sc&start=0

http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t ... sc&start=0



Относно разхода :
pumabg написа:Без да разбирам много от коли, но от обща култура съм знаел винаги, че дизела не е за лек автомобил....
Bass Man каза нещата с факти, докато аз само съм предполагал...
Всекидневно карам Superb дизел 1.9 136 к.с
Да, вярно е автомат и жегите не прощават ама тая кола не е паднала под 12-13 градско!
Може и десния ми крак да е по дълъг, както казва един приятел ама ако това е икономично ...здраве му кажи ...
За мен още когато излязоха дизелите знаех, че това е маркетингов трик...
Хората очакваха нещо ново и го получиха- двигател от ТИР или Трактор на кой както му харесва ...
През годините се стигаше до такива абсурди, като на БМВ, които направиха двигател на който изкуствено му намаляваха въртящия момент защото нямаше скоростна кутия, която да му пасне ...И накрая взеха от камион ':whistle:'
Мога да изредя 20 причини заради, които не бих си взел дизел. Но ако хората искат да карат бързо и що годе евтинко (имам в предвид разхода) могат да си вземат новите Ауди двигатели с турбо компресори ..Сега weekenda карах една A5 2литра турбо.На толкова ниски обороти върви, че направо не беше за вярване ...нещо, като дизел, само че без дупка и като го настъпиш става страшно ...
И накрая един призив :
- Бъдете мислещи потребители ...Защото най омразното ми е когато някакви фирмички (които btw станаха милионери) ни правят на глупаци, а по голямата част от хората даже не се и напрягат да го разберат...
Затова се превърнахме и в малоумни консуматори ..
Peace
nowyaris написа:Значи Бассмане,ако знаеш как да го караш,турбодизела си е много добре.Лошото е,че като го юркаш много,след време се скапва и бягат доста кинти.Но за вървене с пежото и сега мога да скъсам некоя баварка или ауди от същата година и кубатура,па некоя лагуна-мани,мани.
+1 никой не казва , че е зле просто не е икономичен и бърз ! :thumbsup:

Dizzle написа:
е значи излиза,че всички производители са ебати простите,че още правят "печки" и ги усъвършенстват всяка година при положение,че стават само за возене на щайги с картофи.Също и че ги продават по-скъпо и почти всеки модел има дизелов вариант.Тук не говорехме за суперспорт клас,а за икономичност.Специално за пенсионерите и тираджиите са направили и дизелов "трактор" дето ускорява за 4 сек. 0/100. Сигурно и защото са големи таралясници все повече хора ги предпочитат.. ква стана тя и тая тема осрахме biggrin.gif
И как пък така реши , че са всички ? Дизели се продават масово само в европа ! И в момента продажбите на нови коли са 50/50 ! В световен мащаб бензиновите автомобили са много повече ! В Америка , Япония , Азия и Австралия се продават и произвеждат много повече бензини .
И все още няма сериен дизелов автомобил с ускорение под 4 секунди . Даже и под 5 майче няма .
А все повече хора ги предпочитат заради някакви фалшиви реклами от сорта на "еластичност" , "икономия" и "дълговечност" . А всъщност взиат голям разход ! Защото "балъците" производители нямат сметка да произвеждат вечни неща . По-добре да си "усъвършенстват " една стара технология и всяка година да си я продават , като нова топла вода от колкото да правят нещо наистина ново и смислено .

Публикувано на: 27 Юни 2010 19:55
от cargobg
tooth.gif Само да добавя защо се смея, да не стане пак некоя дразга.
jim_beam написа:
Dizzle написа:... ква стана тя и тая тема осрахме biggrin.gif
ама не се изложихме! laugh.gif
По отношение на здравината мисля че два еднакви двигателя примерно 2.0литра бензин и дизел на стенд, и застопорени да кажем на 3000 оборота, поне според мен лично дизела ще притропа първи заради по-голямата компресия 18 и нагоре, това все пак са си доста по сериозни удъри във всяко отношение.

Е за икономия си е по икономичен, при ръчкане на колко може да върви не ми е надхвърляла 7.9-8.3/100, със същия обем 2.0 само че 136к.с бензин при такова каране скача към 12/100.

Публикувано на: 27 Юни 2010 20:01
от Bass_Man
Важното е , че вече имаш 20 мнения :thumbsup: !

Публикувано на: 27 Юни 2010 20:06
от nowyaris
jim_beam написа:
Dizzle написа:... ква стана тя и тая тема осрахме biggrin.gif

ама не се изложихме! laugh.gif
Този пост е най-готиния за последните два месеца.Джими,счупих стола да се смея.

Публикувано на: 27 Юни 2010 21:09
от mafiota
За дизеловите тойоти не мога да кажа, но от личен опита изказвам впечатление , че от VAG групата тея дизелаци дето са с променлива геометрия на турбото (AFN) си доста пъргави при много приличен разход - от порядъка на 5....5,5/100

Публикувано на: 27 Юни 2010 21:22
от Dizzle
Bassman-e от теб разбирам,че бензиновия двг е нова технология,а дизеловия е същия като преди 120 години и няма разлика между Д4Д или D-Cat и 20 годишен дизел на Фиат например. Що ли ми се струва,че нафтовите печки доста ги усъвършенстваха последните години,а точно бензинките ги предъвкват постоянно? Турбо лаг-а и дупките са все по-малки, от по-малък обем по-голяма мощност вадят, по-добра еластичност, тяга и ускорение ,все по-малък разход - това за теб ако е нищо-здраве да е. Вчера покарах един Нисан 2,2 di 2001 110hp и по никакъв начин не може да се мери дори с днешните 1.4 с по-малка мощност. Технологиите напредват,но явно ти отказваш да го приемеш,щото "всичко е само реклама и промяна няма никаква" tongue.gif

Публикувано на: 27 Юни 2010 21:24
от Dizzle
mafiota написа:За дизеловите тойоти не мога да кажа, но от личен опита изказвам впечатление , че от VAG групата тея дизелаци дето са с променлива геометрия на турбото (AFN) си доста пъргави при много приличен разход - от порядъка на 5....5,5/100
променливата геометрия отдавна не е лукс

Публикувано на: 27 Юни 2010 23:00
от diesel_power
В един и същи де карах бензинов рав София-Ст.Загора и Ст.Загора-Бургас дизелов.Разликата е огромна в полза на дизела,изреварва много по-леко и спокойно без излишен рев на мотора.Ако трябва да изпревариш тир на Шипка и си с бензинов рав си е страшно.Много хора се оплакваха от бензинките,че по книга трябвало да гори 9-10,а те не можели да го свалят под 15.

А за издръжливост трите Аудита TDI R15 ги наказаха всички на Льоман ,за кой ли път вече?

Публикувано на: 27 Юни 2010 23:03
от slowtraveler
diesel_power написа:..
А за издръжливост трите Аудита TDI R15 ги наказаха всички на Льоман ,за кой ли път вече?
Гледал ли си правилата, на които отговарят бензинките и дизелаците на Льоман? Щото и там има една странна тенденция да сравняваш сливи с картофи...

Публикувано на: 27 Юни 2010 23:05
от jim_beam
[quote="diesel_power"]...Много хора се оплакваха от бензинките,че по книга трябвало да гори 9-10,а те не можели да го свалят под 15.

...quote]


http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... ear_s=2007

Публикувано на: 27 Юни 2010 23:09
от slowtraveler
Според линка на jim в spritmonitor разликата в разхода на бензинките и дизелаците е 1л....
Дизел - минимум 6.1л/100 максимум 11.3л/100км
Бензин - 7.3л/100км максимум 12.1л/100км...
Поносимо...

Публикувано на: 27 Юни 2010 23:21
от diesel_power
[/quote]
Гледал ли си правилата, на които отговарят бензинките и дизелаците на Льоман? Щото и там има една странна тенденция да сравняваш сливи с картофи...[/quote]

Незнам за правилата ама всички карат по 24 часа и май по-малко се чупят.Вярно че са прототипи ама разликата в скороста е голяма като гледах какви ластици правеха на расови бензики в долния клас.

Публикувано на: 27 Юни 2010 23:30
от slowtraveler
Питах те за правилата, защото в LMP1 ограниченията в обема бяха 4.0 за турбобензинов двигател и 5.5л за турбодизел.
За LMP2 - турбобензин 2.0, и турбодизел - 4.0. А за хомологираните - 4.0 атмосферка бензин срещу 4.0 турбодизел.....
Не усещаш ли някаква асиметрия - опит да се рекламира дизела?

Публикувано на: 27 Юни 2010 23:51
от nowyaris
Значи бях писал в друга тема-Русе-София/ Банкя /-4 часа,4 човека,пълен багажник - 2 сома,4 кг свински врат,4 сака/средни/ и разни малки чанти - 4.9 л. по компютър.4 часа със сладолед на Обнова и 20 мин. кафе на Роден край.До Банкя по Сливница и Европа.Сега това са 330 км.На този Разход какво му е НЕИКОНОМИЧНОТО.Имам свидетел-един от модераторите. 0,998 л бензинов двигател на климатик през цялото време.на връщане - багажа по-малко/хапнахме здраво/ , ама пък по-бързо се прибрах.Сега ми кажете - не е ли грехота да кажа,че бензиновия ми Ярис не е икономичен.

Публикувано на: 28 Юни 2010 01:49
от Bass_Man
Dizzle написа:Bassman-e от теб разбирам,че бензиновия двг е нова технология,а дизеловия е същия като преди 120 години и няма разлика между Д4Д или D-Cat и 20 годишен дизел на Фиат например. ..............................
Явно ще трябва да сте светна някой неща , които не са ти ясни !
Значи първото и най-важното нещо е , че в момента всички "високотехнологични" дизели ползват технология на Фиат ! Или иначе казано комон-рейл или обща рейка . Та тази велика технология я има при всички бензинови двигатели , които се водят пълна електрическа инжекция от 80-те години ! При дизела малко по-рано се появи директното впръскване ( пак при Фиат !!! ) но реално без него дизела е тотално безмислен .
От там нататък , че ти си мислиш , че турбо с променлива геометрия и помпа за нафта + дюзи работещи на 2000 бара е някакво велико постижение в науката си е твой проблем .
Дизеловият двигател с най-голямо КПД 55% само , че работи на много ниски обороти и съвсем нормални налягания . От където идва , че за да е ефективна една машина не и трябват високи технологии , а правилно избран режим . А при автомобилите гледаме едно пресилване само и само да я накраме тази нафта да гори при автомобилни условия . И пак не могат да бъдат достигнати повече от 40-45% КПД !!! Има още хиляди съображения защо нафтата не е ефективна при 4000 оборота и нагоре . Ама не ми се поватрят пак многократно казвани неща .

Те и МБ и Ферари ги наказват другите на формулата много пъти ама не съм видял да има нещо от Ф1 по стоковите бензинки . Та това с кой кого бил наказал в някакво състезание не мога да го свържа практически .

И за това карайте си спокойно дизелчетата и не се правете на бегачи , че ще имате непредвидени разходи .

И на хората дето твърдят , че на 4000 оборота цепят мрака ако искат да покажат една динографика да видим колко точно от великия им въртящ момент е останал до тези обороти ?