Страница 5 от 5

Публикувано на: 28 Апр 2006 13:55
от El Camino
sluchaen_fen написа:Съхранението е винаги вертикално, иначе се кривят.
Желателно с две опорни точки. Когато няма възможност за това и гумите са прави на пода, трябва да се завъртат от време на време, за да не се кривят. Да не се накланят и затискат.
Найлоновите чували предпазват от светлина и прах.
Съхранението е вертикално, на един прът на разстояние една от друга, ако требе да сме точни. Аз нямам лично отношение по темата обаче :whistle:

Публикувано на: 28 Апр 2006 14:30
от chukov
Найлоновите чували предпазват, но спарват

Ако влезе отнякъде влага там ще си остане

Иначе в складовете гумите се редят хоризонтално на колони
не повече от 10 една-върху друга
в зависимост от цолажа може и по-малко

Публикувано на: 28 Апр 2006 15:19
от sluchaen_fen
Найлоновите чували се използват от гумаджий, които държат на имиджа си. Така не се цапа багажника, не се цапа клиента като ги сваля от багажника и после следващия сезон същата процедура обратно към гумаджийницата.
Влагата в чувала въобще не влияе на гумата.
Най-вредното нещо за гумите е да се съхраняват без да се разместват една върху друга на слънце. Гаранция, че фатално ще се изкривят.
В складовете гумите стоят една върху друга (легнали по хоризонтала) при липса на достатъчно стилажи за вертикално съхранение. На търговците въобще не им пука, ние после да му мислим.
Търговците понякога купуват гуми на 6-10 месеца, заради отстъпката в цената. Същото е за новите Тойоти. Поне на няколко Тойоти, закупени от ТМ-ауто, съм забелязал, че на предпазните колани пише 6 месеца по-ранна дата от датата на доставката. Клиента си мисли, че като чака доставка за няколко седмици, колата ще бъде съвсем "прясно" производство, но не е така.

Публикувано на: 30 Апр 2006 01:14
от Japanese_fever
Za sluchainia_fen.
Ne znam za kakvi da ti govori6 i kak trqbva da e "prqsno" proizvodstvo, no znam, 4e kola predstavena primerno model 2004 e sglobena vtorata polovina ili kraq na 2003. Taka sum 4uval taka pi6e i na mojta. Vodi se model '94, a na tabelkata s VIN-a pi6e nqkakuv mesec v kraq na '93g.

Публикувано на: 30 Апр 2006 11:10
от Xeku
Поначало годината на производство на една кола не съвпада с обикновените години. Това значи, че кола от 1999, примерно, е произведена от септември 1998 до септември 1999. Тъй като повечето части като колани гуми и т.н. имат по-точно (до месец, или дори седмица) определяне на датата на производство, се случва на нова кола да сложат половин-годишни колани, но това не значи непременно, че и колата е от тогава!

Публикувано на: 30 Апр 2006 12:50
от sluchaen_fen
Xeku написа:... се случва на нова кола да сложат половин-годишни колани, но това не значи непременно, че и колата е от тогава!
Предпазните колани първо се монтират на каросерията и после се тестват, което завършва с поставянето на печат за датата върху тях. Освен това върху сноповете с проводници има хартиени етикети с дата.
Когато някой си поръча нова кола, дилъра у нас купува колата от склада за източна Европа и започва доставката. Логично е от склада да изкарат най-отдавна произведената кола. Много рядко се налага да се чака производство. Тогава доставката е средно след 4-6 месеца.
Иначе колегата Хеки правилно е забелязал, че когато годината на производство е закодирана като 10-ти знак от номера на рамата на половината други марки коли, производството може да е от последните 3-4 месеца от предходната година. Това се прави така, защото производителят си е направил статистика за средния престой на продукцията по складовете преди продажбата на крайния потребител.

Публикувано на: 13 Апр 2007 22:59
от Caesar
Да си призная, аз миналата година не си купих летни гуми, но тия дни трябва да направя това. Тогава се бях спрял на Yokohama A539 185/65Р14, но сега се питам- дали тази гума продължава да е актуална с качествата си към днешна дата. Ще се радвам, ако споделите мнения по темата!

Публикувано на: 14 Апр 2007 14:35
от ceko26
На 19.04.07 г. излиза българския АУТО БИЛД с теста на летни гуми за 07г. или влез в сайта на ADAC да се ориентираш има го по-нагоре.
Всеки ще ти каже как неговите с който е карал са били най-хубави да не говорим за търговец който си ги пробутва.
ADAC поне е немска държавна институция не би трябвало да има протекций.
По това което съм гледал челните места са за КОНТИНЕНТАЛ,БРИДЖСТОН и ПИРЕЛИ при летни и зимни гуми.Гледай да са от тази година и няма да сгрешиш.
http://www.adac.de/Tests/Reifentests/So ... ageID=8772 -това е за миналото лято 06.
http://www.adac.de/Tests/Reifentests/So ... geID=8772- това е за лято 07г. но за 155-70-13 но някой модели ги има и в твоя размер