Страница 5 от 11

Публикувано на: 26 Ное 2009 11:28
от slowtraveler
Колеги, колкото и да ви е странно - поддържам SFINKS...
Струва ми се, че голяма част от колегите поддържат темата за спорта и разглеждат racing вариантите (в която сфера са напълно прави за предимството на лекосплавни джанти), а не реалността...
Тук не става въпрос за добри джанти, а за 90% от тези, които се продават на масовия пазар...
Сами преценете - наскоро гледах 16" за конкретен автомобил:
стоманена джанта - 105лв
алуминиева (7.5J) - 120лв (по щампата - италианска).
тегло 'на око' - приблизително еднакво.
Ами какво качество/тегло да се очаква от такава джанта?!

Преди две години на Авенсиса въртях зимни/железни, летни/алуминиеви.
Размера на гумите - абсолютно еднакъв.
Разхода - абсолютно еднакъв (в дългосрочен план).
Вярно, че Авенсиса си е маломощен (110к.с), но такива са голяма част от автомобилите в БГ...
За леките джанти - спор няма, че ще има известен положителен ефект, но въпроса не е железни/алуминиеви, а леки/тежки джанти. Защото калпавите алуминиеви джанти също могат да са тежки (дори по-тежки от добре изчислени стоманени))...

:thumbsup:

Публикувано на: 26 Ное 2009 20:13
от ALTEZZA
SFINKS написа: Има наистина много олекотени лети/ковани джанти но те са и доста неподходяши за България първо щото се кривят като макарони...
кованите верно са безбожно скъпи, ама чак пак да се кривят кат макарони...

Публикувано на: 26 Ное 2009 20:19
от ALTEZZA
slowtraveler написа:Защото калпавите алуминиеви джанти също могат да са тежки (дори по-тежки от добре изчислени стоманени))...
за това кат ходиш да купуваш джанти, първо гледаш спецификациите(диаметър, широчина, off-set, тежест). красотата може и да се съобразиш ако ти е всекидневна кола, ама идва на второ място. ако е колата с която ходиш на писта, красотата изобщо даже и не идва на дневен ред.
това да купиваш лети/ковани джанти без да са по леки от тези които в момента имаш го разбирам само ако наистина искаш просто да имаш два чифта джанти(за два сезона), но пак бих погледнал все пак колко тежат

Публикувано на: 26 Ное 2009 21:06
от slowtraveler
Спор няма, че спецификациите са най-важни...
Дефакто никога не съм избирал джанти по красота....
На Маздата ги избрах защото бяха единствените с подходящите спецификации (въобще нямах възможност да избирам по тежест или красота).
А за Зафирата - определящо бе съвпадане на размера и добра цена...
И в двата случая бяха втори комплект за зимните гуми...

Публикувано на: 26 Ное 2009 21:07
от sacho7803
гледах доста джанти и всичките с размер 15 ширина 6-5 са около 6 кила.мнооого ми се струва бе.а някой знае ли колко тежат обикновенните стоманени 15 цолови?аз си мисля че са по-леки от 6 кила biggrin.gif

Публикувано на: 26 Ное 2009 21:08
от diver
sacho7803 написа:гледах доста джанти и всичките с размер 15 ширина 6-5 са около 6 кила.мнооого ми се струва бе.а някой знае ли колко тежат обикновенните стоманени 15 цолови?аз си мисля че са по-леки от 6 кила biggrin.gif
хайде пак си помисли дали са 6 кила...

Публикувано на: 26 Ное 2009 21:28
от sacho7803
да бе човек--поне така пиши на вътрешната част на джантите.там пиши килограми-ЕТ -широчина.под 6 кила не видях

Публикувано на: 27 Ное 2009 18:49
от diver
sacho7803 написа:да бе човек--поне така пиши на вътрешната част на джантите.там пиши килограми-ЕТ -широчина.под 6 кила не видях
sacho7803 написа:гледах доста джанти и всичките с размер 15 ширина 6-5 са около 6 кила.мнооого ми се струва бе.а някой знае ли колко тежат обикновенните стоманени 15 цолови?аз си мисля че са по-леки от 6 кила biggrin.gif
Джанти под 6 кила на 15" са редки и скъпи колега, та за тва ти казвам малко вероятно да намериш. Ултралагерата е към 5 кила и минава за от много леките....

Публикувано на: 27 Ное 2009 19:22
от Ael
Моите железни 15-ки тежат 9кг. Алуминиевите 15-ки не сам ги мерил, ММС са ама излезнаха здрави. Карам и зиме и лете с тях. Моето виждане за жантите е че лятото се кара с лети щото си отварят колата и седят готино ,пък зимата може да се сложи железна щото снега като покрие дупките и като се нахаш сменяш само гума и окачване а не жанта, гума и окачване biggrin.gif А пък и солта и пясъка дето се фърля по улиците зимно време ебава майката на алуминия :thumbsup:

Публикувано на: 02 Дек 2009 13:58
от stfn
не съм сигурен дали тук е мястото но нека попитам за отзиви от горепосочената марка Лети Джанти ММС - в момента в Маргел имат добри оферти и съм си харесял няколко модела но дали това че цената е сравнително ниска означава и съответно високо или ниско качество?

Публикувано на: 04 Дек 2009 10:02
от Petar
Malko strani4no po temata no pak e svyrzano s djanti .
Imali po golemi ot 16-colovi jelezni jdanti zahtoto az nesym vyjdal takiva

Публикувано на: 16 Яну 2010 20:47
от sacho7803
привет колеги.още не съм взел джанти--все като харесам някой модел--НЯМА ГО--викат чакай до март април а не е гаранция че и тогава ще го има.сега се спрях на други които ги има в наличност и дори вървят с комплект гайки щото доколкото разбрах гайките от стоманените не стават за лдж--конуса бил друг.джантите са CARRE-дайте мнение http://jak.dir.bg/_files/t5_4929698.jpg

Публикувано на: 16 Яну 2010 22:36
от zi_zi_top
Изглеждат страхотно :thumbsup: !
Единственият недостатък е трудната поддръжка на такъв цвят джанти. На черното личи много прахта и калта, да не говорим за драскотините. Но пък няма да ги караш 5 години, я!
Слагай ги, ще отворят колата много, особено ако е черна или сива!

Публикувано на: 16 Яну 2010 23:35
от El Camino
Гледайте при леките коли за леки джанти:

http://www.miata.net/faq/wheel_weights.html

Публикувано на: 16 Яну 2010 23:58
от sacho7803
zi_zi_top написа:Изглеждат страхотно :thumbsup: !
Единственият недостатък е трудната поддръжка на такъв цвят джанти. На черното личи много прахта и калта, да не говорим за драскотините. Но пък няма да ги караш 5 години, я!
Слагай ги, ще отворят колата много, особено ако е черна или сива!
да тъмно сива е----но не само затова търся черни джанти--просто ме кефят--някак си.......по-фейшън е черното.а изцяло сребристите не ми харесват--то по-добре с железните да си карам