Добавка за дизел
Имам личен опит с дизел от няколко десетилетия, да не споменавам, че баща ми бе един от първите и дългогодишни тираджии. Определено съм за приставките или добавките към горивото. Не е реклама, но Редекс в момента ми работи по-добре от СТП. Слагам го постоянно.
На времето един немски майстор ми даде следната консистенция(бърканица) за дизел - 1 литър моторно масло(може и за двутактови двигатели), 1 литър газ за осветление и 1 литър технически спирт. Това се разбърква постоянно и механично и се слага до 150 милилитра на 50-60 литра нафта. Ефекта е много добър. Маслото маже ГНП, предпазва дюзите от ръжда, газта чисти тракта и дюзите с по ниско пламно число е и двигателя подобрява студения старт, а спирта отнема конденза и водата от горивото. Ефекта се чувствува след 500 километра. За съжаление мога да кажа, че на последния Мерцедес ми замръзна горивопровода от резервоара до помпата, благодарение на изключително некачествения спирт. Колата палеше и при минус 30, но при движение, след около 2-3 километра спираше и докато не се размрази тръбопровода и тръгне нафта - няма палене. Разказах ви го набързо, но докато хвана този проблем ми отне доста време.
На времето един немски майстор ми даде следната консистенция(бърканица) за дизел - 1 литър моторно масло(може и за двутактови двигатели), 1 литър газ за осветление и 1 литър технически спирт. Това се разбърква постоянно и механично и се слага до 150 милилитра на 50-60 литра нафта. Ефекта е много добър. Маслото маже ГНП, предпазва дюзите от ръжда, газта чисти тракта и дюзите с по ниско пламно число е и двигателя подобрява студения старт, а спирта отнема конденза и водата от горивото. Ефекта се чувствува след 500 километра. За съжаление мога да кажа, че на последния Мерцедес ми замръзна горивопровода от резервоара до помпата, благодарение на изключително некачествения спирт. Колата палеше и при минус 30, но при движение, след около 2-3 километра спираше и докато не се размрази тръбопровода и тръгне нафта - няма палене. Разказах ви го набързо, но докато хвана този проблем ми отне доста време.
Toyota RAV 4 - |,
Toyota Yaris,
Toyota Corolla.
Toyota Yaris,
Toyota Corolla.
http://forum.offroad-bulgaria.com/showp ... tcount=219
Това открих във форума на Нисан, но то е от фенове на офроуда. Няма значение, можете сами да си направите подобни замервания.
Това открих във форума на Нисан, но то е от фенове на офроуда. Няма значение, можете сами да си направите подобни замервания.
Toyota RAV 4 - |,
Toyota Yaris,
Toyota Corolla.
Toyota Yaris,
Toyota Corolla.
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
Момчетата от Offroad форума доказах че има смисъл от добавките. но тестабеше правен преди 1 година, тая година нещо закъсня работата и се очаква съвсем скоро да направят новия тест(говореа зе нещо от рода на средата на февруари, но за по-сигурно си прочетете темата, по към края). От миналогодишния излиза че добавките против замръзване на навтата имат ефект, особенно една там RS Antigell (Bomar antigel), но и другите по някакъв начин премахват парафиновите отлагания. Както някой друг беше казал добре е да се разбере за какво ще се ползва. Ето тея за зимното вървене и палене явно работят или поне от гледна точка на парафинови отлагания, кристали и течно състояние. НА Авенсиса който го карам, цяла зима слагам V-Power и понякога добавката на Castrol. Като обаче целия януари месец карах без добавка на Castrol, защото забравих да сложа, като два пъти зареждах по 50л. И двата пъти нямах особенни проблеми. Вярно позавърташе, но не повече от 3-пъти и нито един път не е запалила, а акомулатора е на 5 години вече.
Работата е че теста беше миналата година, сега може ситуацията при горивата да е съвсем различна, даже предполагам е съвсем различна, същото може да важи и за добавките.
Но въпроса е че това оправя случая със замръзването. За него е ясно че работят, а пък не са скъпи. Че даже като гледам цените в момента на Shell специално, разлика от 20ст за нормален (1.94) и V-Power(2.14) може да излиза и по-евтино с една Castroll-ka и нормален дизел или друго подобно.
Какво става обаче с тези за прочистване на дюзите. За намаляне на пушаците, намален разход и др подобни.
Тази дето я карам е на 5 години и на малко над 121 000км. Като от тях почти 30 000 съм направил аз, а останалите са на друг - шеф на някаква българска фирма, та предполагам са реални първите около 90 000км. Затова почнах да се замислям за такива добавки за прочистване на дюзи и други подобни. От това, което четох е добре да се слагат такива добавки преди смяна на филтри, защото добавките премахвали наслагванията и по резервоара и т.н. и това отивало по филтрите. Та един вид да се слагат тези добавки един два резервоара преди смяна на филтри. Добрите добавки (според мен тези, които се ползват по рядко. През 10-15 000км) би трябвало да премахнат наслагванията почти напълно и след определен пробег пак да се ползват. Защото все пак ако не се ползват добавки тези наслагвания едва ли се натрупват за 1000км и ако се премахнат качественно, не би трябвало да се прави процедурата до да речем следваща смяна на масло. Такива добавки единствено видях едни на buvalmoto.com - някой тук ги беше похвалил. Останалите са за всеки резервоар. Може би пък е най-добре веднъж да се премахнат качествено с тези уж добри добавки после да се слагат от другите постоянно, за да се преотвратява ново натрупване. Кой знае!?!?
Общо взето това са ми разсъжденията, незнам верни ли са, до къде са верни. но поне от Castroll TDI не съм забелязал никаква разлика в поведение или разход. Отностно гелосването явно помага, но може би ако имаш добър акомулатор, компресия и дюзи нямаш проблем със зимната нафта от бензиностаниите. Макар че ако пък допълнително облекчава нещата с паленето, защо пък да не се ползва добавка.
Работата е че теста беше миналата година, сега може ситуацията при горивата да е съвсем различна, даже предполагам е съвсем различна, същото може да важи и за добавките.
Но въпроса е че това оправя случая със замръзването. За него е ясно че работят, а пък не са скъпи. Че даже като гледам цените в момента на Shell специално, разлика от 20ст за нормален (1.94) и V-Power(2.14) може да излиза и по-евтино с една Castroll-ka и нормален дизел или друго подобно.
Какво става обаче с тези за прочистване на дюзите. За намаляне на пушаците, намален разход и др подобни.
Тази дето я карам е на 5 години и на малко над 121 000км. Като от тях почти 30 000 съм направил аз, а останалите са на друг - шеф на някаква българска фирма, та предполагам са реални първите около 90 000км. Затова почнах да се замислям за такива добавки за прочистване на дюзи и други подобни. От това, което четох е добре да се слагат такива добавки преди смяна на филтри, защото добавките премахвали наслагванията и по резервоара и т.н. и това отивало по филтрите. Та един вид да се слагат тези добавки един два резервоара преди смяна на филтри. Добрите добавки (според мен тези, които се ползват по рядко. През 10-15 000км) би трябвало да премахнат наслагванията почти напълно и след определен пробег пак да се ползват. Защото все пак ако не се ползват добавки тези наслагвания едва ли се натрупват за 1000км и ако се премахнат качественно, не би трябвало да се прави процедурата до да речем следваща смяна на масло. Такива добавки единствено видях едни на buvalmoto.com - някой тук ги беше похвалил. Останалите са за всеки резервоар. Може би пък е най-добре веднъж да се премахнат качествено с тези уж добри добавки после да се слагат от другите постоянно, за да се преотвратява ново натрупване. Кой знае!?!?
Общо взето това са ми разсъжденията, незнам верни ли са, до къде са верни. но поне от Castroll TDI не съм забелязал никаква разлика в поведение или разход. Отностно гелосването явно помага, но може би ако имаш добър акомулатор, компресия и дюзи нямаш проблем със зимната нафта от бензиностаниите. Макар че ако пък допълнително облекчава нещата с паленето, защо пък да не се ползва добавка.
По повод добавките но не за гориво, а за двигател и .....
Попаднах на това преди няколко дни . Разгледайте го, има интересни неща.........
http://www.moto-guard.com/
http://www.moto-guard.com/
Колега, лично аз не съм използвал тази добавка. Използвам друга – на PRO TEC, която сипвам регулярно през около 5000 км. Става дума за това: http://www.pro-tec-deutschland.com/?s=p ... assic-Linekrismc написа:Колеги, ползвах добавката на LIQUI MOLY za common-rail дизел. Не виждам никаква разлика в работата на двигателя. Може и да греша, но ми се струва, че разхода ми се качи поне с 1/2 литър. Нека и други, които са ползвали тази добавка да споделят впечатления!
Хубав ден!
Откакто ползвам тази добавка (вече 4 флакончета) не съм усетил особена промяна в разхода на гориво, единственото което си мисля че е променено е по-тихата работа на двигателя (може и да си въобразявам

2005 Avensis 2.2 D-4D, 2AD-FTV
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
PRO TEC са качествени, но може да не я купуваш от Тойота, като цената ще е доста по-поносима
А разлика определено има, но ако за сефте сложиш добавката за Common rail, определено няма да стане чудо. Първо се слага една голяма добавка на Молито, която прочиства генерално, но може и горивния да стане за смяна, след което слагаш за поддържане тази малката за Common rail
А ако искате не само да чисти, но и да върви повече колата от добавката, за това също си има добавки
И не, не си въобразявате - колата става по-тиха и по-мека 




-
- Мнения: 1
- Регистриран на: 25 Мар 2010 18:59
PRO-TEC
Моля, ако имате някъкви въпроси относно закупуването или приложението на продуктовата гама на PRO-TEC, можв да звънете на телефини 0896 63 15 08 и 0898 60 69 62, фирмата ни се казва България Травел Траде ЕООД и е официален вносител и разпространител на продуктите на PRO-TEC за България.
абе РомПетрол е некав АД бе
Само ОМВ Премиум (Алпин) и никви добавки! Няма нужда новия ти мотор.
Веднъж сипах ЛУКоил -
- щях да слизам да бутам !
Скорпион, абе ти няма ли да и врътнеш на тая чудна кола едни 10-тина хиляди това лято най-накрая
Това са коли за каране. Не за гаража 

Само ОМВ Премиум (Алпин) и никви добавки! Няма нужда новия ти мотор.
Веднъж сипах ЛУКоил -

Скорпион, абе ти няма ли да и врътнеш на тая чудна кола едни 10-тина хиляди това лято най-накрая


VERSO FORTE D4D 2.2
www.red-vertex.com
www.red-vertex.com
-
- Мнения: 156
- Регистриран на: 06 Окт 2007 19:40
- Местоположение: гр.Царево
- Обратна връзка:
Подкрепям колегата Рашков за Ром-петрол!!Сипах един резервоар от една бензиностанция която до скоро бе някаква куче марка,а сега е франчайзинг на Ром-петрол!Намира се в Бургас на изхода от Метро!Докато го изгоря- ужас!!После си сложих ОМВ и колата тръгна нормално и спря да трака!!Тези от Ром-петрол даже и карта за отстъпка ми издадоха!
Корола Версо 2,2 D-4D Sol 2005 г.
Ето ви иформация която ще отговори на повечето от вашите въпроси.
http://bovalmoto.com/images/news/n1.pdf
http://bovalmoto.com/images/news/n0.pdf
http://bovalmoto.com/images/news/n7.pdf
http://bovalmoto.com/images/news/n1.pdf
http://bovalmoto.com/images/news/n0.pdf
http://bovalmoto.com/images/news/n7.pdf
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
laugh.gif laugh.gifsnooker написа:Ето ви иформация която ще отговори на повечето от вашите въпроси.
http://bovalmoto.com/images/news/n1.pdf
http://bovalmoto.com/images/news/n0.pdf
http://bovalmoto.com/images/news/n7.pdf



не е франачайз, по-скоро е нещо като "под наем", стопанисва се от "Ромпетрол България" АД, а това което го пишеш за горивата ми е трудно да го повярвампавел павлов написа:Подкрепям колегата Рашков за Ром-петрол!!Сипах един резервоар от една бензиностанция която до скоро бе някаква куче марка,а сега е франчайзинг на Ром-петрол!Намира се в Бургас на изхода от Метро!Докато го изгоря- ужас!!После си сложих ОМВ и колата тръгна нормално и спря да трака!!Тези от Ром-петрол даже и карта за отстъпка ми издадоха!
да не забравяме тази зима на кого първо замръзна нафтата (омв алпин)
при мен разликата с горивото Efix е близо 100км повече на един резервоар
честно казано съм учуден, защото за първи път срещам негативни мнения за горивата им
Пичове аз сложих добавка на Wurth и мога да кажа че по-доволен никога не съм бил. Преди слагах на Лики Моли и Редекс - също доста добри. Но тази на Вюрт ме смая, ефекта ( след резервоар и половина) е много по-тиха работа на двг, много по голяма еластичност (повишава цетановото число) и намален разход с около 0.7 - 0.8 л/100 при един и същ стил на каране. Цената беше 25 лв /300мл/ и в сравнение с другите от 10 лв тази е с 150% по дебела, но според мен е оправдано, тъй като се слага не на всеки резервоар, а на всеки 10-15 000км. Е поне така казват швабите, те нали си имат хубава нафта...
А ние тука с тая пародия на нафта - жална им майка на моторите. 


Пачо Кардана - Президент !!!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 4 госта