Страница 5 от 6

Публикувано на: 25 Авг 2009 08:50
от slowtraveler
В книжката на моя авенсис 1 (1.6) пишеше смяна на масло в скоростна кутия на 75х.км...
При мен сервиза смени маслото в скоростната кутия точно на 75х.км. заедно с диференциала и лагер на скоростна кутия.... wacko.gif
А преди това на Астричката си пишеше - маслото на скоростната кутия не се сменя през експлоатационния срок на автомобила. При желание можеш да му проверяваш нивото. Там проблеми със скоростите не съм имал... unsure.gif

Публикувано на: 25 Авг 2009 09:16
от Capo_69
slowtraveler написа:В книжката на моя авенсис 1 (1.6) пишеше смяна на масло в скоростна кутия на 75х.км...
При мен сервиза смени маслото в скоростната кутия точно на 75х.км. заедно с диференциала и лагер на скоростна кутия.... wacko.gif
А преди това на Астричката си пишеше - маслото на скоростната кутия не се сменя през експлоатационния срок на автомобила. При желание можеш да му проверяваш нивото. Там проблеми със скоростите не съм имал... unsure.gif
Преди 2 години или 90-100000км проверих и долях 500-800гр в скоростната кутия.
Сега съм почти сигурен, че нивото е добре wink.gif
Но......, ако това се оправи (трудното включване на скоростите сутрин) след смяна на масло - ще го сменя веднага.
Друга възможност е за някаква пресадка. Не зная колко е полезно да се слагат пресадки в ск. кутия и дали ще се подобри включването на скоростите.
Има ли подобни неща изобщо ???
Ще съм благодарен за мнения.

Публикувано на: 25 Авг 2009 09:28
от DMDimitrov
Трудното включване е възможно да е признак за износване на съединител в начален стадий. Ако е така, дори да смениш маслото на скоростите, няма да има подобрение.

Публикувано на: 25 Авг 2009 09:52
от Capo_69
DMDimitrov написа:Трудното включване е възможно да е признак за износване на съединител в начален стадий. Ако е така, дори да смениш маслото на скоростите, няма да има подобрение.
:thumbsup: Браво.
Наистина сам за смяна на съединител, но отлагам вече година wink.gif
Миналата година малко го прегрях когато бях на море.
Едно паркиране на заден по един налкон........ Доста замириса съединителя.
И от тогава до сега ....., викам си не му е още времето wink.gif
Нали не "боксува" biggrin.gif
Та съгласен съм, че това също влияе, но до колко wacko.gif
И друг момент е, че след няколко километра градско скоростите влизат добре :thumbsup:
Може би маслото след като се разбие достатъчно в кутията скоростите си влизат нормално.
Дори е достатъчно да покарам километър на 2-ра или 3-та скорост и се оправя.
А сутрин....., е ужас направо sad.gif
За да тръгна на първа трябва да натисна съединителя и да поизчакам 3-5сек. преди да включа на първа. И така докато се разбие маслото за да се нормализира включването на предавките.
Направо ме нерви това mad.gif

Публикувано на: 25 Авг 2009 09:56
от DMDimitrov
Capo_69 написа: Наистина сам за смяна на съединител, но отлагам вече година wink.gif
Щом си за смяна на съединител, по-добре смени него и едновременно с това и маслото на кутията. Така или иначе ще се свалят скорости...
Аз лично си мисля, че проблема не идва от масло.

Публикувано на: 25 Авг 2009 10:16
от slowtraveler
От едно паркиране не може да ти свърши съединителя, дори и да си го попрегрял и да е замирисал на феродо...
Пък и щом скоростите включват нормално при загряване на скоростната кутия - нещата се въртят около маслото.
Трудното включване сутрин повече ми прилича на неподходящо масло в скоростната кутия.
Навярно зимата скоростите стават съвсем трудни за включване..

Публикувано на: 25 Авг 2009 10:22
от CuMo
Може и да не е точно за Тойота, но имах проблем по подобен начин с превключването на скоростите на двутактовия ми вартбург.
Първа и втора влизаха доста трудно дори понякога с леко прихъркване.
Смених маслото с по-леко и сега всичко е песен! Няма топла студена, винаги влиза.
Дори преди да сменя маслото в движение беше невъзможно да вкараш първа. Сега си влиза и при 10км/ч.

Публикувано на: 25 Авг 2009 10:23
от Petar
Moita kogato e studena na 1 , 2 i 3 predavka e mnogo humna no kogato zagree napravo si "myrka" i se 4udia dali ako smenia masloto na skorostnata kutia nethtata hte se opraviat . Ina4e skorostite si vlizat idealno.I pak hte popitam dali niakoi znae kolko litra maslo sybira skorostnata kutia na Avensis 1

Публикувано на: 25 Авг 2009 15:39
от Capo_69
CuMo написа:Може и да не е точно за Тойота, но имах проблем по подобен начин с превключването на скоростите на двутактовия ми вартбург.
Първа и втора влизаха доста трудно дори понякога с леко прихъркване.
Смених маслото с по-леко и сега всичко е песен! Няма топла студена, винаги влиза.
Дори преди да сменя маслото в движение беше невъзможно да вкараш първа. Сега си влиза и при 10км/ч.
Хехехехехе biggrin.gif
Подходящо сравнение с Вартбург biggrin.gif и Авенсис wink.gif
Ами ще опитам със смяна на маслото, но не зная какво да наливам :help:
Като параметри, иначе марката мисля не е от такова значение.
при този мои проблем какво да наливам :help:

Публикувано на: 25 Авг 2009 15:55
от jim_beam
при трудно включване слагай 80W90 full syntetic,макар че най-правилно е да погледнеш мануала!
повече от 2 л не вярвам да идат,но нали си има горна пробка,наливаш докато почне да тече.

Публикувано на: 25 Авг 2009 16:09
от DMDimitrov
Capo_69 написа:но не зная какво да наливам :help:
Като параметри, иначе марката мисля не е от такова значение.
при този мои проблем какво да наливам :help:
Ако искаш, дай точен модел и година на колата и ще ти кажа, какво и дават по каталог.

Двигателя 1ZZ-FE 129hp ли е?

Публикувано на: 25 Авг 2009 16:18
от Bass_Man
Абе що едни и същи работи се дъвчат до припадане ?
Ето ви сервизните данни за всички масови кашони :
http://techdoc.toyota-europe.com/Mainte ... /final.pdf
http://techdoc.toyota-europe.com/Mainte ... /Final.pdf
http://techdoc.toyota-europe.com/Mainte ... /Final.pdf
http://techdoc.toyota-europe.com/Mainte ... /Final.pdf
http://techdoc.toyota-europe.com/Mainte ... /Final.pdf

Айде сега всички заедно пак да питаме в отделни теми какво масло , кога и къде да сипеме !

Публикувано на: 25 Авг 2009 20:50
от Capo_69
DMDimitrov написа:
Capo_69 написа:но не зная какво да наливам :help:
Като параметри, иначе марката мисля не е от такова значение.
при този мои проблем какво да наливам :help:
Ако искаш, дай точен модел и година на колата и ще ти кажа, какво и дават по каталог.

Двигателя 1ZZ-FE 129hp ли е?
Тойота Авенсис 1.8 VVT 2004г. Бензин biggrin.gif 137000км.
80W90 по-рядко ли е маслото ?
Ако ДА, логично е да смазва по-добре.

Публикувано на: 26 Авг 2009 09:00
от DMDimitrov
Ето ти всичко, което дават за твоята кола... предполагам и други спецификации не са ти известни, за това копирам всичко.

Engine oil with filter
3,70 Litres

Engine oil specification
ACEA A3

Manual gearbox
Model code AZT250 2,50 Litres
Model code ZZT250 Model code ZZT251 1,90 Litres

Transmission oil specification
API GL - 4

Automatic gearbox
Model code AZT250 3,50 Litres
Model code ZZT250 Model code ZZT251 2,90 Litres

Automatic gearbox oil specification
Dexron III

Power steering oil specification
Dexron II / III

Coolant
5,80 Litres
with automatic gearbox 5,70 Litres

Cooling fluid specification
Glykol

Brake fluid when changing
1,20 Litres

Brake fluid specification
DOT 4

Air-conditioning system refrigerant
410 - 470 Gram

Refrigerant specification
R 134a

Cooling oil specification
ND 8

Tank capacity
60 Litres

Clutch fluid specification
DOT4

Маслото на кутията трябва да поддържа API GL - 4 стандарт, 75W90 или 80W90.

Публикувано на: 26 Авг 2009 09:46
от Capo_69
Благодаря много за инфото :thumbsup:
Имам последен въпрос относно маслото за ск. кутия.
Каква е разликата от тези 75w90 и 80w90, и в моя случай кое ще е по подходящо. Спрял съм се на Арал