Страница 5 от 6
Публикувано на: 25 Авг 2009 08:50
от slowtraveler
В книжката на моя авенсис 1 (1.6) пишеше смяна на масло в скоростна кутия на 75х.км...
При мен сервиза смени маслото в скоростната кутия точно на 75х.км. заедно с диференциала и лагер на скоростна кутия....
А преди това на Астричката си пишеше - маслото на скоростната кутия не се сменя през експлоатационния срок на автомобила. При желание можеш да му проверяваш нивото. Там проблеми със скоростите не съм имал...

Публикувано на: 25 Авг 2009 09:16
от Capo_69
slowtraveler написа:В книжката на моя авенсис 1 (1.6) пишеше смяна на масло в скоростна кутия на 75х.км...
При мен сервиза смени маслото в скоростната кутия точно на 75х.км. заедно с диференциала и лагер на скоростна кутия....
А преди това на Астричката си пишеше - маслото на скоростната кутия не се сменя през експлоатационния срок на автомобила. При желание можеш да му проверяваш нивото. Там проблеми със скоростите не съм имал...

Преди 2 години или 90-100000км проверих и долях 500-800гр в скоростната кутия.
Сега съм почти сигурен, че нивото е добре
Но......, ако това се оправи (трудното включване на скоростите сутрин) след смяна на масло - ще го сменя веднага.
Друга възможност е за някаква пресадка. Не зная колко е полезно да се слагат пресадки в ск. кутия и дали ще се подобри включването на скоростите.
Има ли подобни неща изобщо ???
Ще съм благодарен за мнения.
Публикувано на: 25 Авг 2009 09:28
от DMDimitrov
Трудното включване е възможно да е признак за износване на съединител в начален стадий. Ако е така, дори да смениш маслото на скоростите, няма да има подобрение.
Публикувано на: 25 Авг 2009 09:52
от Capo_69
DMDimitrov написа:Трудното включване е възможно да е признак за износване на съединител в начален стадий. Ако е така, дори да смениш маслото на скоростите, няма да има подобрение.

Браво.
Наистина сам за смяна на съединител, но отлагам вече година
Миналата година малко го прегрях когато бях на море.
Едно паркиране на заден по един налкон........ Доста замириса съединителя.
И от тогава до сега ....., викам си не му е още времето
Нали не "боксува" biggrin.gif
Та съгласен съм, че това също влияе, но до колко
И друг момент е, че след няколко километра градско скоростите влизат добре
Може би маслото след като се разбие достатъчно в кутията скоростите си влизат нормално.
Дори е достатъчно да покарам километър на 2-ра или 3-та скорост и се оправя.
А сутрин....., е ужас направо
За да тръгна на първа трябва да натисна съединителя и да поизчакам 3-5сек. преди да включа на първа. И така докато се разбие маслото за да се нормализира включването на предавките.
Направо ме нерви това

Публикувано на: 25 Авг 2009 09:56
от DMDimitrov
Capo_69 написа:
Наистина сам за смяна на съединител, но отлагам вече година
Щом си за смяна на съединител, по-добре смени него и едновременно с това и маслото на кутията. Така или иначе ще се свалят скорости...
Аз лично си мисля, че проблема не идва от масло.
Публикувано на: 25 Авг 2009 10:16
от slowtraveler
От едно паркиране не може да ти свърши съединителя, дори и да си го попрегрял и да е замирисал на феродо...
Пък и щом скоростите включват нормално при загряване на скоростната кутия - нещата се въртят около маслото.
Трудното включване сутрин повече ми прилича на неподходящо масло в скоростната кутия.
Навярно зимата скоростите стават съвсем трудни за включване..
Публикувано на: 25 Авг 2009 10:22
от CuMo
Може и да не е точно за Тойота, но имах проблем по подобен начин с превключването на скоростите на двутактовия ми вартбург.
Първа и втора влизаха доста трудно дори понякога с леко прихъркване.
Смених маслото с по-леко и сега всичко е песен! Няма топла студена, винаги влиза.
Дори преди да сменя маслото в движение беше невъзможно да вкараш първа. Сега си влиза и при 10км/ч.
Публикувано на: 25 Авг 2009 10:23
от Petar
Moita kogato e studena na 1 , 2 i 3 predavka e mnogo humna no kogato zagree napravo si "myrka" i se 4udia dali ako smenia masloto na skorostnata kutia nethtata hte se opraviat . Ina4e skorostite si vlizat idealno.I pak hte popitam dali niakoi znae kolko litra maslo sybira skorostnata kutia na Avensis 1
Публикувано на: 25 Авг 2009 15:39
от Capo_69
CuMo написа:Може и да не е точно за Тойота, но имах проблем по подобен начин с превключването на скоростите на двутактовия ми вартбург.
Първа и втора влизаха доста трудно дори понякога с леко прихъркване.
Смених маслото с по-леко и сега всичко е песен! Няма топла студена, винаги влиза.
Дори преди да сменя маслото в движение беше невъзможно да вкараш първа. Сега си влиза и при 10км/ч.
Хехехехехе biggrin.gif
Подходящо сравнение с Вартбург biggrin.gif и Авенсис
Ами ще опитам със смяна на маслото, но не зная какво да наливам
Като параметри, иначе марката мисля не е от такова значение.
при този мои проблем какво да наливам

Публикувано на: 25 Авг 2009 15:55
от jim_beam
при трудно включване слагай 80W90 full syntetic,макар че най-правилно е да погледнеш мануала!
повече от 2 л не вярвам да идат,но нали си има горна пробка,наливаш докато почне да тече.
Публикувано на: 25 Авг 2009 16:09
от DMDimitrov
Capo_69 написа:но не зная какво да наливам
Като параметри, иначе марката мисля не е от такова значение.
при този мои проблем какво да наливам

Ако искаш, дай точен модел и година на колата и ще ти кажа, какво и дават по каталог.
Двигателя 1ZZ-FE 129hp ли е?
Публикувано на: 25 Авг 2009 16:18
от Bass_Man
Публикувано на: 25 Авг 2009 20:50
от Capo_69
DMDimitrov написа:Capo_69 написа:но не зная какво да наливам
Като параметри, иначе марката мисля не е от такова значение.
при този мои проблем какво да наливам

Ако искаш, дай точен модел и година на колата и ще ти кажа, какво и дават по каталог.
Двигателя 1ZZ-FE 129hp ли е?
Тойота Авенсис 1.8 VVT 2004г. Бензин biggrin.gif 137000км.
80W90 по-рядко ли е маслото ?
Ако ДА, логично е да смазва по-добре.
Публикувано на: 26 Авг 2009 09:00
от DMDimitrov
Ето ти всичко, което дават за твоята кола... предполагам и други спецификации не са ти известни, за това копирам всичко.
Engine oil with filter
3,70 Litres
Engine oil specification
ACEA A3
Manual gearbox
Model code AZT250 2,50 Litres
Model code ZZT250 Model code ZZT251 1,90 Litres
Transmission oil specification
API GL - 4
Automatic gearbox
Model code AZT250 3,50 Litres
Model code ZZT250 Model code ZZT251 2,90 Litres
Automatic gearbox oil specification
Dexron III
Power steering oil specification
Dexron II / III
Coolant
5,80 Litres
with automatic gearbox 5,70 Litres
Cooling fluid specification
Glykol
Brake fluid when changing
1,20 Litres
Brake fluid specification
DOT 4
Air-conditioning system refrigerant
410 - 470 Gram
Refrigerant specification
R 134a
Cooling oil specification
ND 8
Tank capacity
60 Litres
Clutch fluid specification
DOT4
Маслото на кутията трябва да поддържа API GL - 4 стандарт, 75W90 или 80W90.
Публикувано на: 26 Авг 2009 09:46
от Capo_69
Благодаря много за инфото
Имам последен въпрос относно маслото за ск. кутия.
Каква е разликата от тези 75w90 и 80w90, и в моя случай кое ще е по подходящо. Спрял съм се на Арал