Страница 5 от 7
Публикувано на: 01 Юни 2009 19:03
от diver
achore написа: дайте и съвет за по точно засичане?
от пълно до пълно на 1000км... по-точно здраве му кажи....
П.П. Приятел дет му беше сцепен резервоара, кара половин година с няква 5литрова бутилка от минерална вода отпред. Много точно си го засичаше biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Публикувано на: 01 Юни 2009 19:49
от djofi_m
achore написа:. обичам да знам колко ми харчи колата, така че ще давам още примери от засичане на разхода, незнам по книга колко му дават на тоя дизел? дайте и съвет за по точно засичане?
колега, не знам какво имаш предвид под точно засичане, но:
1. дори и на 500 км да я засичаш, в никой случай не можеш да минеш тези 500 километра по един и същ начин, по един и същ маршрут и в един и същ трафик(все неща, оказващи влияние на рзхода)
2.никога не знаеш каква нафта наливаш, било то от една и съща бензиностанция.
разхода и е между 7 и 8/100 освен, ако не изключваш по нанадолнищата(което по мое мнение е най-върховната глупост и води до още по-голям разход, който не се мери в литри а в накладки, дискове, че някой път и в ламарини)
Публикувано на: 01 Юни 2009 20:02
от slowtraveler
Колега, регистрирай се в
http://www.spritmonitor.de/en/ и ще си правиш лесно точна статистика за голям пробег....
Иначе djofi_m е прав, че никога не можеш да докараш един и същ разход дори и по един и същ маршрут.
Но не е прав, че не може да правиш по-малък разход.
Плавното(не бавното) и разумно каране винаги води до по-малък разход и такива стойности са достижими, особено ако не настъпваш колата...
А тея приказки за кола, която е 'най-икономична при 140-150км/ч' ги оставете за лека нощ...

biggrin.gif
Публикувано на: 01 Юни 2009 22:12
от sashoskiora
Малко факти Пежо 405 1.9 чист дизел 70 литра резервоар 1400км пробег до южното черноморие 10 ина дни циркулация от Бургас до Резово и после връщане до София/може да се брои не само магистрално/това с багаж и 4-рима човека на отиване двама на връщане,това преди няколко години по магистралата 140км/ч,как звучи.Другите примери са с автомобили чисто нови от VAG групата ама да не задълбавам,има и съвременни дизели с такъв разход.
Има и големи лами,но един четирицилиндров турбо дизел не изтискан до безумие е съсвем постижимо да направи 5/100 извънградско като говоря за среден клас автомобил.
Публикувано на: 01 Юни 2009 22:29
от diver
sashoskiora написа:Малко факти Пежо 405 1.9 чист дизел 70 литра резервоар 1400км пробег до южното черноморие 10 ина дни циркулация от Бургас до Резово и после връщане до София/може да се брои не само магистрално/това с багаж и 4-рима човека на отиване двама на връщане,това преди няколко години по магистралата 140км/ч,как звучи.Другите примери са с автомобили чисто нови от VAG групата ама да не задълбавам,има и съвременни дизели с такъв разход.
Има и големи лами,но един четирицилиндров турбо дизел не изтискан до безумие е съсвем постижимо да направи 5/100 извънградско като говоря за среден клас автомобил.
странно що от 30-те дет съм сменил, един такъв не ми се падна... за чупенето вече споделих... 2к на година средно за ремонти...инак дизела мнооо икономичен, върви и не се чупи...как да не си купя пак?!
Публикувано на: 02 Юни 2009 07:51
от slowtraveler
Дайвъре, провери ли дали проблема с разхода и ремонтите не е бил между колана и седалката? biggrin.gif
Според мен разходите са напълно постижими.
Но и дизела е капризна машинка - не търпи промяна на режима и натоварване. Ако го караш като камион - плавна смяна на режимите без юркане - ще те надживее и ще те радва с нисък разход.
Ако го караш не като камион, ами като лека кола - разхода ще е висок, ще пука глави, ще плюе турбото и т.н.
Затова за мен дизела въобще не стои на дневен ред за автомобил...
Като гледах статистиката - при бензините един и същ модел каран от различни хора дава разлика в разхода 2-4л/100км само от разликата в стила/мястото на каране....
Публикувано на: 02 Юни 2009 08:44
от sashoskiora
Затова за мен дизела въобще не стои на дневен ред за автомобил...
Тука бъркаш,не всички дизели имат споменатите проблеми.Не случайно казват че дизела е автомобил за карачи,тази кола трябва да се почувства като се кара,проблеми с главите при новите няма единствения проблем са турбокомпресорите и филтрите за твърди частици и според мен това е от неумение да се кара и поддържа такъв автомобил.
Мазда в момента имат един от най хубавите и надеждни дизелови мотори.
И пак да спомена за VAG групата има дизел 2.0 105к.с. има и 2.0 140к.с. има и RS 2.0 170к.с. ако си купувам аз познай кой ще взема?
Повечето турбини са гаранционно подменени и дефектиралите са на фирмени подчертавам предимно ФИРМЕНИ автомобили,познай как се карат.
За DPF филтрите има резервоар с течност която периодично се зарежда,познай с дефектиралите какво се е случило?
Публикувано на: 02 Юни 2009 09:21
от slowtraveler
Да не споменаваме новите дизели 170к.с. на VAG....
Доколкото си спомням на теста за 100х.км. Пасат комби ( на AutoBuild, който традиционно си поддържа VAG) откриха пукнатини между клапаните точно на този двигател ...
И коментара на VAG бе, че тези пукнатини си били съвсем нормални, и като загреел двигателя те си се затваряли...
Ей сега им повярвах, че това е нормално състояние...
Досега не съм срещал дизел, който е бил поне малко юркан и да няма пукнатини на това място...
Затова и мнението ми е такова - дизел само при определен стил на каране...
Не става за моя по-интензивен стил (пробвано и от личен опит - първата ми лична кола бе WV Голф дизел 1.5)...
А в никакъв случай не карам прекалено рязко...
Публикувано на: 02 Юни 2009 11:17
от djofi_m
slowtraveler написа:Дайвъре, провери ли дали проблема с разхода и ремонтите не е бил между колана и седалката? biggrin.gif
Според мен разходите са напълно постижими.
Но и дизела е капризна машинка - не търпи промяна на режима и натоварване. Ако го караш като камион - плавна смяна на режимите без юркане - ще те надживее и ще те радва с нисък разход.
Ако го караш не като камион, ами като лека кола - разхода ще е висок, ще пука глави, ще плюе турбото и т.н.
Затова за мен дизела въобще не стои на дневен ред за автомобил...
Като гледах статистиката - при бензините един и същ модел каран от различни хора дава разлика в разхода 2-4л/100км само от разликата в стила/мястото на каране....
апсолютно не съм съгласен.
1. дизеловия автомобил, изобщо не е "капризен" освен към горивото, ама тоя проблем го имаме само ние в българия.
2. най-хубавото нещо на същия този автомобил, е че няма почти никъква разлика в разхода, при различен режим на каране т.е. и с 90 да караш и със 160, разликата е максимум 0.5-1л/100 километра, нещо което при бензиновия автомобил, може дори да удвои разхода.и точно поради тази причина, аз карам дизел.
3.аз съм си купил кола и си я карам като кола. колата освен, че върши работа, доставя и удоволствие, инъче сега щяхме да си хортуваме във форума на ТАТА.
4.на последък най-голямото предимство на бензиновата кола е това, че може да и се сложи газова уредба(да и таковам предимството), и ще се появяват все повече гъзсета, дето карат 3000 кубика BMW-ама на газ.
ПП: не знам защо се отплеснахте да обсъждате по принцип дизелите. темата е за конкретен автомобил(Авенсис 2.0TD). широко разпространена е мълавата, че дизелите горят 5/100, е да, ама ако говорим за Ярис, Феста, Рунто и разни други подобни "ЛюБОВНИ КАЛИНКИ", дето като седна в тях и им вдигам теглото с 20%.

Публикувано на: 02 Юни 2009 11:26
от diver
djofi_m написа:...най-хубавото нещо на същия този автомобил, е че няма почти никъква разлика в разхода, при различен режим на каране т.е. и с 90 да караш и със 160, разликата е максимум 0.5-1л/100 километра, f
дрън дрън дрън...Не знам в Габрово как са дизелите, ма по света, у нас и личните ми наблюдения показват разход от 8 при 90км до 16 с колкото може...Да не говорим, че баш на извънградско при зверско пържене, съм добивал 16/100 разход от нормалните 12 градско....За главите, валовете и други дребни разходи, колегата Слоу го е обяснил доволно....
Публикувано на: 02 Юни 2009 12:42
от sashoskiora
diver написа:djofi_m написа:...най-хубавото нещо на същия този автомобил, е че няма почти никъква разлика в разхода, при различен режим на каране т.е. и с 90 да караш и със 160, разликата е максимум 0.5-1л/100 километра, f
дрън дрън дрън...Не знам в Габрово как са дизелите, ма по света, у нас и личните ми наблюдения показват разход от 8 при 90км до 16 с колкото може...Да не говорим, че баш на извънградско при зверско пържене, съм добивал 16/100 разход от нормалните 12 градско....За главите, валовете и други дребни разходи, колегата Слоу го е обяснил доволно....
Ти луд ли си!!!
Публикувано на: 02 Юни 2009 20:07
от achore
абе туба от минерална вода няма да сложа, та да засичам точен разход laugh.gif laugh.gif laugh.gif , но сега съм налял 35 л. от първата черта, сега ще видим колко км ще мина докато пак застане на първата черта, а що се отнася за начин на каране, карам плавно, натискам яко само при изпреварване, колата за дизел върви, но немога да преценя точно, слизам от 150 коня

Публикувано на: 02 Юни 2009 20:09
от diver
sashoskiora написа:diver написа:djofi_m написа:...най-хубавото нещо на същия този автомобил, е че няма почти никъква разлика в разхода, при различен режим на каране т.е. и с 90 да караш и със 160, разликата е максимум 0.5-1л/100 километра, f
дрън дрън дрън...Не знам в Габрово как са дизелите, ма по света, у нас и личните ми наблюдения показват разход от 8 при 90км до 16 с колкото може...Да не говорим, че баш на извънградско при зверско пържене, съм добивал 16/100 разход от нормалните 12 градско....За главите, валовете и други дребни разходи, колегата Слоу го е обяснил доволно....
Ти луд ли си!!!
С кое точно не си съгласен компетентни ми колега?
Публикувано на: 02 Юни 2009 20:18
от mitoko
хахахахаха 90 и 160 ... знаеш ли колко пъти е по голямо въздушното съпротивление ...

Публикувано на: 02 Юни 2009 20:32
от diver
mitoko написа:хахахахаха 90 и 160 ... знаеш ли колко пъти е по голямо въздушното съпротивление ...

А не бе, те дизелите тва не ги e*e и харчат винаги еднакво.....