Enwor написа: ↑04 Авг 2020 16:06
Вече след Клисура гоня 3000 оборота и към края на спускането съм на 3400 и то на D, а се движа със 100.
Enwor написа: ↑04 Авг 2020 16:06
Има, има

правилно съм го макар и за кратко при полупразна батерия.
И с 200 да се движиш, пак ще си с тези обороти. Както казах оборотите се регулират от системата. Тя има една цел - да ти вкара макс съпротивление при дадена скорост и от там нагоре си е все едно и също съпротивлението. Най-много ако имаш "пера" на волана за симулация на предавки да го докараш до максималните обороти на двигателя, ама нищо повече няма да постигнеш. На 100% няма как да го развъртиш над максималните му обороти така, както би имал възможност с ръчна скоростна кутия, примерно.
Enwor написа: ↑04 Авг 2020 16:49
Мда, явно запасът е в оборите на MG1 с които поддържа ДВГ-то..
Тук не става въпрос за "запас", а за чисто регулиране на оборотите на ДВГ-то, нищо друго.
Hursa написа: ↑04 Авг 2020 18:16
Някой опитвал ли е да старира системата и преди да се стартира ДВГ да включи на „неутрал”, да отпусне спирачката – дали ще стартира ДВГ след известно време?
ДВГ-то няма да се стартира в Н. Това е една от основните причини за препоръка да не държиш колата в Н, защото може да изхабиш батерията. ДВГ-то няма да запали, за да ѝ вдигне заряда и може да се вкараш в приключение. Между другото ще пробвам утре сутрин, когато колата пали студена, да видя дали Н-на ще преустанови първоначалното палене на ДВГ-то за подгрев. За това не съм се сещал до сега да го пробвам.
Hursa написа: ↑04 Авг 2020 18:47
Т. е. няма "изчезване" на задържащото усилие ("спирачен" момент)? (При "В" то дори се увеличава.)
Да. Реално при мен като се напълни батерията и си на Д, системата сама започва да компенсира изчезването на регенерацията чрез вдигане на оборотите на ДВГ-то. Или по-точно да ти го опиша- при скорост около 70 км/ч системата има за цел да регенерира (съответно и симулира) около 5 кВ енергия (съпротивителна сила). Когато тези 5 кВ не могат да се пълнят в батерията, започва да се използва ДВГ-то, за да продължи да симулира това темпо на "забавяне". Целта в крайна сметка от чисто потребителска гледна точка е самия шофьор да изпитва едно и също поведение на автомобила.
Просто като сложиш "Б", указваш, че искаш повече съпротивителна сила - я чрез регенерация, я чрез оборотите от ДВГ-то. Само, че Б-то не е полезно при "нормално" ниво на батерията, защото при скорост от над 50км/ч (по спомен) задължително вкарва ДВГ-то в играта, за да осигури необходимото (съответното) спирачно усещане. Демек ако се движиш със 60 км/ч, само губиш от използването на "Б", защото със спирачка може да осигуриш същото спирачно усилие/усещане когато си в "Д" и в регенерация, но цялата енергия ще отиде в батерията за следваща употреба, а няма да караш да въртиш ДВГ-то излишно и да губиш от това.
И тук искам отново да кажа, че ако се научиш как да използваш системата като цяло, като знаеш, разбираш и усещаш в кой режим какво се случва в момента на шофиране, тогава ще може да извлечеш и максимална полза от нея, изразявайки се в икономично шофиране. То и при "стандартните" автомобили е нещо подобно, но тук имаш няколко допълнителни условности и понякога да можеш/искаш/трябва да принудиш системата да премине в друг режим на действие. До колкото при стандартните автомобили картата на енергия е много по-проста и праволинейна.