Колеги, ако махнем заяждянията, всеки си е прав в зависимост от това, което иска от автомобила си.
Имам удоволствието да карам разкошен дизел (от подписа ми). Купен нов от ТМ Ауто - предпоследният закупен на Балканите. Докараха ми го от Румъния, че в България и Гърция бяха свършили.
Почти осем годишен, на 101К км. Няколко крушки изгорели дотук, един блокаж на ключа/алармата. Оправен гаранционно.
Прилична динамика за семеен ван (ускорявал съм до 170 при изпреварване по магистрали), приятен комфорт за пътниците за този клас. Вариативност на багажното пространство до безкрай (e, почти

). Разход - 7,5 на градско, а на извънградско зависи от тежестта на дясната обувка. Но при 100-110 км/ч е около 4,8. Скоростна кутия - ръчна 6.
Имах възможността да карам Аурис Хибрид първо поколение за близо година. При сходни маршрути и натоварване 132-та коня на хибрида се държат подобно на дизела на Версото. Като общи разходи (извън горивните), разликата е незначителна. Разход на гориво: 5.5 градско лятно, 6 - градско зимно.
Комфорт - Много приличен за "Голф" клас автомобил. Багажник -

. На градско кефът от автоматика е несравним. А да не говорим, че сродни по параметри бензинови автоматици гълтат по 12.
Да чакаш хлапето пред училището половин час (понеже класната нещо имала да се занимава с тях) с пуснат климатик/парно и изключен двигател - безценно
След 3-5 години ще се прощавам с Версото. Следващата ми (нова) кола ще е Аурис Хибрид. Освен ако не си навия на масрафа да си взема Лексус Хибрид.
Това са моите 2 стотинки в темата за изгодността на хибрида. Изгодността се изчислява в съпоставими параметри. Но има и нещо дето се нарича кеф. А кеф цена няма
Наздраве! И със здраве да си карате Тойотите!
