Страница 40 от 40
Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
Публикувано на: 23 Май 2025 19:09
от Тинк
Hursa написа: ↑23 Май 2025 18:15
Стотици тонове? За термоформоване на пластмаса?
Не, за формоване на метал. За това беше и клипа.
Колега Hursa, гледам че не разбирате английски, да пробваме с
руски. Там на 3:14 мин. се вижда колко са големи калъпите за щамповане на метал и човека си казва колко имат и колко са необходими за всеки модел на Нисан.

Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
Публикувано на: 23 Май 2025 19:58
от Hursa
Вижте колко калници, капаци - се предлагат за различни марки (буквално за стотици модели) от производители нямащи много общо с оригиналните производители. И продават на занижени цени. Дали ако бе толкова скъпа изработката, толкова уникална - би било така?

(Вижте дори клипа - да ви прилича на производител от някой автомобилен бранд?)
Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
Публикувано на: 23 Май 2025 21:26
от zorbata
Hursa написа: ↑23 Май 2025 18:15
Половин милиметър лесно се компенсира при пластмасите,
Това не значи, че матрицата трябва да е едно към гьоторе - напротив колкото по-точна е толкова повече детайли може да изкара. Вярно не е единствено изискване, но въобще не е за подценяване.
Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
Публикувано на: 23 Май 2025 22:13
от Hursa
И според мен - не трябва. Но гледайки какво разминаване показват при ламарините, които би трябвало да са изработени много по-точно - се съмнявам, че пластиковите детайли са изработени по-добре, особено имайки предвид оплакванията от скърцащи елементи по интериора.
Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
Публикувано на: 23 Май 2025 22:52
от zorbata
Hursa написа: ↑23 Май 2025 22:13
Но гледайки какво разминаване показват при ламарините,
Не знам какво си гледал при ламарините, но те минават на няколко преси като всяка следваща прави детайла по-точен/еднакъв. Бих го сравнил с полиране на фарове - почваш с 400 и свършваш в водно на 2000-3000.
Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
Публикувано на: 23 Май 2025 23:41
от mapamop
Hursa, калъпите за глупава тенекиена чинийка са вероятно поне 3-4. Ако я удариш директно от ламарината ще ти се разкъса ламарината. Не говоря за меки метали от сорта на мед, калай, алуминй - но и те няма да се разтеглят от първия удар по формата. Представи си панел за врата - по моята що годе кутийчеста и гладка кола няма една равна повърхност по врати, калници и таван.
Хайде сега си представи колко детайла от купето не ги виждаш, защото са в ребрата, гредите, праговете и подкалниците примерно. Всичко това се "печата" на пресата но калъпа от тези удари се износва. Проста физика за силите на триене минимум.
После си помисли колко литра хидравлично масло има в тая преса и дали и то си няма живот. Остави настрана че имаш амортизация на цялата преса.
Същото е и със CNC фрезата - и тя не е безсмъртна и вечна.
Може да си излееш в леярна пластмаса, но калник?
После пак ще имаш обработка на повърхностите и нанасяне на "приятно на допир" покритие.
3D printing не е панацея за масово производство - все още е адски бавен процес. За мостра по която да се направи калъп за отливка става, но не и за масово многохилядно производство.
Да имаш разлика от някакви милиметри в ламарините, но дали не са породени от факта че примерно пресата печата 4-5 калника на слоеве, наведнъж?
За там ти трябва още по прецизен калъп.
Изпускаш много дребни факти които са скъпи за преодоляване.
И защо не си направиш собствено купе, ако е толкова просто и евтино? Винаги може да си вземеш палетен мотор и да го вложиш в твоето купе. Или някой ог големите да ти лицензира мотор. Но ще трябва да се справиш тогава и с електрониките. Факт е че вече без тях не може. Но си мисля че си умен и начетен и ще успееш да си сглобиш 5-6 компютъра за различните системи и някой друг датчик. Да кажем че датчици ще си вземеш на евтиния от Алиекспрес.
Въпроса по-горе е див сарказъм, без никакви намерения да те обидя.
Да има и производители "които нямат нищо общо с оригинала", но ти пробвал ли си да си монтирал китайски калник? Само ще ти кажа че няма нищо общо с несъвършения оригинален калник . И обяснението е просто - свален е един калник от купето и му е изкопирана формата - както дойде. И толкова си и пасва. Отделно за да спестят от лицензни такси китайците не правят съвсем точни копия а променят размери произволно. Ефекта от миналата година беше че на Голф 3, на 2 китайски калника тенекеджията им ряза ленти по 1-2 сантиметра и ги огъва наново.