Страница 39 от 79
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 29 Апр 2024 11:37
от BOz
slowtraveler написа: ↑28 Апр 2024 22:46
И мен ме бе учудило, но някъде бях чел, че това не е така...
Не е така. По-голямата джанта качва в общите килограми на колелото. И това винаги съм го усещал като сменям зимни с летни гуми. Толкова години съм носил гумите и съм ги сменял, като винаги използвам еднакви гуми на диаметър, с различни джанти. И винаги по-големите джанти са били чувствително по-тежки.

И за директно показание, изкарах конкретно по 10 модела джанти на БМВ от всеки размер 17, 18, 19 и 20 инча, със съответните заводкси гуми. Усредних масата на всеки размер джанта, за да получа едно число в сравнението. За справка на тежината на гумите взех само Контитентал от един модел. Ясно се вижда, че намалявайки страницата на гумата а увеличавайки само диаметъра на гумата, масата се запазва относително една и съща. Което не е валидно за джантата, като средната маса на всеки инч качва с около 2 килограма.
Ето и резултата по калкулатор:
Размер Джанта Гума Общо Размер
17 10,6 10,5 21,1 225/55
18 12,8 11 23,8 245/45
19 14,5 11 25,5 245/40
20 16,6 11,2 27,8 245/35
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 29 Апр 2024 14:15
от Hursa
Тези "спици" са си бая масивни

А и периметъра на джантата, който обхваща гумата е по-голям при джантите с по-голям цолаж. Но пък има и голяма разлика при джантите от различни производители. "Кования" алуминий е с доста по-добри механични свойства. А и "алуминия" - са си сплави на алуминия и качествата им се различават. Джантите, дори алуминиеви си тежат (изглеждат в пъти по-обемни, по сравнение със стоманите, дали въобще са по-леки), не напразно при по-спортните автомобили (както и в авиацията) ползват "магнезиеви" сплави - въпреки всичките им недостатъци.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 30 Апр 2024 00:23
от slowtraveler
BOz написа: ↑29 Апр 2024 11:37
Не е така. По-голямата джанта качва в общите килограми на колелото
Напълно не съм съгласен... При мен разликата бе доста осезателна... И що годе съвпадаше с изчисленията в този сайт :
https://carlisletyrfil.com/resources/weight-estimator/
Който за моя размер гуми излизаше минимална/максимална маса 45/47кг за 20" и 52/54кг за 18" джанти...
Обяснявам си го с това, че гумата също е доста тежък материал, а поради по-малката си якост изисква по-голяма дебелина (и обем) в сравнение с аналогичен як лек метал.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 30 Апр 2024 01:10
от Ivo Varna
Мнение от Мирослав Петков » 13 Апр 2024 00:08
Смъкнах 18 цола зимни и сложих летните Фалкен 19 цола . Разхода ми се вдигна от 0.5 до 1 литър на 100. Шокиран съм!
По повод увеличения разход с летни гуми има и още един незначителен момент, който едва ли е определящ, но все пак си го има. Ако предположим, че и вашите гуми са сходни с моите, то елементарните сметки за радиуса на гумата показват следното:
летни - 235/55R19 - просвет между асфалта и джантата 129,25мм (55% от 235) + 241,3мм(19''х25,4мм/2)= 370,55 мм
зимни - 225/60R18 - просвет между асфалта и джантата 135 мм + 228,6мм = 363,6 мм
Тези 14 мм разлика във височината на двата вида НОВИ гуми се потвърдиха и щом ги сложих една до друга с нивел върху тях. В процентно съотношение разликата е около 2%. Толкова е разликата и в обиколката на гумата. Какво направих после - ами заковах темпомата на 100 км/ч и погледнах скоростта си на WAZE и на смарт часовника - там показа 95 км/ч реална GPS скорост. Докато бях със зимните показваше 93. Точно 2% разлика. Сега като се има предвид, че скоростта в автомобила се отчита с помощта на сензор следящ оборотите на някой от валовете а не GPS скоростта, то със сигурност и трип компа ти дава стойности на базата на една предполагаемата скорост и пробег, без да се коригира факта, че в момента реално изминаваш 2% отгоре и като скорост и като разстояние.
Няма да коментираме защо има разлики в спидометра спрямо реалната скорост, това е отделна тема, за която в американските форуми доста е изписано пък и не само при Toyota е така. Но най-обидното е, че нотификациите за превишена скорост, които ти дава RSA системата отново са на база тази нереална скорост. Имаш звуково предупреждение за превишена скорост а то не е съвсем коректно. За капак на всичко в софтуера на последните партиди RAV4-ки опцията да си избереш "Notification level" от многофункционалния дисплей просто вече не фигурира в менюто а през OBD2 порта не ми стиска да бъркам. Карайте със здраве!
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 30 Апр 2024 09:45
от BOz
slowtraveler написа: ↑30 Апр 2024 00:23
Напълно не съм съгласен...
В правото си си да не се съгласяваш.
Аз просто съм дал средната маса от 10 модела джанти, като ясно се вижда, че всеки инч качва средно по 2 кг. в джантата, като гумата остава същата или по-ниска, ако запазиш широчината. Което е абсолютно логично, вземайки предвид, че с увеличаване на джантата, намаляваш страницата на гумата (отнемаш материал).
Да вземем два размера гуми, допустими за използване в Джип Гранд Чероки 2015:
265/60/18 - MICHELIN PILOT SPORT 4 SUV 110V - 19 кг.
265/50/20 - MICHELIN PILOT SPORT 4 SUV 111Y - 15,7 кг.
Ако вземем, твоите числа, то за да докараме обща маса на 18" колелото от рода на 52 кг., за джантата, сензора капачката и тежестите остават да бъдат 33 кг, което е невъзможно. Не знам коя джанта би тежала толкова, освен ако нямаш да кажем около 20 кг. тежести от баланс.
За съпоставка, една от най-тежките 20" джанта за БМВ, която успях да намеря и то при широчина 11J, е 20.6 кг.:
На 99.99...% при 8J широчина, каквато се дава на на Джипа, масата на джантата й е била по-малка.
Най-тежката 18" джанта, която успях да намеря при 8,5J е 15,3 кг.:
Така, че със сигурност бъркаш за 18" колело и обща маса от порядъка на 50 кг. Просто това няма как да стане. Да беше разликата в някакви единични килограми да има база за размишляване. Ама бъркаш с масата от порядъка на 20 кг, което си е огромна разлика.

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 30 Апр 2024 09:46
от Hursa
14 мм разлика не е ли прекалено голяма. (Дори така 2% не е много, както казвате, далеч е от литър и нещо разлика.)
► Виж съдържание
Мисля, че този калкулатор не пресмята теглото на колелото

Затова - напълно не съм съгласен с изводите

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 30 Апр 2024 13:19
от ufer
Едно леко допълнение. Има и магнезиеви джанти, които принципно са по-леки от алуминиевите. Така че примерно една 20" джанта може да е по-лека от 18" или 19"-ова. Разбира се, има плюсове и минуси, както при всичко на този свят, че са и по-скъпи...

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 30 Апр 2024 22:08
от Мирослав Петков
Темата стана с много предположения. Както казах погледнах и други пътувания със зимни гуми. Качвам две снимки на маршрут от OMV на излизане от Хемус до В.Търново. Там ясно се вижда , че пише препоръка да подържам постоянна скорост, т.е това не е фактор защото въпреки това съм с нисък разход. Според мен извода ми е ,разхода се повлиява основно от:
1 Външна температура и ползването на климатик
2 Колко човека и багаж има в автомобила
3 Да успееш през времето на шофиране да държиш стрелката на оборотомера максимално ниско в зоната на Еко.
Като цяло с този автомобил е много по лесно извънградско да си влошиш разхода , отколкото ако караш дизелов двигател.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 01 Май 2024 00:36
от slowtraveler
► Виж съдържание
Офтопик
BOz написа: ↑30 Апр 2024 09:45
В правото си си да не се съгласяваш.
Въпросът бе в порядъка на разликите... Дали конкретното колело е с такава маса - ами зависи от много фактори (гледам ако се избере 'офроуд' - там средната маса е около 41кг), но тенденцията е еднопосочна - при смяна на размера на джантите масата не мърда много, а ако мърда - обикновено е в посока 'по-леко колело' при по-голяма джанта...
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 01 Май 2024 13:01
от BOz
► Виж съдържание
Офтопик
slowtraveler написа: ↑01 Май 2024 00:36
Въпросът бе в порядъка на разликите... Дали конкретното колело е с такава маса - ами зависи от много фактори (гледам ако се избере 'офроуд' - там средната маса е около 41кг), но тенденцията е еднопосочна - при смяна на размера на джантите масата не мърда много, а ако мърда -
обикновено е в посока 'по-леко колело' при по-голяма джанта...
Което е тотално грешно.
Единственото ти "измъкване" за довод на тезата ти е както вкара много агресивни офроуд гуми. До този момент не беше споменал въобще за офроуд и това е единствения начин да докараш маса на колелото, за което сподели. Ама не беше споменал до този момент, че говориш за крайно агресивни и много специфични офроуд гуми.
До този момент се говореше (или аз допусках това), че разговаряме за шосейни гуми, каквито се използват в този форум, а не за гуми, които нямат нищо общо с този форум.
Понеже всичко това го пишем в тема за плъг-ин РАВ4, нека вземем и конкретиката на заводските размери гуми, допускайки чисто реално използване на зимна гума 18" и лятна гума 20".
- 18" джанта тежи около 13 кг. (+/- 1 кг., който не е толкова важен) + MICHELIN PILOT ALPIN 5 SUV 225/60 R18 104H XL която тежи 13,2 кг. Обща маса на комплекта = 26,2 кг.
- 20" джанта тежи около 16.5 кг. (+/- 1 кг., който не е толкова важен) + MICHELIN PILOT SPORT 5 245/45 R20 103Y XL 12,3 кг. Обща маса на комплекта = 28,8 кг.
Конкретика за моят Мерцедес:
- 18" джанта тежи 13.9 кг. + гума GOODYEAR UltraGrip Performance SUV Gen-1 255/55 R18 109V XL 14,8 кг. = 28,7 кг.
- 20" джанта тежи 17.1 кг. + гума GOODYEAR Eagle F1 Asymmetric 3 265/45 R20 104Y 14,8 кг. = 31,9 кг.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 01 Май 2024 19:49
от slowtraveler
► Виж съдържание
Офтопик
BOz написа: ↑01 Май 2024 13:01
Единственото ти "измъкване" за довод на тезата ти е както вкара много агресивни офроуд гуми.
Не знам за какво измъкване говориш - учуди ме, че колелата с офроуд гумите ги дава много по-леки от 'пасажерските'.... Първоначалната информация с по-голямото тегло бе за 'пасажерските'...
Но наистина вероятно най-точна информация би се получила при пряко измерване - нещо доста смущаващи разлики се получават... Някой път трябва да си докарам кантара -мога да сравня 16" афтърмаркет джанти със зимни гуми срещу 17 всесезонни на оригиналните джанти.. Да, афтърмаркет джантите биха внесли голяма неяснота в уравнението, ама все пак ще се види някаква тенденция..
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 01 Май 2024 20:34
от Hursa
► Виж съдържание
slowtraveler написа: ↑01 Май 2024 19:49
Не знам за какво измъкване говориш - учуди ме, че колелата с офроуд гумите ги дава много по-леки от 'пасажерските'.... Първоначалната информация с по-голямото тегло бе за 'пасажерските'...
Този сайт ли ползвате.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 21 Май 2024 19:05
от Alexandov_777
От днес вече официално съм член на клуба

! След първи 20 км. само на ток в града, впечатленията са ми отлични! Има ли опция, като вкарвам автомобилът в гаража, предварително да прибирам огледалата? Гаражът ми е доволно голям, 25 кв./м., но е с врата за подземен гараж със стърчащи по 10-15 см. от всяка страна механизми, точно на нивото на огледалата. Вкарах я на по 2-3 см. разстояние, което е не е ок. Има ли бутон за прибиране на огледалата?
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 21 Май 2024 20:18
от Ivo Varna
Честита придобивка! Дъъълъг и безавариен пробег! Да има такъв бутон на шофьорската врата - прибира и двете огледала едновременно а най-хубавото е, че камерите на огледалата са от долната страна и продължават да ти визуализират 360 grad обстановка доста добре.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 23 Май 2024 15:27
от Alexandov_777
Колеги, още разучавам колата. Не успях да пусна адаптивният круиз контрол. Също и ако някой знае, как да изключа звука на системата за разпознаване на пътни знаци.