Страница 38 от 320

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 26 Май 2020 22:57
от ToyotaPassion
Да

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 26 Май 2020 23:03
от Hursa
А ако поддържате равномерна скорост (при "натиснат" акселератор) - 50 60 км/ч примерно и превключите на по-ниска степен - няма ли да се вдигнат оборотите на ДВГ? Или в такъв случай, няма да се "превключи"?

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 27 Май 2020 09:08
от ToyotaPassion
Потърсих какво са написали за този режим(нямам книжка):
Selecting shift ranges using S mode controls engine braking forces.
http://www.lexomans.com/manguide-634.html

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 27 Май 2020 09:54
от Hursa
Да, благодаря. Това си е т. н. "моторна спирачка". Но защо степените са чак 6. Обикновенно са най-много 3, до колкото съм срещал. Ако и на королата е това, защо чак да слагат и "пера" на волана.
Ако включите на "понижена" степен, когато батерията не е заредена - оборотите на ДВГ се вдигат също? А дали в еднаква степен със случай, когато батерията е напълно заредена?

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 27 Май 2020 09:58
от xtratime
Колеги мисля,че при вас това ще даде доста отговори:

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 27 Май 2020 10:01
от nicktodorov
Hursa написа: 27 Май 2020 09:54 Да, благодаря. Това си е т. н. "моторна спирачка". Но защо степените са чак 6. Обикновенно са най-много 3, до колкото съм срещал. Ако и на королата е това, защо чак да слагат и "пера" на волана.
Да, и аз това се чудя.
Друго странно е, че винаги при преминаване в S режим от лоста, избраната "скорост" е 4. Дори да съм на място и колата да не се движи...
За сравнение, ДСГ-то на предната ми кола в зависимост от скоростта избираше подходящата предавка на която да преминеш в ръчен режим - в същата ситуация при спрял автомобил, то това би било 1.

Реално тези пера и спортен режим с радост бих ги заменил за Blind spot monitor ако имаше как. Много по-смислена екстра...

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 27 Май 2020 10:03
от van
Подробно описание на P711 може да намерите на следната страница: https://www.toyotaownersclub.com/forums ... nt=1518944

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 27 Май 2020 10:15
от Hursa
► Виж съдържание

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 27 Май 2020 10:24
от nicktodorov
Hursa написа: 27 Май 2020 10:15
► Виж съдържание
Интересно, това значи ли, че мога по този начин пряко да влияя на зареждането на батерията?
Примерно ако за даден наклон и скорост ако колата решава да зареди 1 чертичка от батерията, аз да мога да я "принудя" да зареди повече (най-грубо казано)?

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 27 Май 2020 10:37
от Enwor
Според мен да, при седана няма такава функционалност (пера, "предавки" и т.н.), но на служебната елантра бях свикнал да карам "на пера" повече, от колкото със спирачка. При спускане, ефекта би изглеждал като различна време за възстановяване на еднакво количество енергия в зависимост от различната "предавка".
Следя с интерес особеностите на комбито cool.gif

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 27 Май 2020 12:18
от Hursa
Първо трябва да се разбере как въздейства това понижаване на степените при двулитровия хибрид.
(може би е описано в това, което е дал van, а аз съм зле с английския и ще го "чета" като се прибера smile.gif).
До колкото съм срещал - имало реализирано такова изменение на регенерацията, на степени управлявано подобно с "пера". Но май беше при ел автомобил. При хибрида на фолксваген, май също може да се управлява регенерацията, но от меню и не съм сигурен.
Ако и тук е подобно - ще може евентуално да се зарежда повече при спуск, но е условно. Например, спускате един наклон с пуснат педал, но без да понижавате степента. В края на наклона е заредило една "чертичка" и скоростта от 80 км/ч в началото на наклона се е увеличила до 90. Спускате същия наклон с понижаване на една степен - скоростта от 80 в края на наклона е станала примерно 60. Ще заредите например 2 "чертички" но за сметка на понижаване скоростта, вместо повишаването и.
Ако наклона, обаче е такъв, че без понижаване степента се налага задейставане и накладките за да се удържи нарастването на скоростта при спуск, то тогава увеличаването на степента на регенерация ще увеличи усвояването на енергия при спуск. (Но може степента на регенерация да се управлява и чрез педала на спирачката, преди задействане на накладките. Т. е. трябва да се разбере как работи конкретния модел автомобил. smile.gif)

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 27 Май 2020 12:22
от nicktodorov
В английския форум имаше наскоро тема какво бихме искали да се подобри в Королите.
И някой беше писал как би било супер полезно да има някакъв индикатор на таблото, който показва кога се използва регенерация и кога се включват и накладките.
Примерно можеше преди зоната charge, в ляво от нея да има и друга brake и човек да може да види в зависимост от натискането на педала, кога подминава лимита на регенериця и започва да използва и накладки...

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 27 Май 2020 12:30
от Hursa
Но казвате, че оборотите се повишават при включване на по ниска степен. Ако не е заредена батерията - пак така ли ще реагира или ДВГ ще си остане "неподвижен".

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 27 Май 2020 12:34
от nicktodorov
Трябва да тествам пак, последно декември си играх с ръчните режими.
Но ако правилно помня, всеки път когато съм ги ползвал е било след препълване на батерията. Просто преди това винаги съм предпочитал да я напълня и тогава да ползвам моторна спирачка. Така, че нямам идея с непълна батерия как ще се държи.

PS. Май ще е добре да си купя Bluetooth ОБД2 и приложението Hybrid Assistant. С него се вижда страшно много информация за хибридната система и моментните й състояния.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 27 Май 2020 12:40
от nicktodorov
Да, със Hybrid Assistant се вижда кога регенерира и кога ползва накладки: