Страница 38 от 46

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 05 Юли 2016 17:10
от BOz

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 06 Юли 2016 17:27
от zi_zi_top
ivied написа:...За мен бе напълно ново усещането при тръгване - абсолютно безшумно. Нищо, абсолютно нищо не се чува. Нарочно бях спрял навигация, радио, климатик... Цветовете на светлините на таблото са приятни, фаровете се включиха автоматично, очаквах включването на старт-стоп системата... На първи светофар нищо, втори, трети... нищо... Нарочно минах през центъра на града... нищо. Гледам 15-16 км. Дисплея показва някакви опции и режими, които не ми бяха много ясни в началото...<br abp="2384">Спрях на един паркинг и взех да базикам... Дисплея е тъч скрйин - 7-8 инча Оказа се, че могат да се избират 3 режима, ауто, бензин и електро... А можело и директно от скоростния лост. Оставих го на ауто и продължих към магистралата...
Преди 2 седмици и аз го тествах в ТМ Ауто Запад. Градско не го карах, а го подкарах в посока Сливница и обратно. Съгласен съм, че върви приятно, но по отношение на шума не съм съгласен с ivied. В момента на по-интензивно ускоряване се чува много сериозен рев от ДВГ, който не конкурира, а направо превъзхожда шума на дизеловата ми Корола в подобни ситуации. Като цяло съм с добри впечатления!
Цената му обаче е в тотален разрез с моите лични представи за финансиране на автомобил! Не бих го купил!

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 09 Юли 2016 20:11
от ivied
Няма противоречие, или само на пръв поглед, при нормално тръгване в града, примерно от светофар, ако не го настъпиш/скочиш на педала, тръгва в електрически режим... набира плавно и безшумно, не само в "EV Mode" т.е. чисто електрически, но и в "ECO mode"...
При рязка газ, на магистрала или в режим "Sport" e...друго...
И при RAV4 hybrid-a е подобно, но тук, 2.5-та на Lexus вече (може) и да те залепи на седалката... :ctf:
Отделно имаш и ръчен избор на режима, освен автоматичната опция...

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 14 Юли 2016 17:29
от BOz
След 3 изгорели крушки на фаровете, дойде ред и на габаритите.
Бях сложил диодчета вместо стандартната крушка, ама времето не прощава.
Хибрида оцелява, а диодите изгниват и започват да се рушат:

Изображение

В края на краищата до сега сметката за поддръжка на тази кола се свежда до 3 изгорели крушки Н4 и две диодни Т10. Само така да продължава поддръжката на тази кола. tooth.gif

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 04 Окт 2016 11:06
от BOz
Бях на презентация, организирана от Тойота, на тема засягаща хибридите им.
Интересното, което искам тук да споделя е точната цена на батерията от класа на Приус/Аурис. Цената на чисто нова батерия с ДДС е 6200лв, като за старата батерия се приспадат 2100лв. Та крайната цена на батерията от Тойота е точно 4100лв без никакви отстъпки. За Ярис е малко по-евтина, но за сметка на това за Приус+, която е литиево-йонна, цената е точно двойно повече.

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 11 Окт 2016 21:22
от Hursa
Не очаквах, че приспадат за старата батерия толкова smile.gif.

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 12 Окт 2016 19:54
от Akima
Hursa написа: Не очаквах, че приспадат за старата батерия толкова
Още е много важно да се събират батериите - трябват им "живи данни" за експлоатацията и режимите на износване на призматичните клетки. :whistle: cool.gif

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 12 Окт 2016 21:30
от WoLF
Да не говорим, че една батерия се рециклира на над 80% от себестойността си...

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 27 Окт 2016 11:06
от slowtraveler
Аааа, от вчера съм в потрес stupid.gif
Вчера ми се обади приятел от друг форум който бе дошъл до Варна и ми обърка представите за икономичност guns.gif worthy.gif boxed.gif
Колата - практически нов Сеат Mii, на около 15х.км, 68к.с. (трицилиндров ДВГ), климатик, ел-стъкла, огледала, оборотомер и т.н...)... Учудващо голям и празен багажник..
Заводски метан.
При нормално каране извън града, при последната му обиколка из Кръстова гора и т.н. при навъртени около 350км засечения на колонка разход - 3.6лв/100км ..
300км на цената на едно кафе bow.gif bow.gif bow.gif

Така, че и Приуса е икономичен, ама в сравнение с какво? ppp.gif spell.gif

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 27 Окт 2016 14:31
от Not_active_user_1
Докладвам, че ми изгоря лампичка на регистрационната табела отзад. Мисля да си купя ЛЕД, за да не ми горят на всеки 100 000 км. :whistle:
Предложения за добри ЛЕД лампи на номера?

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 27 Окт 2016 14:37
от WoLF
За доста по-голямо купе и мощност си е добра разхода на приуса или...

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 27 Окт 2016 14:45
от Not_active_user_1
@slowtraveler,
да не си продал Жипката и да си се метнал на ФВ Ъп? Питам, защото оставам с подобно впечатление от казаното, че багажника на Сеат-чето бил учудващо голям. И кое по-точно е учудващото голямо? 251 л. багажниче да е учудващо голямо ми идва малко в повече. За 2 по-ниски класа от Приус автомобил може и да е учудващо голям, но не и за нормална кола. И как така взе да сравняваш ябълки и домати не разбрах? Няква пича въшка с Приус! То има и Приуси на метан. Разхода им е 2,5-3 кг./100. аре смятай колко пари са, че не ви знам в БГ цените на метана! Като сметнеш дай да видим 2 пъти по-големият и мощен Приус колко пари харчи на 100 км.! Наистина ще е интересно. ;)

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 27 Окт 2016 16:41
от slowtraveler
Заводски Приус на метан, който можеш да си го купиш от магазина? Не съм срещал до момента...
Пичата въшка приятеля я е взел за 15х.лв - толкова е излязла на първия собственик...
Багажника - учудващо голям, защото все пак има метан... Обаче метановите бутилки не компрометират по никакъв начин багажника - това ме учуди..
А сравнявам ябълки и домати, защото всичко е относително :)
Джипа ми според мен е много икономичен... И широк, с достатъчно голям багажник (днес се наложи да поизправя малко облегалките, и да смъкна щората, за да успея да събера багажа) - не като някоя въшка от рода на Приус tooth.gif
Ама това хората с Приуси не могат да го разберат :)
Също както не могат да разберат, че всеки автомобил си има таргет група. И това, че даден автомобил изглежда икономичен на някого, може да се струва изключително неикономичен за друг...
Независимо от тези отклонения - като абсолютна стойност бръмбъра ми хареса...
Което не означава, че не се оглеждах за Приус преди 2-3 седмици.... Обаче в края на краищата реших да си оставя Кашкая... По-удобен за града (по-къс), с по-добра динамика от Приуса. А и 4х4 дава допълнителна стабилност дори при градско шофиране...
Дали е икономичен - много ми е икономичен - тази година май не съм го зареждал tooth.gif Но го бях дал на приятел да го поразтъпче, та той ходи до София и му напълни резервоара... С тези темпове на шофиране - бензина ще стигне за две години :)

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 27 Окт 2016 19:35
от Not_active_user_1
И каква е разликата заводски ли е или не е, че нещо не мога да се сетя? Ами още по-добре тогава щом е заводски на Сеата, значи системата е максимално заводски оптимизирана и трябва да дава още по-малък разход на гориво, отколкото НЕзаводския. От това следва, че би трябвало пичата въшка да бъде още по-икономична, ама май не е! :whistle:
Омеси обаче плодовете и зарзаватите. Ами, че то по твоята логика още по-евтино ще ти е да си вземеш Дачия на метан. А най-евтино една стара Астра НЗ двигател, за да не слага инжекцион и да оскъпява газификацията. Нека твоя човек си кара заводския метан с „големия“ багажник, пък тариката с Астрата ще е с едни 12 000 лв. минимум напред (спрямо пичата въшка) и горивото ще му излезе без пари до края на жизнения цикъл на колата. tooth.gif

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 27 Окт 2016 20:45
от slowtraveler
prius 3 написа: Ами още по-добре тогава щом е заводски на Сеата, значи системата е максимално заводски оптимизирана
Разбира се, че системата е заводски оптимизирана. Като оптимизацията е и в местата, където са монтирани компонентите, а не както първосигнално си мислиш, че става въпрос за разход...
Основното преимущество на заводски проектираните системи са, че нещата са премислени още при конструирането на автомобила. Т.е. е обмислено по-добре мястото на всеки детайл и т.н...
Пък и не виждам къде по-икономично може да се отиде от 3.60лв/100км... На този етап разбира се...
Да, има вече Тесла из България, ама си ги карат внимателно (т.е. бавно и икономично), и на кратки дистанции... За дългите дистанции избират друг автомобил :)