По въпроса с 5W30 или 5W40, реших все пак да пусна пост с питане точно за моя двигател 4ZZ-FE. Колата е корола Е12 комби година 2004, италиянска, на около 230к километра. Вероятно не е виждала смяна на масло след изтичане на гаранцията. Гори еднакво масла в вискозитет 5W30 и 10W30 - около литър на 10000 км, което навежда на мисълта, че го дърпа на загрят двигател. Това не е голям разход, но все пак бих искал да го намаля с идея да се пази катализатора, който не е първа младост също. Мисля да пробвам с 5W40 (марки няма да цитирам, немско масло, което лесно се проверява дали е оригинално с код в нета). Все пак, по книжка Тойота дава 5W30, 10W30 и 15W40. Има ли смисъл от подобен тест, дайте мнение и опит
