Страница 37 от 83
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 08 Дек 2019 20:52
от boyanmt
Тц,тц,тц.....с тези символични разходи на гориво, направо плашите

.
При мен,най-добрия разход е 10,5/100....със скорост до 50км/ч.
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 09 Дек 2019 09:29
от BOz
nicktodorov написа: ↑08 Дек 2019 18:03
Днес постигнах абсолютен рекорд - 2.7 л/100.
35км трип, начало от един 900 метра хълм, имаше и малко немска магистрала.
За пръв път видях и батерията пълна догоре. На два пъти дори успя да я напълни.
9D1959DB-57B6-4F39-B803-42D919107AE8.jpeg
Голям е този разход.
Аз го постигам при 140 метра денивелация за този пробег, с 2 поколения по-стар хибрид.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 14 Дек 2019 05:27
от Lwerewolf
boyanmt написа: ↑08 Дек 2019 20:52
Тц,тц,тц.....с тези символични разходи на гориво, направо плашите

.
При мен,най-добрия разход е 10,5/100....със скорост до 50км/ч.
Това ми е на мен магистрално/извънградско(цариградско

)/малки улички, по ограничения. Ако го караш само в задръствания на късо и ти е пуснато парното нонстоп до дупка, евентуално мога да си представя такъв разход със 2ar-fxe, иначе има нещо гнило...
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 18 Дек 2019 21:40
от Hursa
Днес успях да "покарам" королата с двулитровия двигател - но само в софийските задръствания. На градско не впечатлява спрямо мощността на ауриса - не се усеща разликата в "конете". (Ако BOz е прав и по-старата хибридна система практически не реализира дадената (по спецификация) мощност от батерията, значи разликата в мощностите е още по-голяма.) Според мен се дължи на по-маломощния ел двигател и по-малката ел мощност (най-вече), може би и на относително по-високооборотния двигател, който по-висока мощност "достига" при по-високи обороти - максималния момент е дадено, че го "достига" чак между 4400 и 5200 оборота.
Как е на извънградско и магистрала?
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 18 Дек 2019 22:09
от nicktodorov
На магистрала гори между 6.2 и 7.6 с адаптивен круиз и скорости до 145.
Не е пъргава като бензинов турбо мотор 1.8 със същите коне, но не съм усетил да ми липсва ускорение за изпреварване дори по немските аутобани (не че имат много останали отсечки без ограничение...).
През цялото време забелязах, че върти цикли зареждане - подпомагане и с вл мотора през няколко секунди. Това докато си карам равномерно със 130 примерно.
Най-впечатлен останах обаче от адаптивнив круиз и лейн асиста. До Франкфурт и обратно едва ли имам повече от 10% от времето да съм пипал педалите, а волана само придържах леко, колкото да не пищи периодично. Има лимит обаче, колко може да навива сама волана, и на по-остри завои с голяма скорост изтърва и настъпва линията, при което се “ошашква” и изключва.
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 18 Дек 2019 22:28
от Hursa
Каква мощност бе бензиновия мотор с който го сравнявате?
Т. е. сте доволни от ускорението при скорост 140 150 км/ч? А при скорост около 80 - 100 - как ускорява?
Камри пробвахте ли?
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 19 Дек 2019 15:51
от van
Hursa написа: ↑18 Дек 2019 21:40
Днес успях да "покарам" королата с двулитровия двигател - но само в софийските задръствания. На градско не впечатлява спрямо мощността на ауриса - не се усеща разликата в "конете".
Не знам как измервате разликата в конете, но усещането като слезеш от двулитровата Корола и се качиш на Ауриса (дори и при градско) е че се качваш на куц кон, даже по някое време поглеждаш дали си натиснал педала на газта

. Шегата настрана, но разлика има и то чувствителна. Въпреки че Корола TS е със 100 кг повече спрямо Аурис TS, ускорението дори и при ниски обороти (< 2000) е осезаемо по-добро, дори и само в EV режим. Както и да погледнеш и к.с. и въртящия момент са повече при еднакви обороти и то разликата не е малка, че да не се усеща.
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 19 Дек 2019 16:28
от Hursa
Mоже би забелязвате разликата само вие. При потегляне и движение с малка скорост - конете при двулитровата дремят. Пробвайте и други модели - дори на тойота - например камри.
При 30 40 км/ч може би се усеща разлика, но така и не стигнах до такива скорости. А за ускорение само в ел режим - може би може да ускори, ако не е в трафика - иначе само при поддържане на скоростта.
(Не твърдя, че ауриса е много по-добър в това отношение, просто са несериозни тези ел мощности, които се предлагат в тези модели. Имаха само комби с двулитровия - по голямото му тегло е фактор. Но все пак разликата в теглото между хечбека и комбито, поне според дадените в ценовата листа - не е много голяма, нивата им на оборудване са близки, колко ли тежи "отваряемия панорамен покрив с електрическа щора".)
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 19 Дек 2019 17:36
от BOz
Hursa написа: ↑19 Дек 2019 16:28
При 30 40 км/ч може би се усеща разлика, но така и не стигнах до такива скорости.
Нещо несериозно ми звучи.
Не си успял да вдигнеш 30-40, ама мощността била слаба. Това не е електрически автомобил, пак да ти напомня.
При П3 или твоя автомобил Тойота са се престарали с товара върху батерията и съответно в следващото поколение са ѝ резнали малко от мощността, за да няма толкова голям фейл рейт.
И все пак това е хибрид, пак да напомня. Важно е цялото представяне на автомобила, а не само колко може да "тегли" на ток. Точно за това и параметрите на твоя Аурис 0-30 до 50 са 1:1 с новата 180 коньова Корола. Ама след това, когато системата започне да разгръща потенциала и на ДВГ-то, тогава става голямата разлика.
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 19 Дек 2019 17:57
от Hursa
Може би при по голяма скорост се усеща разликата. Но при потегляне и при ниска скорост, поне аз не усетих. (За разлика от камри - то си тегли по добре и при потегляне. Него го "карах" от "тойота изток" до "запад" - и момчето ме прекара по "скоростната тангента" - така, че го "почувствах" и на по висока скорост.)
BOz написа: ↑19 Дек 2019 17:36
Това не е електрически автомобил, пак да ти напомня.
При П3 или твоя автомобил Тойота са се престарали с товара върху батерията и съответно в следващото поколение са ѝ резнали малко от мощността, за да няма толкова голям фейл рейт.
Не е електрически, но при мощност 180 кс само 26 да са "електрически" си е несериозно при автомобил, който имат претенции да нарекат "пълен хибрид". Това, че в "трето поколение" са се "изхвърлили" и са видяли, че не е съвсем по възможностите на така набрания пакет на батерията - нима може да бъде "оправдание", че при "четвърто поколение" вместо да преразгледат изцяло концепцията - просто са ограничили допълнително получаваната от нея мощност? Тази незначителна мощност на батерията, до колкото разбирам - значително ограничава и възможностите на регенерацията - особено при нарасналото тегло на моделите и нарасналата динамика.
BOz написа: ↑19 Дек 2019 17:36
Точно за това и параметрите на твоя Аурис 0-30 до 50 са 1:1 с новата 180 коньова Корола.
Дори това е спорно - при тази ниска скорост, според мен, решаваща е мощността на МГ2, а тя при королата и приус 4 е 72 кс. При трето поколение е 82 кс. Подпомага се от въртящия момент получаван "директно" от ДВГ - но при тази ниска скорост (и относително ниски обороти), според мен, той не може да "разгърне" мощността си.
► Виж съдържание
Някой бе предположил, че ща пускат плъгинхибрид. Но ако при него (както бе при по старото поколение) - мощността от батерията е като на сега предлаганите модели - едва ли ще има успех. Как ще се движи тон и половина автомобил в съвременния трафик с 24-26 кс до скорост дори само 40-50 км/ч.
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 19 Дек 2019 19:26
от WoLF
С каква средна мошност мислиш е бензинов автомобил при тези скорости и обороти?
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 19 Дек 2019 19:50
от Hursa
Съгласен съм, че при тази скорост не пълната мощност на автомобила е определяща за динамиката му. Определяща е “теглителната сила”, която може да реализира автомобила при потегляне и при тази ниска скорост. А в случая на хибрида на тойота, до голяма степен, според мен - това зависи именно от електрическата мощност, която може да се получи допълнително от батерията, отнесено към теглото на автомобила. (И от въртящия момент, който може да бъде придаден към колелата от страна на МГ2, най-вече - до колко той ще бъде близък до максимално допустимия преди да се достигне до “превъртане” на съответните гуми, които са монтирани.)
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 20 Дек 2019 02:27
от WoLF
Теглителна сила наричаш въртящ момент или? Че хубаво си го дават ел. моторите от първата стотна

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 20 Дек 2019 11:09
от Hursa
Въртящия момент "подведен" към двигателните колела (към осите им) се трансформира в теглителна сила в резултат на реакцията от страна на настилката приложена към протектора (на гумите - зависеща от "сцеплението", триенето между протектора и настилката). Те (ел двигателите) си го дават, от "нулата" (е не всички), макар, че от "нулеви" обороти може да бъде както по-малък от номиналния - често при асинхронните, до по-голям от номиналния при синхронните двигатели с "постоянни" магнити, но не винаги. (До колкото знам.)
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 20 Дек 2019 11:28
от BOz
Hursa написа: ↑19 Дек 2019 17:57
Може би при по голяма скорост се усеща разликата. Но при потегляне и при ниска скорост, поне аз не усетих. (За разлика от камри - то си тегли по добре и при потегляне.
Тук вкарваш предполагам много субективно усещане, а не реално. Защо?
Реалните факти измерени с техника (Камри/Корола 2.0):
0-50км/ч - 3.4/3.5 сек.
0-100 - 8.5/8.7
80-120 - 5.4/5.2
Тези данни ясно показват, че двете коли реално се държат по един и същ начин. Няма как да си усетил кой знае каква разлика, освен ако не си влязъл с вътрешното убеждение, че едното ще е по-добро от другото и след това психологично да си се самоубедил.
Hursa написа: ↑19 Дек 2019 17:57
Не е електрически, но при мощност 180 кс само 26 да са "електрически" си е несериозно при автомобил, който имат претенции да нарекат "пълен хибрид".
Пълен хибрид може и с 5кс двигател. Пак смесваш идеология и си мислиш за електрическа кола.
Hursa написа: ↑19 Дек 2019 17:57
Дори това е спорно - при тази ниска скорост, според мен, решаваща е мощността на МГ2, а тя при королата и приус 4 е 72 кс. При трето поколение е 82 кс.
Отново ти се губи тоталната концепция кое как работи. Едно е някакви числа, друго е как те реално работят. Преди време ако си спомняш толкова недоволстваше, че при П3 въртящия момент на ел. двигателя бил много по-малък от на П2 и това било недостатък и пак такъв вид изказвания. Обясних ти трудно защо грешиш и не мисля пак да навлизам в такива излишни разтегляния на локуми. Щом не си схванал логиката тогава, не мисля, че пак трябва да те убеждавам в грешното ти мнение.