Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
- boyanmt
- Мнения: 936
- Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
- Местоположение: NE Черноморие
- Автомобил: RAV-4-за кибрит
- Благодарил/а: 1 път
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Тц,тц,тц.....с тези символични разходи на гориво, направо плашите .
При мен,най-добрия разход е 10,5/100....със скорост до 50км/ч.
При мен,най-добрия разход е 10,5/100....със скорост до 50км/ч.
- BOz
- Мнения: 4317
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Голям е този разход.nicktodorov написа: ↑08 Дек 2019 18:03 Днес постигнах абсолютен рекорд - 2.7 л/100.
35км трип, начало от един 900 метра хълм, имаше и малко немска магистрала.
За пръв път видях и батерията пълна догоре. На два пъти дори успя да я напълни.
9D1959DB-57B6-4F39-B803-42D919107AE8.jpeg
Аз го постигам при 140 метра денивелация за този пробег, с 2 поколения по-стар хибрид.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
-
- Мнения: 529
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Това ми е на мен магистрално/извънградско(цариградско )/малки улички, по ограничения. Ако го караш само в задръствания на късо и ти е пуснато парното нонстоп до дупка, евентуално мога да си представя такъв разход със 2ar-fxe, иначе има нещо гнило...
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe
-
- Мнения: 4944
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Днес успях да "покарам" королата с двулитровия двигател - но само в софийските задръствания. На градско не впечатлява спрямо мощността на ауриса - не се усеща разликата в "конете". (Ако BOz е прав и по-старата хибридна система практически не реализира дадената (по спецификация) мощност от батерията, значи разликата в мощностите е още по-голяма.) Според мен се дължи на по-маломощния ел двигател и по-малката ел мощност (най-вече), може би и на относително по-високооборотния двигател, който по-висока мощност "достига" при по-високи обороти - максималния момент е дадено, че го "достига" чак между 4400 и 5200 оборота.
Как е на извънградско и магистрала?
Как е на извънградско и магистрала?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
На магистрала гори между 6.2 и 7.6 с адаптивен круиз и скорости до 145.
Не е пъргава като бензинов турбо мотор 1.8 със същите коне, но не съм усетил да ми липсва ускорение за изпреварване дори по немските аутобани (не че имат много останали отсечки без ограничение...).
През цялото време забелязах, че върти цикли зареждане - подпомагане и с вл мотора през няколко секунди. Това докато си карам равномерно със 130 примерно.
Най-впечатлен останах обаче от адаптивнив круиз и лейн асиста. До Франкфурт и обратно едва ли имам повече от 10% от времето да съм пипал педалите, а волана само придържах леко, колкото да не пищи периодично. Има лимит обаче, колко може да навива сама волана, и на по-остри завои с голяма скорост изтърва и настъпва линията, при което се “ошашква” и изключва.
Не е пъргава като бензинов турбо мотор 1.8 със същите коне, но не съм усетил да ми липсва ускорение за изпреварване дори по немските аутобани (не че имат много останали отсечки без ограничение...).
През цялото време забелязах, че върти цикли зареждане - подпомагане и с вл мотора през няколко секунди. Това докато си карам равномерно със 130 примерно.
Най-впечатлен останах обаче от адаптивнив круиз и лейн асиста. До Франкфурт и обратно едва ли имам повече от 10% от времето да съм пипал педалите, а волана само придържах леко, колкото да не пищи периодично. Има лимит обаче, колко може да навива сама волана, и на по-остри завои с голяма скорост изтърва и настъпва линията, при което се “ошашква” и изключва.
-
- Мнения: 4944
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Каква мощност бе бензиновия мотор с който го сравнявате?
Т. е. сте доволни от ускорението при скорост 140 150 км/ч? А при скорост около 80 - 100 - как ускорява?
Камри пробвахте ли?
Т. е. сте доволни от ускорението при скорост 140 150 км/ч? А при скорост около 80 - 100 - как ускорява?
Камри пробвахте ли?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Не знам как измервате разликата в конете, но усещането като слезеш от двулитровата Корола и се качиш на Ауриса (дори и при градско) е че се качваш на куц кон, даже по някое време поглеждаш дали си натиснал педала на газта . Шегата настрана, но разлика има и то чувствителна. Въпреки че Корола TS е със 100 кг повече спрямо Аурис TS, ускорението дори и при ниски обороти (< 2000) е осезаемо по-добро, дори и само в EV режим. Както и да погледнеш и к.с. и въртящия момент са повече при еднакви обороти и то разликата не е малка, че да не се усеща.
-
- Мнения: 4944
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Mоже би забелязвате разликата само вие. При потегляне и движение с малка скорост - конете при двулитровата дремят. Пробвайте и други модели - дори на тойота - например камри.
При 30 40 км/ч може би се усеща разлика, но така и не стигнах до такива скорости. А за ускорение само в ел режим - може би може да ускори, ако не е в трафика - иначе само при поддържане на скоростта.
(Не твърдя, че ауриса е много по-добър в това отношение, просто са несериозни тези ел мощности, които се предлагат в тези модели. Имаха само комби с двулитровия - по голямото му тегло е фактор. Но все пак разликата в теглото между хечбека и комбито, поне според дадените в ценовата листа - не е много голяма, нивата им на оборудване са близки, колко ли тежи "отваряемия панорамен покрив с електрическа щора".)
При 30 40 км/ч може би се усеща разлика, но така и не стигнах до такива скорости. А за ускорение само в ел режим - може би може да ускори, ако не е в трафика - иначе само при поддържане на скоростта.
(Не твърдя, че ауриса е много по-добър в това отношение, просто са несериозни тези ел мощности, които се предлагат в тези модели. Имаха само комби с двулитровия - по голямото му тегло е фактор. Но все пак разликата в теглото между хечбека и комбито, поне според дадените в ценовата листа - не е много голяма, нивата им на оборудване са близки, колко ли тежи "отваряемия панорамен покрив с електрическа щора".)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4317
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Нещо несериозно ми звучи.
Не си успял да вдигнеш 30-40, ама мощността била слаба. Това не е електрически автомобил, пак да ти напомня.
При П3 или твоя автомобил Тойота са се престарали с товара върху батерията и съответно в следващото поколение са ѝ резнали малко от мощността, за да няма толкова голям фейл рейт.
И все пак това е хибрид, пак да напомня. Важно е цялото представяне на автомобила, а не само колко може да "тегли" на ток. Точно за това и параметрите на твоя Аурис 0-30 до 50 са 1:1 с новата 180 коньова Корола. Ама след това, когато системата започне да разгръща потенциала и на ДВГ-то, тогава става голямата разлика.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
-
- Мнения: 4944
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Може би при по голяма скорост се усеща разликата. Но при потегляне и при ниска скорост, поне аз не усетих. (За разлика от камри - то си тегли по добре и при потегляне. Него го "карах" от "тойота изток" до "запад" - и момчето ме прекара по "скоростната тангента" - така, че го "почувствах" и на по висока скорост.)
Не е електрически, но при мощност 180 кс само 26 да са "електрически" си е несериозно при автомобил, който имат претенции да нарекат "пълен хибрид". Това, че в "трето поколение" са се "изхвърлили" и са видяли, че не е съвсем по възможностите на така набрания пакет на батерията - нима може да бъде "оправдание", че при "четвърто поколение" вместо да преразгледат изцяло концепцията - просто са ограничили допълнително получаваната от нея мощност? Тази незначителна мощност на батерията, до колкото разбирам - значително ограничава и възможностите на регенерацията - особено при нарасналото тегло на моделите и нарасналата динамика.
Дори това е спорно - при тази ниска скорост, според мен, решаваща е мощността на МГ2, а тя при королата и приус 4 е 72 кс. При трето поколение е 82 кс. Подпомага се от въртящия момент получаван "директно" от ДВГ - но при тази ниска скорост (и относително ниски обороти), според мен, той не може да "разгърне" мощността си.
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- WoLF
- Мнения: 2723
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 297 пъти
- Получена благодарност: 139 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
С каква средна мошност мислиш е бензинов автомобил при тези скорости и обороти?
-
- Мнения: 4944
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Съгласен съм, че при тази скорост не пълната мощност на автомобила е определяща за динамиката му. Определяща е “теглителната сила”, която може да реализира автомобила при потегляне и при тази ниска скорост. А в случая на хибрида на тойота, до голяма степен, според мен - това зависи именно от електрическата мощност, която може да се получи допълнително от батерията, отнесено към теглото на автомобила. (И от въртящия момент, който може да бъде придаден към колелата от страна на МГ2, най-вече - до колко той ще бъде близък до максимално допустимия преди да се достигне до “превъртане” на съответните гуми, които са монтирани.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- WoLF
- Мнения: 2723
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 297 пъти
- Получена благодарност: 139 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Теглителна сила наричаш въртящ момент или? Че хубаво си го дават ел. моторите от първата стотна
-
- Мнения: 4944
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Въртящия момент "подведен" към двигателните колела (към осите им) се трансформира в теглителна сила в резултат на реакцията от страна на настилката приложена към протектора (на гумите - зависеща от "сцеплението", триенето между протектора и настилката). Те (ел двигателите) си го дават, от "нулата" (е не всички), макар, че от "нулеви" обороти може да бъде както по-малък от номиналния - често при асинхронните, до по-голям от номиналния при синхронните двигатели с "постоянни" магнити, но не винаги. (До колкото знам.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4317
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Тук вкарваш предполагам много субективно усещане, а не реално. Защо?
Реалните факти измерени с техника (Камри/Корола 2.0):
0-50км/ч - 3.4/3.5 сек.
0-100 - 8.5/8.7
80-120 - 5.4/5.2
Тези данни ясно показват, че двете коли реално се държат по един и същ начин. Няма как да си усетил кой знае каква разлика, освен ако не си влязъл с вътрешното убеждение, че едното ще е по-добро от другото и след това психологично да си се самоубедил.
Пълен хибрид може и с 5кс двигател. Пак смесваш идеология и си мислиш за електрическа кола.
Отново ти се губи тоталната концепция кое как работи. Едно е някакви числа, друго е как те реално работят. Преди време ако си спомняш толкова недоволстваше, че при П3 въртящия момент на ел. двигателя бил много по-малък от на П2 и това било недостатък и пак такъв вид изказвания. Обясних ти трудно защо грешиш и не мисля пак да навлизам в такива излишни разтегляния на локуми. Щом не си схванал логиката тогава, не мисля, че пак трябва да те убеждавам в грешното ти мнение.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта