Страница 35 от 37
Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
Публикувано на: 27 Ное 2024 23:00
от Ивайло Димов
Ти сериозно ли ми задаваш така конструиран въпроса ? Аз ти говоря на практика ,един дизелов автомобил винаги ще бие всеки един бензинов или хибриден каква енергия използва за единица мощност.Дизела е силно гориво дава мощност,тяга ,висок въртящ момент в ниския диапазон обороти .Изобщо ако устойчиво се съчетаят дизел и ток ,за да се произведе такъв хибрид то това би било еволюция .Вържи една каравана на дизелов джип и после на хибриден с аналогична големина и мощност .Да видим кой ще върви по-леко ,ще се усеща че се движи без да се задъхва и колко енергия ще изхаби за определено разстояние.
Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
Публикувано на: 27 Ное 2024 23:31
от WoLF
Пежо нямаха ли вече дизелов хибрид и то отдавна...
Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
Публикувано на: 27 Ное 2024 23:50
от Ивайло Димов
Те и мерцедес имат ,въпроса е че към момента има много малко инфо за тези коли от реални собственици.
Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
Публикувано на: 28 Ное 2024 08:48
от BOz
Ивайло Димов написа: ↑27 Ное 2024 23:00
Ти сериозно ли ми задаваш така конструиран въпроса ? Аз ти говоря на практика ,един дизелов автомобил винаги ще бие всеки един бензинов или хибриден каква енергия използва за единица мощност.Дизела е силно гориво дава мощност,тяга ,висок въртящ момент в ниския диапазон обороти .Изобщо ако устойчиво се съчетаят дизел и ток ,за да се произведе такъв хибрид то това би било еволюция .Вържи една каравана на дизелов джип и после на хибриден с аналогична големина и мощност .Да видим кой ще върви по-леко ,ще се усеща че се движи без да се задъхва и колко енергия ще изхаби за определено разстояние.
Да, сериозно ти задавам този въпрос. Защото думаш, че не е само въпрос на разход, а на КПД, което е едно и също нещо. Един автомобил има общо КПД, не само на ДВГ-то. Което КПД в крайна сметка се изразява в това каква енергия е изхабил, за да се движи, което в крайна сметка се свежда до крайния разход в гориво.
Сега започваш теоретични постановки какво би станало, ако всичко е еднакво, ама само ДВГ-то се бил заменил с дизел. Може да развием много теории, но нека гледаме реалността. Към днешна дата КПД-то на дизела и на хибридните ДВГ при леките автомобили (не включвам ePower) е от порядъка на 5%. Това би означавало, че ако всичко е еднакво, би се очаквало по-нисък разход на дизеловия хибрид с около 5%. Хайде, нека да са 10%, ей така.
Та кой европеец би си купил хибридна дизелова Тойота, ако по каталог бензиновия хибрид харчи 4/100, а дизеловия аналог 3.7/100? Аз, който съм фен на дизела по принцип, не бих го направил. Заради по-големите минуси, спрямо ползите от тази минимална "печалба" в разхода. Затова продължавам да мисля, че няма да видим дизелов хибрид в леките автомобили при Тойота.
Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
Публикувано на: 28 Ное 2024 10:26
от Ивайло Димов
Аз ти казвам ,че днес няма да вали ,ти ми обясняваш ,че не си закусвал и за това си с дебели чорапи .Трябва да се измине Х разтояние,за Y време за Z енергия от два еднакви автомобила като купе и мощност.Единия е дизел ,а другия хибрид .Питай се кое от двете МПС та ще има по-високо КПД ,разбирай колко енергия ще изхаби за определена отсечка с определена скорост .
Хибридите ако беха толко целесъобразни отдавна да са масово внедрени в лекотоварния траспорт и да шетат из страната.
Я си представи сега един бус до 3 тона хибрид колко ефективен ще е чисто финансово .Сега си го представи дизелов .Ти ако си чорбаджия на компания за доставки кой би избрал ?
Оставям на страна изобщо начина по който ще се регенерира DPF-а в един хибрид -дизел .Вероятно умните глави и това ще измислят .
Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
Публикувано на: 28 Ное 2024 10:50
от Ивайло Димов
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1518661.html
Е тука виж разхода на тоя мерцедес при тази мощност

Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
Публикувано на: 28 Ное 2024 10:53
от BOz
Ето сравнявам.
Хибрден Приус с Фиат Браво 1.6 дизел. Приуса се води 110 коня, Бравото 105 коня. И двете тежат между 1.3 и 1.4 тона. И двете са хечбекообразни. Приуса ускорява до 100 за 10.9, Бравото за 11.3. Бих казал доста близки алтернативни автомобила. Нищо, че реално Приуса е по-голям.
Най-нисък разход извънградското на Бравото съм го правил 3.6, на Приуса 3.8. Вече за градското е несравним. Средния разход на хибрида е по-нисък от средния на дизела. Което само по себе си го прави с по-високо КПД.
Та колко толкова КПД-то на дизела е, да цитирам, "много по-високо"? Това са конкретни примери, които мога да дам от ежедневието.
Баси смешния пример даде. Ето ти същия по мощност автомобил, с по-лоша аеродинамика дори и с двойно по-нисък разход:
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1317456.html
Ако не схващаш какво е разход и защо този пример е безкрайно изкривен, няма какво да направя.
Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
Публикувано на: 28 Ное 2024 10:59
от Ивайло Димов
Не може изначално да се сравняват турбо дизел с бензинов хибриден автомобил,турбото дава еластичност в ниските и мощност ,висок въртящ момент.Нафтата като гориво е далеч по-целесъобразна

Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
Публикувано на: 28 Ное 2024 11:22
от slowtraveler
За да 'омешам' още повече въпроса - хубаво твърдите за КПД и т.н., но не сте ли се замисляли, че е важна енергията, която е концентрирана в един литър гориво... А тя е доста различна между бензина и дизела, въпреки, че в килограм са аналогични... Т.е. за да се сравнява КПД на ДВГ, е добре да се сравнява с правилният параметър - какъв е разходът за килограм, а не за литър (мерната единица е грам гориво* конска сила/час

Не съм правил точни сметки, но очаквам относителният разход и КПД на автомобилните бензинки и дизели да са практически аналогични...

Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
Публикувано на: 28 Ное 2024 11:40
от Ивайло Димов
Виждал ли си бензинов лекотоварен или тежкотоварен транспорт

.Изключвам стария руски автопарк .
Не съм фен на дизела но фактите сочат ,че е далеч по-целесъобразно и икономически изгодно гориво .
А дали Тойота ще направят дизелов хибрид ,е въпрос на време .Най-малкото ще се позиционират стабилно и ще имат база за развитие ,ако имаш дизелов-хибрид Ярис,Корола или Авенсис....ще може да предлагаш и Рав 4 ,Ленд Круизър .Ще се конкурираш чрез Лексус с останалите в луксозния клас .
Очевидно е ,че тая ниша в автобизнеса тепърва ще търпи развитие ,ще се търсят и предлагат подобни МПС .
Няма причина да си пионер в бензиновите хибриди и да не предлагаш и дизелови.
Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
Публикувано на: 28 Ное 2024 11:46
от Ивайло Димов

Ае Boz,Равката тежи 1.8 тона а Мерцедеса 2,1почти ,изобщо нямат база за сравнение
Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
Публикувано на: 28 Ное 2024 11:49
от slowtraveler
Ивайло Димов написа: ↑28 Ное 2024 11:40
Виждал ли си бензинов лекотоварен или тежкотоварен транспорт .Изключвам стария руски автопарк .
Сегашният американски

Въпросът не е в КПД, а в цени на горивото...
Проблемът за дизела е бавното му влизане в работен режим от студено... Обича равномерните среднонатоварени режими, и в тях работи много добре...
Това, което съвсем не обича е старт/стоп и работа студен... Т.е. хибрида ще му е най-неизгодният режим...

Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
Публикувано на: 28 Ное 2024 12:16
от Ивайло Димов

Ще го измислят бре ,те принципно и бензиновите хибриди трудно сгряват .Има време да се развие и тази технология .Очевидно е ,че смъртта на ДВГ ще се отложи още дълго време .
Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
Публикувано на: 28 Ное 2024 12:16
от biro
Има много хибриди, които не могат да се движат със спрал ДВГ. Тук обаче се разглежда старт/стоп вариант при дизелов хибрид. Съмнявам се да е така. По-скоро дизеловия ДВГ ще работи постоянно.
Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
Публикувано на: 28 Ное 2024 12:19
от Ивайло Димов

Инжинерите имат поле за изява и да търсят решения .Проблема е колко пъти ще настъпят мотиката докато уцелят ваксата