Взех колата на 15.12. - досега изчаквах преди да напиша за резултата от акцията, но по първи впечатления (и по споделеното от майстора):
- това определено е било първото отваряне за този двигател (а дали ще е и последното?

) ;
- главата - доста замърсена с маслени нагари, направо ми изглежда като лакирана на снимките (ще кача от тях) ;
- сегментите - компресионните доста омекнали, маслените - безнадеждно спечени в леглата си - съответно са сменени комплект;
- цилиндри - нормално износване като за пробега, запазени форма и повърхност(вкл.хонинг);
- лагери кол.вал - без забележки/надрасквания, луфт/, почистване на картера от утайки;
Не са сменяли маслена/водна помпи, сменена е само веригата (без успокоителите) - нормално износена също като за ок.400хил. (вж. предишните ми постове)
Нaлoжила се е подмяна на клапана за VVT-i - бил омаслен откъм резбата, а при опит да го свалят се е напукал и са го сменили изцяло;
Главата е ревизирана основно - почистване на нагара от главата и разпред.валове, шлайфане на основата, изчистване и препасване на клапаните, реглаж на луфта, нови гумички.
Още съм минал доста малко (500-600км) за да кажа със сигурност дали нещата са както очаквах (и за каквото платих,де

) - конкретно за маслото !
Иначе моторът стана доста тих, не се усеща миризма на масло от ауспуха - нито при бензин, нито при газ. За работата му също нямам забележки (засега)...
Четох, че при гаранционната замяна на буталата и сегментите сменяли и щеката на маслото с цел да се поддържа занапред по-високо ниво.
Ако не са сменяни буталата, а само сегментите - добре ли е отсега нататък да се поддържа по-високо ниво по оригиналната щека - ок. и малко над max ?

- Главата - преди ... 1/4
- viber image1.jpg (133.84 KiB) Преглеждано 3711 пъти

- Главата - преди ... 2/4
- viber image2.jpg (110.22 KiB) Преглеждано 3711 пъти

- Главата - преди ... 3/4
- viber image3.jpg (116.31 KiB) Преглеждано 3711 пъти

- Главата - преди ... 4/4
- viber image4.jpg (98.87 KiB) Преглеждано 3711 пъти