И аз да дам скромно мнение по темата, тъй като съм в много сходна ситуация, като stippox. Август месец очакваме новия член на семейството и семейната Корола ще ни отеснее много, тъй като имам 5 годишно дете и много често пътуваме 3-ма възрастни, освен децата. Та изискванията за новия автомобил са да побира 2 детски столчета и 3-ма възрастни, заедно с колело, количка и багаж. Бюджет до 70 хил., автоматик бензин или хибрид. Чист бензин ме устройва, защото си имам малка градска Мазда 2, а новата кола ще се кара 90% извънградско около 12 хил. км на година. Следващата кола искам да е СУВ, защото ми харесва как се седи и по-удобно се товари.
При така поставените условия, в последните 2 седмици обиколих и карах, почти всичко като марки (без премиумите). И тук искам да вметна, че и аз както тук се дискутира първо гледах по конфигуратори цени и екстри, но като се отиде на място е малко по-различно.
Какво се случва в момента при различните марки от това което видях:
- Рено - проверявах за новия Аустрал, все още нямат доставен в шоурума, но на картинка много ми хареса. Ще получат доста бройки след няколко седмици и може да се вземе веднага. Бензин мек хибрид, автоматик, 3-то от 4 нива на оборудване. Предлагат 5% отстъпка и излизаше към 59 хил. лв. Колегата може да види каталога, но на мен нищо не ми трябва допълнително. На размери е съвсем малко по-късо от Кията. При мен отпадна, защото отзад не може да се вози възрастен комфортно при 2 детски столчета.
- Киа Спортидж - колегата май ги е гледал, на мен предложиха 7% отстъпка и доставка до 6 месеца (но може и по-бързо да дойде).
- Хюндай - същото като Киа
- Нисан X-trail 1.5 бензин мек хибрид - единия ми фаворит. Хареса ми как се кара и вози, CVT кутията имитира смяна на предавки и не беше дразнеща. Интериора много ми допадна, като разпределение и качество. Ще имат налични до 2 седмици, ако не си харесам цвят, юни и юли очакват още. Има вариант за 3-ти ред седалки, което за мен е много голям плюс. Дават отстъпка от 2 хил. лв. Имам оферта за един от пристигащите за 72 хил с трети ред седалки, средно ниво на оборудване.
- Honda CR-V - не дават отстъпки, юни и юли имат поръчани коли и може да се избира от тях. На мен нещо не ми хареса (лично предпочитание)
- Шкода Кодиак - другият ми фаворит 1.5 бензин автоматик. Инфото ми е от вчера, тъй като го оставих за последно понеже съм фен на японските коли и в началото дори не мислех да го гледам. В момента за него дават 9% отстъка, доставката по договор е 9 месеца, но ако не е 4х4 ще дойде за 4-5 месеца. Офертата която ми направиха е смея да твърдя най-добрата която получих от всички марки. Средно ниво на оборудване с адаптивен автопилот, разни системи за сигурност, автоматични фарове и чистачки, 3-зонов климатроник, подгрев на волан, подгрев на предни и задни седалки, дигитален кокпит, парктроници и камера, панорамен таван и трети ред седалки за 72 хил. лв. Ако махнем панорамния таван и третия ред седалки цената пада на 67 500 лв.
- И накрая първоначалния ми фаворит RAV4 - започнахме с него. Още когато решихме да сменяме колата първоначално дори не мислехме за други марки, много сме доволни от Королата, но това се промени след като го покарах и говорих с дилъра. Да започнем оттам, че не ми хареса CVT-то как се държи, някак си ме напрягаше с това монотонно бучене особено извънграско. Качеството на интериора въобще не ме грабна. Не предлагат абсолютно никакви отстъпки и доставката е 1 година, което ни и накара да погледнем другите марки. Просто при Тойота не виждам за какво давам толкова пари. (погледнах и изложената Корола модел 23-та година и това което ме изненада е, че е само твърда пластмаса вътре. Моята от 21-ва год. е с по хубави материали вътре).
За да обобщя бих казал, че като качество на интериор и возия Шкода и Нисан за мен са фаворити, хубав текстил (не искам кожен салон) и много повече меки пластмаси. Даже бих казал, че за мен лично що се отнася до интериор RAV4 е на дъното. И сега слона в стаята

, а именно цената. За мен е неразбираемо, как в бюджет от 70 хил. лв. всички марки имат предложения, но Тойота е единствената която няма (тук изключвам премиумите). Ако искам аналогичен, като оборудване на Шкода или Нисан, RAV4 отива на 90 хил., да вярно хибрид, но все пак?!?! Дори Камри започва от 72 хил., тоест и то е извън бюджета.
За мен лично в момента Тойота с тази политика губи клиенти, все още карат на натрупани поръчки от миналата година, но това много скоро ще се промени. Моят съвет към всички, като мен който си търсят кола в момента е да не бързат, нещата се обръщат и вече има отстъпки, оферти и по-нормални срокове на доставка. Това са коли, всчики марки наваксват вече с производството и нещата се оправят.
Това е моето скромно впечатление към момента, надявам се да съм бил полезен.