Страница 33 от 83

Странно държане на нивото на батерията

Публикувано на: 14 Ное 2019 18:29
от WoLF
Hursa написа: 14 Ное 2019 11:19 Особено, ако "ускорявате оптимално"
Напростив, най-добре е максимално ускорение tooth.gif
biro написа: 14 Ное 2019 18:14 разходът е 1.3/100
Особено и климатика ако е на топло, а двигателя почва да изтива от спускането :thumbsup:

Странно държане на нивото на батерията

Публикувано на: 14 Ное 2019 18:38
от Hursa
biro написа: 14 Ное 2019 18:14 Защо? Върти ли ДВГ винаги има моментен разход. Дори при спускане от Шипка с пълна батерия, ненатиснати педали, изключен КК и ръмжащ двигател разходът е 1.3/100
Странно, не е така при по-старата хибридна система.
И ръмжащ двигател, без да е в "B" режим?
WoLF написа: 14 Ное 2019 18:29 Напростив, най-добре е максимално ускорение
Максималното е повече от оптималното smile.gif

Странно държане на нивото на батерията

Публикувано на: 14 Ное 2019 18:56
от WoLF
Hursa написа: 14 Ное 2019 18:38 И ръмжащ двигател, без да е в "B" режим?
Направо е нетърпимо за мен и гледам да избягвам такива моменти - или хабя батерията или леко натискам педала да лети, но не винаги е възможно да я пускам така "по инерция" и спирачката и ръмженето са неизбежими ermm.gif

Странно държане на нивото на батерията

Публикувано на: 14 Ное 2019 19:00
от Hursa
При мен "ръмжи" в "B" режим.

Странно държане на нивото на батерията

Публикувано на: 14 Ное 2019 19:05
от nicktodorov
Искам да попитам за нивото на батерията.
По всякакви изгледани клипове в нета, батериите са все над половината пълни, не рядко съм ги виждал и само без една черта.
При мен обаче, от както карам Королата, сигурно 95% от времето, батерията ми седи на 3-4 черти.
Да, при каране по-рязко по големите булеварди, или при по-дълги спускания с регенерация се е качвала до 6, но след това компютъра предпочита да я изхаби и бързо се веъща до “стандартното” ниво.
Знам, че за батерията не е добре да седи пълна, но от една страна ми харесва много повече ускорението с пълна, от друга се чудя защо при мен се зарежда така бавно?

Реално като си седи на 3-4 черти, трябва да ускорявам на EV все едно карам щайги с яйца или пали мотора след подминаване на 10-15км/ч.
А при скорост над 40 дори да обърне на ток след връщане на газта, колата няма мощност не само да ускори, но и повечето пъти дори да поддържа скоростта.
Един вид, не виждам особено преимущество, че съм хибрид, освен по квартални улички, паркинги. Карам ли като останалите в трафика, хибридната система просто не успява да се възползва от слабото ел моторче и разхода ми се доближава доста до обиковен бензинов автомобил :(
Тази сутрин в ужасен трафик, където имах големи надежди хибрида да си покаже силата, достигна дори до 9.7...

Странно държане на нивото на батерията

Публикувано на: 14 Ное 2019 19:33
от bigchicken
Като новобранец с хибридите мога да кажа, да се отпуснеш и да в оставиш да си прави каквото иска, докато си караш както искаш :)
Аз отдавна, вече седмица, се отказах да ускорявам в нормални условия така, че да не пали. Няма начин. Ако видя, че колоната тръгва бързо, но спира след 50 метра си я подкарвам на ток. Но ей така, за спорта. Засега не сме постигнали под 5,4 градско. Ама това от понеделник насам среден разход. Не ден за ден и отсечка по отсечка
Батерията си е по средата в градско ползване. Ивън града и свършваше, и до горе се пълнеше.

Странно държане на нивото на батерията

Публикувано на: 14 Ное 2019 19:40
от Hursa
9.7 - такъв разход не съм виждал и при скорост към 180.
Ел двигателя не е толкова "слаб" - батерията е "слаба" (чувствително по-слаба, поне по-спецификация, от батерията на по-стария модел хибридна система). А и, може би, модела е относително по-тежък. Също и ДВГ е доста по-мощен, вероятно, не така икономичен.
Иначе е нормално да поддържа батерията около средата на работния диапазон, според мен. Все пак, по идея не е за да шофирате в ел режим, а основно за да регенерира енергия при забавяне на автомобила, която да отдава при ускорение - съкращавайки този разход на ДВГ - при ускорението. Затова, предполагам, е нормално - "поддържа" един свободен капацитет на батерията - за да съхрани енергията при регенеративно спиране ("старае се", да го поддържа). И при мен е приблизително така, зарежда се до "пълно" на анимирания указател, само при продължителни спускания, в проходите, например. А в града, често "пада" значително повече отколкото при извънградско шофиране.
(ПС Всъщност - 9.7 моментен разход ли? Ако е моментен, е нормално - ако "я настъпите".)

Странно държане на нивото на батерията

Публикувано на: 14 Ное 2019 21:35
от WoLF
Или не разбирам нещо или не е нормално това поведение. Батерията през повечето време трябва да седи една идея над половината, а 9.7 само ако караш 200м спираш я и като изтине пак 200м tooth.gif
Както се каза - караш като нормален автомобил и не мислиш за режима, в който си... С времето разхода при такова каране ще се изравни с малолитражка или около 5.5-6 градско. След това ако имаш желание почваш да учиш тънкосите за под 5.5 :whistle:

Странно държане на нивото на батерията

Публикувано на: 14 Ное 2019 22:05
от nicktodorov
9.7 даде на Trip average за пътуване от Дружба до Малинова долина през Малинов в Младост. Вярно трафика сутринта беше необичайно голям, ама нали уж хибрида там му е силата...
Иначе не съм ръчкал, следвах колоната, стараейки се да не изоставам и да ме засичат бързаци от съседните ленти.
Ако има значение, валеше, маршрута реално изкачване, парното на 22 еко и малко подгрев на седалката на ниската степен.
Нямам логично обяснение защо беше толкова. За сравнение тази вечер от Младост до Люлин почти без трафик, пак без старания за икономичност (освен ранни плавни спирания за регенериране) и trip average 4.5.

Странно държане на нивото на батерията

Публикувано на: 14 Ное 2019 22:06
от Hursa
WoLF написа: 14 Ное 2019 21:35 атерията през повечето време трябва да седи една идея над половината
При 6 (ако 6) чертички максимум, то 4 е над половината. При мен е едно "акумулаторче" и трудно може да се прецени - кога е пълна батерията (като се напълнят и "клемите" smile.gif ). (А при градско - при мен пада до стартиране на двигателя - поне на мен ми изглежда нормално - при забавяне от ниска скорост не се регенерира много, а и не до пълното спиране регенерира. Докато при потегляне си дърпа от батерията. И при постоянно "преместване" в задръстване, без да пали двигателя, батерията си пада.)

Странно държане на нивото на батерията

Публикувано на: 14 Ное 2019 22:11
от nicktodorov
Hursa написа: 14 Ное 2019 19:40 ...Ел двигателя не е толкова "слаб" - батерията е "слаба" (чувствително по-слаба, поне по-спецификация, от батерията на по-стария модел хибридна система)...
Защо да е по-слаба? За моя двигател батерията я водят двойно по-голяма от литиевата батерия за 1.8. Моята е 6.5Ан, а другата 3 и нещо.

Странно държане на нивото на батерията

Публикувано на: 14 Ное 2019 22:11
от van
Факта че поведението/нивото на батерията се различава от предходните поколения не означава че не е нормално. Пример: движение извън града с постоянна скорост, батерията седи на 3/8 и не мърда ни нагоре ни надолу повече от 15км. В повечето случаи е 5/8 извън града. Различава се от аурис където винаги се стреми да е на 6/8. Нормално ли е? Ами според мен да.
nicktodorov написа: 14 Ное 2019 19:05 Карам ли като останалите в трафика, хибридната система просто не успява да се възползва от слабото ел моторче и разхода ми се доближава доста до обиковен бензинов автомобил :(
Ел моторчето изобщо не е слабо. Пробвай такова 3то поколение и ще си промениш мнението smile.gif . Относно разхода не му е тук мястото да го коментираме, само давам пример от вчера. 40 мин 5.5км разход 10.1 (на няколко пъти ДВГ работи за да генерира ток). Дали 2 литра бензин ако работеха толкова време разхода щеше да е същия?

Странно държане на нивото на батерията

Публикувано на: 14 Ное 2019 22:12
от Hursa
nicktodorov написа: 14 Ное 2019 22:05 Ако има значение, валеше, маршрута реално изкачване, парното на 22 еко и малко подгрев на седалката на ниската степен.
Може би, за да държи температурата в купето. (Любопитно, колко "харчи" подгрева на седалките.) Но пак изглежда прекалено много. Особено, ако не е било много студено.

Странно държане на нивото на батерията

Публикувано на: 14 Ное 2019 22:14
от van
Hursa написа: 14 Ное 2019 19:40 Ел двигателя не е толкова "слаб" - батерията е "слаба" (чувствително по-слаба, поне по-спецификация, от батерията на по-стария модел хибридна система).
Батерията при 2.0 е 6.5 Ah 216 V (180x1.2V)

Странно държане на нивото на батерията

Публикувано на: 14 Ное 2019 22:15
от Hursa
nicktodorov написа: 14 Ное 2019 22:11 Защо да е по-слаба?
Ами при вас батерията отдава до около 26 кс мощност. МГ2 е 72 кс. (до колкото знам)
При трето поколение на приус - батерията по спецификация е до 37 кс, при такива мощности - 10 кс отгоре са много. МГ2 е 82 кс.