Страница 33 от 37

Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката

Публикувано на: 27 Ное 2024 09:54
от max-2
Най-добрият дизел, който съм имал 3.0 ситроен с5. Разход 6,5 при 240 к.с., минималния беше 4.7 при 90-110 км/ч за тест в двете посоки на пътуването. Продадох го на 240к км, че трябваше да се сменя ангренаж за първи път, а и всичко по охлаждането беше пластмасови тръби. Искаше си голямо обслужване, пък нямаше време да се уча на него една седмица, или да го дам на някой да си остави ръцете. Карах го 60к км и през това време само чистене на двата егр-а. Не е да са лоши франсетата.

Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката

Публикувано на: 27 Ное 2024 09:59
от iovkito
Аз съм предоволен от тойотския дизел. Едната ми кола е на 420к, другата на 220к, бих казал доста безпроблемни километри. Дори си мисля, че двигателят на рав4 с тези пиезо дюзи ще излезе много по-здрав, защото на авенсиса дюзите заминаха на 290к.

Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката

Публикувано на: 27 Ное 2024 10:10
от mapamop
Аз друго си мисля:
Предвид че всеобщото мнение е че дизела не обича да тръгва и спира честo, защото започва да трупа сажди и да износва регулатори на налягането и т.н. - как става номера да работи в хибриден режим от сорта на "спри-тръгни за 10-15 минути през 20 минути"?
И това как му се отразява на "дълговечността" и на елементите за екологията - DPF, катализатор, Adblue (ако има)?
Майната им на дюзите, SCV и регулатора за излишното гориво в рейла - те са консумативи и да кажем че са лесно сменяеми и примерно са евтини, но екологиите не са толкова прости за смяна и евтини.
Предвид че ще са подложени на абсолютно неблагоприятни експлоатационни условия - колко често ще "умират", и на каква цена ще се сменят?
Ясно е че е невъзможно да се покрият изискванията за Евро6 без поне катализатор, да не говорим че и без DPF също не става. А точно те не обичат чести стартове и стопове на мотора, както и студен мотор. Цялата идея ми изглежда много противоречива.

Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката

Публикувано на: 27 Ное 2024 10:12
от Ивайло Димов
offtopic.gif То за това когато се избира вида гориво за автомобил 2-ра ръка мераклията трябва доста да чете и да си прецени финансовите възможности за обслужване на конкретния агрегат.
От Евро 4 нагоре дизелите станаха претъпкани със сложна еко периферия ,като прибавим към нея и стандартните консумативи като дюзи,турбина ,ГНП .В един момент се оказва ,че купуваш МПС чийто цена расте на принципа на малкото камъче пуснато по заснежен баир.

Всички искат да карат common rail TDI ,огромен въртящ момент в ниските ,сравнително приемлив разход ,възможност за софтуерен и силов тунинг .Лошото е когато дойде ,а то идва момента за обслужване на DMF,горивна система ,екология .Тогава се почва с трагедиите .
Лично за мен съвременен дизел като ежедневен градски автомобил е мазохизъм .

Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката

Публикувано на: 27 Ное 2024 10:30
от Hursa
"Бяха" защото и те като тойота се поддадоха на натиска и спряха предлагането на леките си модели с дизелови двигатели. Не застанаха, като немците - които започнаха да предлагат дизелови двигатели с емисии значително по ниски от евро 6 стандарта (с по-ниски емисии на азотни окиси от болшинството съвременни бензинови двигатели), след което се опитаха да им заформят скандал - че след като са имали такива ефективни решения, защо са си мълчали.

Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката

Публикувано на: 27 Ное 2024 10:37
от dracunculus
А има ли реален смисъл от предлагането на толкова "екологичен" дизел? Ок, за производителя вероятно е все едно, защото следгаранционните проблеми (типично дизеловите) няма да го засегнат. Въпреки, че Тойота с нейната Релакс Гаранция може и да отнесе не малко гаранционни ремонти и при по-старите си коли, може би И това играе роля в решението да не предлагат масово дизели (освен в ЛК и Хайлукса). Какво става при Ауди например. Сестра ми кара А4ка, 2л ТДИ (класика), на 3 години (и около 100 000км) започна с типичното поведение на "стария" дизел, въпреки че се кара с австрийски дизел (уж чистичък). Е, да, върви добре и е приятна за каране (в мене е точно сега колата 😉). Но гаранцията ѝ мина и всички ремонти са за сметка на клиента!

Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката

Публикувано на: 27 Ное 2024 10:45
от Hursa
Явно има - след като немците продължават да развиват и предлагат дизелите си. Дори се отказаха от малолитражните варианти в полза на двулитровите - чиито характеристики се харесват много повече от клиентите. И така си запазиха поне тази ниша на пазара - клиентите търсещи добри дизели. След като дори тойота със слабите си дизели се опитва да се върне към тях.

Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката

Публикувано на: 27 Ное 2024 10:56
от Ивайло Димов
offtopic.gif Те колко хейт отнесоха през последните 20-25 години докато се научат да правят дизели .


Е на кво мяза 2.0 Tdi common rail ,за 3.0 даже да не отваряме дума

Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката

Публикувано на: 27 Ное 2024 11:07
от dracunculus
Да бе, Hursa, има смисъл за тях, особено след като след 100 000км гаранцията изтича и ремонтите на дизела са за сметка на клиента, а не за тяхна. Вникни в примера с Аудито на сестра ми (далеч не единичен случай около мен)- все с дизели на VAG и Мерцедес

Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката

Публикувано на: 27 Ное 2024 11:11
от Hursa
Нещо не се чува за такива примери. Вероятно не е обслужвана добре. Които си я обслужват качествено - карат и се радват на големите предимства на дизеловия двигател. Ето и китайците пуснаха успешни модели с дизелови двигатели, а те така да се каже - "следят пулса на пазара", не политическото лаене. Явно има търсене и не малко и пазара не търпи "липси".

Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката

Публикувано на: 27 Ное 2024 11:15
от Ивайло Димов
Тва гоМно 2.0 е с тандем помпа в картера ,която се върти от тънко ремъче в маслена баня bash.gif и няма указан интервал за смяна.Ангренажа се сменя на 210 хил ,ама до тогава малкия ремък я изкара я не ,водната помпа е инжинерно извращение създадено от садисти.По-ранните модели пукаха глави като пуканки ,сложиха им доп водна ел .помпа та като загасиш колата да върти малкия кръг ...има едни драми с привод (шестостен) на маслената помпа ,балансиращи валове .Първите им Бомба-дюза ядяха разпределителни валове

Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката

Публикувано на: 27 Ное 2024 11:34
от dracunculus
Hursa написа: 27 Ное 2024 11:15 Нещо не се чува за такива примери
Ето ти 4 такива от мен:
1. Ауди A4 Allroad 2019 (2l TDI)- вече споменатото- след 100 000км- ДПФ, АГР, Дюзи (всичко оправено, колата върви актуално като пушка). Но с евтината австрийска нафта запопва да прекъсва понякога. Сервизира се качествено, за това гарантирам 😊.
2. Ауди А4 Allroad 2014 (предната генерация)- на 150 000км започна с постоянни проблеми от всякакъв характер. Включително и до степен на загасване на Аутобана и последващо извозване. Собственикът искаше задължително да задържи колата- смениха двигателя с периферията с НОВИ на 450 000км, кара се още.
3. Мерцедес C-Klasse и Мерцедес E-Klasse, и двата с 2,2л д мотор- и двата дюзи, ДПФ, ЕГР и т.н. на около 130 000км. И двата ги смениха овреме.
От дефекти никой не е застрахован- ето и на моя Авенсис започна да сълзи масло от капака на ангренажа (вече споменах в темата) и догодина ще го оставя да го направят хубаво. Но поне нямам другите ядове, които няма как да бъдат избегнати при модерните дизели

Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката

Публикувано на: 27 Ное 2024 11:43
от Ивайло Димов
offtopic.gif Сипвай в нафтата Keropur D или Archoil 6900D ,в Австрия и Германия ги има .Тва са най-добрите добавкиза дизелово гориво.

Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката

Публикувано на: 27 Ное 2024 11:50
от Hursa
Е авенсиса ясно тойота с тойота дизел. Но другото са редки изключения. И въпреки това - колите вървят като пушки.

Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката

Публикувано на: 27 Ное 2024 11:51
от Ивайло Димов
За да не ни се карат ,че спамим...


https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... -na-celica