Страница 318 от 320
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 03 Авг 2024 16:43
от tonystz

- 20240803_155909.jpg (512.73 KiB) Преглеждано 8028 пъти
Така ли ви изглеждат предните дискове на Corolla седан 1.8 хибрид на 28000км? С пръст като минавам се усеща съсвем малък ръб.
Винаги спирам възможно най-плавно. На предишния ми Аурис 2009г беше така и в последствие след смяна на нови дискове и накладки АТЕ, пак стана така.
Сякаш накладките не обхващат целия диск. Като гледам другите коли всякакви марки по улиците, при тях не е така?
Нормално ли е?
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 03 Авг 2024 17:51
от mapamop
Разбира се че накладките "не гризат ръба" на диска. Ще го изронят или счупят. И усилието е в подсилената част на дисйа. И моята има "борд" по ръба на дисковете.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 03 Авг 2024 18:56
от WoLF
Нормално е...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 04 Авг 2024 07:04
от slowtraveler
mapamop написа: ↑03 Авг 2024 17:51
Разбира се че накладките "не гризат ръба" на диска. Ще го изронят или счупят.
Явно зависи от замисъла на конструктора... Маздата ми 'чистеше' диска идеално - ръб не се усещаше нито по външния, нито по вътрешният диаметър на работния пояс - накладката работеше и върху самият периферен и вътрешен ръб ... Което създава известен дискомфорт (а и май нямах преди това автомобил, който да чисти ръба на диска) - не можеш да усетиш 'на нокът'' колко ти е износен диска, и трябва да вадиш шублера

Така, че има различни решения... Тойота са решили така...
Относно конкретният въпрос на колегата - струва ми се доста наивен въпрос... Да гледаш другите марки 'при което не е така'??!!
А разпита ли 'другите марки' на колко хиляди км са им дисковете?
Дали някой с 'друга марка' не е убеден, че 'при Тойота 'дисковете никога не се износват' просто защото е видял дисковете на старата ти Тойота ти веднага след смяната им с нови

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 06 Авг 2024 11:58
от Hursa
Четохте ли за "новата корола". Мощността вече ще е - колкото едва да мърда. Когато прочетох, че разработват за хибридите и плъгин хибридите - двигатели с по-малък обем - помислих, че ще увеличат значително ел мощността. Но явно не - просто режат "наполовина" системната мощност. А в светлината на последните тойота скандали - любопитно, колко ли ще е по-малка действителната мощност, по сравнение на изписаната в брошурите.
Поне няма объркалите се да купят от модела да се оплакват от дискове и спирачни апарати - при такива мощности спокойно ще монтират "иновацията" барабанни на четирите колела и няма да се вижда, колко са "изядени".
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 06 Авг 2024 13:56
от BOz
Hursa написа: ↑06 Авг 2024 11:58
Мощността вече ще е - колкото едва да мърда.
Не виждам промяна в сравнение с текущата Корола с 1.8 литров хибриден двигател. Най-вероятно ще си запази същите параметри, но ако я оптимизират още повече и да свалят реалния разход, би било много добре.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 06 Авг 2024 14:28
от Hursa
Сегашната е 140, беше 122, ще бъде 100 кс. По-малко от хибридния ярис. И нищо поне малко по-живо, като сегашната 170 кс.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 06 Авг 2024 15:06
от BladeBG
Ако е 100 кс. системна мощност ще е наистина много мъртъв кон.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 06 Авг 2024 15:11
от max-2
Преди време пишеха мощността на бензиновия двигател, след това започнаха да лансират системната мощност. Ако сега са се върнали към мощността само на бензиновия е по-добре и от страна на по-ниския годишен данък.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 06 Авг 2024 15:32
от BOz
Hursa написа: ↑06 Авг 2024 14:28
Сегашната е 140, беше 122, ще бъде 100 кс. По-малко от хибридния ярис
Сегашната е 98 коня ДВГ. Новата ще е със 100 коня ДВГ. Същото.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 06 Авг 2024 15:40
от Hursa
Ако е само на двг - добре. Но някак си си губи смисъла при хибрида - да намалиш кубатурата на двг и същевременно да го форсираш за да постигнеш мощността, като на по-големия. След като е хибрид - има смисъл, според мен, да се инсталира по-компактен, по-маломощен двигател, оптимизиран на възможно най-нисък разход. Да дава, така да се каже - базовото натоварване на системата, при оптималните си режими на работа, а тази мощност е сравнително много ниска. Допълнителната мощност да се получи от ел двигателя и батерията, като тази мощност може да превъзхожда в пъти получаваната от двг. Като тази допълнителна мощност, в огромното мнозинство случаи е необходима за секунди. Дори при "катерене" - рядко изкачването е без остри завои и продължава десетки километри - така че да е възможно поддържане на висока скорост продължително време. Без да следват ускорения, последвани от забавяне.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 06 Авг 2024 15:49
от BOz
Всичко е баланс. Не може да разчиташ толкова на електрическа мощност, защото тогава ще товариш батерията повече => по-малък ресурс.
Точно защото с по-малък ДВГ ще бъде по-оптимизиран разходът, когато не ти трябва голямо натоварване. Поддържайки необходимата мощност от 30 к.с. за движение на колата, това става по-добре с по-малък ДВГ. Ако пък ти трябва по-голяма мощност, то да не бъде ощетен крайния потребител и да получи същия като динамика автомобил, но с по-нисък разход във всекидневието.
п.п. Иначе ако вземеш и вкараш на пътя 40 кВт енергия от тази батерия, то не за 10 км, а за съвсем кратко време ще свърши. Просто няма логика да се използва тогава, когато ти трябва мощност за по-продължително време (приmерно изкачване). Виж за 400 метра ускорение е супер и до там.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 06 Авг 2024 15:58
от Hursa
Всъщност тази базова мощност при компактен автомобил е около 20 кс. И когато поискаш по голямата мощност - вместо да я получиш от батерия и ел двигател да форсираш двг, да скапем него. (Още повече, ако е с малка кубатура и относително много по "форсиран".) Вместо много по-икономичния, и икономичен в много по-широк диапазон от натоварвания ел мотор. Много по-надеждния ел мотор, особено в такива режими. След като ще товарим двг в широк диапазон от мощности, защо да е хибрид, защо ни са ел моторите, защо ни е батерия - да тежат само ли. Не изглежда като по-добър баланс, а много по-лош.

Но както и да е - ако системната е поне 200 кс (и ако макс скорост е поне 180 км/ч).
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 06 Авг 2024 16:44
от BOz
Един ДВГ е много по-стабилен във времето от една батерия. Тук въобще не говорим за мощност от ел. двигател, а от батерия. И да, електрохимически като натовариш една батерия, то тя ще умре много по-рано от един натоварен двигател. Не случайно може да си караш един автомобил 30 години без да правиш двигател, ама няма как да изкараш 30 години с една батерия, ако ще и само 100к километра да си изминал за това време с колата. Не случайно всички хибриди рано или късно умират заради батериите основно, а не заради двигателите. И не случайно всеки се притеснява колко време издържа една батерия, а не колко време ще издържи двигателя.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 07 Авг 2024 16:28
от Hursa
Е 30 години издържаха автомобилите от преди 30 години. За съжаление - "съвременните" автомобили рядко биха издържали и 15. И не само двигателя, а като цяло. Още след 10-тата или след 150-200 хиляди, че и по-рано - започват скъпите проблеми. Ако сравнявате "дефорсирания" двигател на тойотовските хибриди, работещи в относително по-облекчени режими с жизнеспособността на изключително малката им батерия - да, двигателя е по-стабилен, защото се налага постоянно да се черпи или зарежда с относително голяма мощност спрямо размера и. Но сравнете я с двигателя на автомобил за 24 часови състезания или на спортен автомобил - издържат (ако издържат) едно състезание или един сезон. Пишехте за баланс - да се измести "центъра" от двг към ел частта (ел мотори и батерия). Вместо двг с мощност 98 или 153 кс и батерия с мощност около 24 кс, да се използва много по-малък и оптимизиран за икономичност двигател. (Сравнете например при корола - икономичността на хибрида с 1.8 и 2 "литровия" двг - въпреки близката кубатура, въпреки по-голямата степен на разширение на двулитровия, въпреки смесеното впръскване - оптимизирания за по-икономична работа 1.8 двигател е значително по-икономичен.) И да се използва два, три пъти по-голяма батерия от настоящата, която може да даде три, четири пъти по-голяма мощност без да се "претоварва". При нормална експлоатация - такава по-голяма батерия ще се натоварва около два, три пъти по-малко - тъй като в огромното мнозинство случаи (предполагам в над 95% от случаите) от тази батерия няма да се "черпи" по-голяма мощност, от колкото при "сегашните" хибридни короли. Така "центъра" ще се измести - от голям запас по мощност на двг, към голям запас по мощност на батерията. Ел моторите и така са доста мощни, заради спецификата на е-сvt, може би няма да има нужда от по-мощни.