Страница 313 от 320

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 22 Яну 2024 17:42
от slowtraveler
Не виждам никакъв проблем - напълно нормално поведение, което би видял на всеки предноприводен автомобил при такива условия - ами не са пригодени за изкачване по хлъзгав път :)
На времето като по-прости дори знаехме, че по-лесно би го качин на задна, ама това е от старото време tooth.gif

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 22 Яну 2024 17:55
от Hursa
astranom написа: 22 Яну 2024 17:30 Изключих тракшън контрола и се пробвах да се изкача. Направи ми впечатление, че гумите буксуват малко, след което спират да буксуват и започват да правят нещо, което се усеща като ритане на цялата кола - не съм сигурен какво точно, но се усеща все едно правят един оборот и спират и пак един оборот и пак спират, като импулси.
Може би "тракшън контрола" не се изключва напълно, а само се ограничава. (Според мен - така както е реагирала системата - не би могло да и навреди.)

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 22 Яну 2024 19:28
от stereo_man
Аз имам случай на една доста стръмна уличка в Бояна да се изкача без никакви усилия и доста плавно (естествено без да натискам газта до дупка). На същата улица знам, че познат с Тундра само на задно вижда доста зор, даже не повярва, че съм се качил :) (може и гумите му да са зле, нямам идея, но королата е по-добре от тундрата там)

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 23 Яну 2024 10:33
от ufer
Стотиците ламели на зимните гуми се "самонаточват" по време на шофиране и действат по-ефективно в посока напред. На заден ход, ако има добър ефект на придвижване по баира, може да се дължи повече на предавателното число, отколкото на ламелите... :D

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 23 Яну 2024 11:25
от slowtraveler
ufer написа: 23 Яну 2024 10:33 На заден ход, ако има добър ефект на придвижване по баира, може да се дължи повече на предавателното число, отколкото на ламелите...
Не, основната причина е преразпределяне на масите при наклон - гумите, които са по-надолу по баира са по-натоварени, а предните - по-разтоварени отколкото на равен участък...
За тундрата - там е логично, щото все пак си е камион - за да натовари задната ос трябва да му сложиш един тон чакъл или тор :)

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 23 Яну 2024 12:38
от dracunculus
Абсолютно съм на това мнение и аз. Сравнявал съм няколко пъти поведението на двете ми коли по един и същи наклон и при еднакви условия (един и същи участък, минат последователно с двете), с еднакви гуми. Резултатът е, че със задното минах с доста по-малко бyксуване. Изненада ме това, винаги съм чувал изказвания против задното на сняг,.....но е факт, че поне в моя случай е по-добро

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 23 Яну 2024 13:34
от ufer
Никой не оспорва влиянието на масата и нейното разпределение. За колите със задно предаване, особено по-тежките, като Мерцедес и БМВ, няма сериозен проблем, а при по-леките се включват и други фактори. Имал съм удоволствието само 2-3 пъти да въртя МР-а със зимни гуми и беше без грешка, но почти цялата тежест на мотора и скоростната кутия, че и две прасенца по 100 кила на седалките, пада на задната ос. Но тук има спецификата и на middle engine... punk.gif Поне от 10 години не съм купувал зимни гуми и съм само на летни, защото не се налага. А за "наточването" на ламелите знаят само хора, които професионално са се занимавали с тях. Нека колегата dracunculus да попита свои приятели и познати немци дали случайно в гумените сервизи не са ги съветвали да покарат няколко дена на сух асфалт още преди да е завалял снегът, за да се "наточат" ламелите. Тогава гумите (ламелите) имат по-добър захват на пътя. Ако някой се съмнява, нека прекара леко ръка по грайфера отпред-назад на карани зимни гуми с много ламели (напр. Мишелин Алпин) и ще установи как фините ламели са малко грапави (като ноктенца), а по грайфера отзад-напред са по-гладки. Направете тази проверка няколко пъти, защото всеки човек е с различна чувствителност на кожата... :D :thumbsup:

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 24 Яну 2024 09:00
от biro
ufer написа: 23 Яну 2024 11:25 Нека колегата dracunculus да попита свои приятели и познати немци дали случайно в гумените сервизи не са ги съветвали да покарат няколко дена на сух асфалт още преди да е завалял снегът, за да се "наточат" ламелите.
По-добре да не пита, че ще стане за смях. Пълни глупости,
ufer написа: 23 Яну 2024 13:34 Ако някой се съмнява, нека прекара леко ръка по грайфера отпред-назад на карани зимни гуми с много ламели
На 2 коли прокарах ръка и е еднакво в двете посоки.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 24 Яну 2024 09:06
от max-2
Наточване" има само на проблемни или агресивно карани коли. Трябва да са равни ламелите. Иначе има смисъл от първоначалното каране по асфалт. Падат игличките и се изравнява повърхността, сцеплението се подобрява.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 24 Яну 2024 10:47
от Hursa
При "агресивно каране" по скоро да се "затъпят" smile.gif
Ако не мога аз да го усетя, как ще го усети леда върху асфалта - когато се движа с 50 км/ч.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 24 Яну 2024 11:09
от ufer
Е, момчета, не ми се спори с вас, просто няма смисъл... Очаквах подобни реакции, но това са мои над 10-годишни практически познания и опит във водещи немски фирми, вкл. и фабриката на Мишелин в Карлсруе. Можете да си наточите перата за критика, но няма да реагирам повече. Знайте само едно: човек се учи цял живот и понякога трябва да се доверява на опита на другите... :thumbsup:

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 24 Яну 2024 11:21
от Hursa
Ами не спорете - просто ни затапете с предписания дадени от производителите на тези гуми smile.gif

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 24 Яну 2024 12:08
от mimojef
Жената на Минито предното лято забравила да отиде да и сложат летните гуми.
Тъй хубаво ги наточила цяло лято, че грайфера станал тука има - тука няма. Тази зима са супер след заточването.
Сега съм и дал да кара РАВката, че да не ги изтъпи.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 24 Яну 2024 12:20
от ufer
Хурса, Хурса, има неща, които никъде не се пишат, пък ти можеш да теоретизираш, колкото си искаш... Говорих ви за професионален опит, но който не иска да вярва, си е негов проблем... Чао и успех в търсенето на предписания от производителите... :thumbsup:

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 24 Яну 2024 12:49
от FearSoft
► Виж съдържание