Страница 312 от 315

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 15 Дек 2023 17:57
от Hursa
valdesbg написа: 15 Дек 2023 09:51 Дали не пропускам нещо ?
Да правя ли процедурата с натискане на двата бутона (опен/клоуз) за 5с. ?
Поне аз не се сещам за нещо пропуснато. Пробвайте това описано, като "Включване на функцията за отключване на врата (автомобили с функция за влизане)" в моята, може би и във вашата инструкция със "задържането за 5 сек", но това - до колкото разбирам е да зададете автомобила да се отключва с докосване единствено сензора на шофьорската врата или и на двете предни (вероятно и "сензора" на багажника). Може би и това от инструкцията "Когато вратата не може да се заключи от сензора за заключване върху повърхността на дръжката на вратата (автомобили с функция за влизане) - Ако вратата не се заключва, дори след като докоснете горната сензорна част на дръжката, опитайте да докоснете едновременно горната и долната сензорни области."
Аз не съм пробвал нито тези процедури, нито "персонализирането" от медията (само ги бях прочел smile.gif). (До колкото виждам - при вас би трябвало да има и допълнителни настройки за задната врата - но едва ли това има някакво отношение към проблема.)
Ако друг колега не подскаже нещо пропуснато, може да се наложи да ходите до сервиз на тойота.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 16 Дек 2023 09:05
от valdesbg
@Hursa Благодаря за отделеното време .
Очевидно ще е нужна намесата на сервиз ermm.gif

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 02 Яну 2024 13:00
от GreenText-Pepe
Колеги, от къде да си поръчам хубава стелка за багажника, MY23 седан? Ако някой е взел и може да сподели впечатление, че не искам да взема някой миризляк

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 02 Яну 2024 13:28
от stereo_man
Аз бях поръчал от avto.bim.bg. Полска май беше. Ако не се лъжа resaw plast или нещо подобно. Не мирише изобщо и пасва супер

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 02 Яну 2024 14:37
от GreenText-Pepe
dry.gif Хм, сега проверих, но нямат. Проверих и в Бест Ауто и там няма

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 02 Яну 2024 15:44
от stereo_man
Виж в Изи Ауто. Там също имат и съм купувал за други коли

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 02 Яну 2024 18:59
от mimojef
Аз съм купувал от https://stelkite.com/

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 22 Яну 2024 17:30
от astranom
Здравейте, бих искал да споделя опита си от онзиден по изкачване на заледения път пред вкъщи. Около 20 метра е, гладък асфалт и имаше малко сняг + вероятно заледена основа, при температура около -2 градуса. Изключих тракшън контрола и се пробвах да се изкача. Направи ми впечатление, че гумите буксуват малко, след което спират да буксуват и започват да правят нещо, което се усеща като ритане на цялата кола - не съм сигурен какво точно, но се усеща все едно правят един оборот и спират и пак един оборот и пак спират, като импулси. През това време ми изписваше екранът, че съм на наклон, въпреки че колата не се връщаше назад. След това включих отново traction control и в интерес на истината се справи много по-добре, като с малко от това ритане се изкачи до горе, като оборотомерът показваше около 2к, а в края 3к. Цялата сага продължи може би 10 минути, като не съм натискал газта безугледно, а леко и на почивки, като колата не покачи темореатурата си и не се появи някаква миризма вътре или отвън. Изводът ми е, че колата е силно непригодна за изкачване по хлъзгав път. Според вас един такъв случай би ли могъл да окаже силно неблагоприятно влияние върху скоростната кутия - би било абсурдно, но все пак?

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 22 Яну 2024 17:42
от slowtraveler
Не виждам никакъв проблем - напълно нормално поведение, което би видял на всеки предноприводен автомобил при такива условия - ами не са пригодени за изкачване по хлъзгав път :)
На времето като по-прости дори знаехме, че по-лесно би го качин на задна, ама това е от старото време tooth.gif

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 22 Яну 2024 17:55
от Hursa
astranom написа: 22 Яну 2024 17:30 Изключих тракшън контрола и се пробвах да се изкача. Направи ми впечатление, че гумите буксуват малко, след което спират да буксуват и започват да правят нещо, което се усеща като ритане на цялата кола - не съм сигурен какво точно, но се усеща все едно правят един оборот и спират и пак един оборот и пак спират, като импулси.
Може би "тракшън контрола" не се изключва напълно, а само се ограничава. (Според мен - така както е реагирала системата - не би могло да и навреди.)

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 22 Яну 2024 19:28
от stereo_man
Аз имам случай на една доста стръмна уличка в Бояна да се изкача без никакви усилия и доста плавно (естествено без да натискам газта до дупка). На същата улица знам, че познат с Тундра само на задно вижда доста зор, даже не повярва, че съм се качил :) (може и гумите му да са зле, нямам идея, но королата е по-добре от тундрата там)

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 23 Яну 2024 10:33
от ufer
Стотиците ламели на зимните гуми се "самонаточват" по време на шофиране и действат по-ефективно в посока напред. На заден ход, ако има добър ефект на придвижване по баира, може да се дължи повече на предавателното число, отколкото на ламелите... :D

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 23 Яну 2024 11:25
от slowtraveler
ufer написа: 23 Яну 2024 10:33 На заден ход, ако има добър ефект на придвижване по баира, може да се дължи повече на предавателното число, отколкото на ламелите...
Не, основната причина е преразпределяне на масите при наклон - гумите, които са по-надолу по баира са по-натоварени, а предните - по-разтоварени отколкото на равен участък...
За тундрата - там е логично, щото все пак си е камион - за да натовари задната ос трябва да му сложиш един тон чакъл или тор :)

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 23 Яну 2024 12:38
от dracunculus
Абсолютно съм на това мнение и аз. Сравнявал съм няколко пъти поведението на двете ми коли по един и същи наклон и при еднакви условия (един и същи участък, минат последователно с двете), с еднакви гуми. Резултатът е, че със задното минах с доста по-малко бyксуване. Изненада ме това, винаги съм чувал изказвания против задното на сняг,.....но е факт, че поне в моя случай е по-добро

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 23 Яну 2024 13:34
от ufer
Никой не оспорва влиянието на масата и нейното разпределение. За колите със задно предаване, особено по-тежките, като Мерцедес и БМВ, няма сериозен проблем, а при по-леките се включват и други фактори. Имал съм удоволствието само 2-3 пъти да въртя МР-а със зимни гуми и беше без грешка, но почти цялата тежест на мотора и скоростната кутия, че и две прасенца по 100 кила на седалките, пада на задната ос. Но тук има спецификата и на middle engine... punk.gif Поне от 10 години не съм купувал зимни гуми и съм само на летни, защото не се налага. А за "наточването" на ламелите знаят само хора, които професионално са се занимавали с тях. Нека колегата dracunculus да попита свои приятели и познати немци дали случайно в гумените сервизи не са ги съветвали да покарат няколко дена на сух асфалт още преди да е завалял снегът, за да се "наточат" ламелите. Тогава гумите (ламелите) имат по-добър захват на пътя. Ако някой се съмнява, нека прекара леко ръка по грайфера отпред-назад на карани зимни гуми с много ламели (напр. Мишелин Алпин) и ще установи как фините ламели са малко грапави (като ноктенца), а по грайфера отзад-напред са по-гладки. Направете тази проверка няколко пъти, защото всеки човек е с различна чувствителност на кожата... :D :thumbsup: