[Всесезонни гуми] 2019 - 2025 - Да се споделя само личен опит
Публикувано на: 12 Окт 2025 18:40
BOz, този протектор на HANKOOK що така играе на графиката?
TOYOTA FORUM BULGARIA
https://www.toyotabg.eu/
За мен това е напълно погрешно (вероятно - и опасно)... Причината - неподвижността на джантата към главината е осигурява основно заради притискането и триенето на джантата към главината,,, Болтовете не работят на огъване и срязване, а основно - на притискане...
Така е. Обаче много гумаджии го правят защото поради различния метал на главината и джантата при многократните нагрявания основно от спирачките става "заваряване" и при демонтаж не могат да отделят джантата от главината. Иначе фабрично никога не съм виждал грес на главината на мястото на контакт с джантата. Може и корозията да играе роля за това "заваряване", но гумаджиите нямат най-често скоби за да отделят такава джанта от главината и започва едно напъване с щанги или чукане, при което риска да повредят нещо си остава голям.slowtraveler написа: ↑12 Окт 2025 19:05 За мен това е напълно погрешно (вероятно - и опасно)... Причината - неподвижността на джантата към главината е осигурява основно заради притискането и триенето на джантата към главината,,, Болтовете не работят на огъване и срязване, а основно - на притискане...
Винаги досега съм 'отлепял' такава джанта не със скоба, а с един як ритник отстрани по гумата - вибрацията и 'шока' си вършеше работата
на това му викат галванична корозия и заради това гумаджиите мажат, а и защото не им се чисти ръждата и корозията по джантата(отнема време все пак).