[Всесезонни гуми] 2019 - 2025 - Да се споделя само личен опит
- zorbata
- Мнения: 496
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 68 пъти
- Получена благодарност: 107 пъти
[Всесезонни гуми] 2019 - 2025 - Да се споделя само личен опит
BOz, този протектор на HANKOOK що така играе на графиката?
caryЦар
-
- Мнения: 5971
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 39 пъти
- Получена благодарност: 203 пъти
[Всесезонни гуми] 2019 - 2025 - Да се споделя само личен опит
При слагането на грес - дали не трябва да се промени и натяга? (Особено, когато е и по резбата.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6585
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 395 пъти
- Получена благодарност: 428 пъти
[Всесезонни гуми] 2019 - 2025 - Да се споделя само личен опит
За мен това е напълно погрешно (вероятно - и опасно)... Причината - неподвижността на джантата към главината е осигурява основно заради притискането и триенето на джантата към главината,,, Болтовете не работят на огъване и срязване, а основно - на притискане...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 73
- Регистриран на: 08 Авг 2023 23:08
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla Cross 2,0 FWD
- Благодарил/а: 114 пъти
- Получена благодарност: 21 пъти
[Всесезонни гуми] 2019 - 2025 - Да се споделя само личен опит
Така е. Обаче много гумаджии го правят защото поради различния метал на главината и джантата при многократните нагрявания основно от спирачките става "заваряване" и при демонтаж не могат да отделят джантата от главината. Иначе фабрично никога не съм виждал грес на главината на мястото на контакт с джантата. Може и корозията да играе роля за това "заваряване", но гумаджиите нямат най-често скоби за да отделят такава джанта от главината и започва едно напъване с щанги или чукане, при което риска да повредят нещо си остава голям.slowtraveler написа: ↑12 Окт 2025 19:05 За мен това е напълно погрешно (вероятно - и опасно)... Причината - неподвижността на джантата към главината е осигурява основно заради притискането и триенето на джантата към главината,,, Болтовете не работят на огъване и срязване, а основно - на притискане...
- slowtraveler
- Мнения: 6585
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 395 пъти
- Получена благодарност: 428 пъти
[Всесезонни гуми] 2019 - 2025 - Да се споделя само личен опит
Винаги досега съм 'отлепял' такава джанта не със скоба, а с един як ритник отстрани по гумата - вибрацията и 'шока' си вършеше работата

Разбира се, може джантите ми да не са били много 'залепнали', ама от друга гледна точка - са стояли с години на тези главини без да ги пипам

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- zorbata
- Мнения: 496
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 68 пъти
- Получена благодарност: 107 пъти
[Всесезонни гуми] 2019 - 2025 - Да се споделя само личен опит
на това му викат галванична корозия и заради това гумаджиите мажат, а и защото не им се чисти ръждата и корозията по джантата(отнема време все пак).
Аз лично на всичките ми коли до момента съм ги мазал с графитна грес главините и не съм имал никакви проблеми.
caryЦар
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта