Страница 32 от 83
Странно държане на нивото на батерията
Публикувано на: 13 Ное 2019 11:06
от Hursa
BOz написа: ↑13 Ное 2019 10:46
И да и не. Реално ако ДВГ-то не се върти и отпуснеш педала на газта, когато си на "Б" системата регенерира повече енергия от колкото ако си на "Д" и отпуснеш педала на газта. Горе-долу толкова енергия, колкото да натисна и спирачката, за да създам допълнително регенериране при "нормално" (за мен) спиране.
Това сигурно ли е. Логично е да е така - и според мен (ако батерията не е "максимално" заредена). Но нямам оборотомер и не съм използвал приложение да го наблюдавам.
Странно държане на нивото на батерията
Публикувано на: 13 Ное 2019 11:52
от biro
BOz написа: ↑13 Ное 2019 10:23
Достатъчно е ДВГ-то да върти на ниски обороти, за да се предпази МГ1. Това е нормалното положение като вдигнеш над 70км/ч, при което ДВГ-то се развърта автоматично, за да предпази МГ1, но оборотите са ниски и примерно почти не го чуваш, че работи.
Сигурен ли си, че над 70 задължително върти ДВГ? Аз съм виждал при 100км/ч да ми свети EV и никакъв звук от ДВГ.
Странно държане на нивото на батерията
Публикувано на: 13 Ное 2019 11:55
от nicktodorov
Това май варира през годините. И аз за моята видях някъде като реклама/хвалба от Тойота, че е вдигнат лимита над който не може да се движи в EV.
Но не запомних колко точно.
Странно държане на нивото на батерията
Публикувано на: 13 Ное 2019 12:26
от BOz
biro написа: ↑13 Ное 2019 11:52
Сигурен ли си, че над 70 задължително върти ДВГ? Аз съм виждал при 100км/ч да ми свети EV и никакъв звук от ДВГ.
При твоя автомобил скоростта е по-висока. По данни трябва да е накъде около 115км/ч. Което е драстично подобрение спрямо предишните генерации.
Странно държане на нивото на батерията
Публикувано на: 13 Ное 2019 21:52
от WoLF
Hursa написа: ↑13 Ное 2019 10:32
какво означава това - да включите на "неутрал"?
Натискаш леко педала на газта и колата нито спира регенеративно, нито използва ток за задвижване. Фактически е като на неутрал, но не пипаш лоста и можеш веднага да промениш динамиката на движение ако се наложи
biro написа: ↑13 Ное 2019 11:52
Аз съм виждал при 100км/ч да ми свети EV и никакъв звук от ДВГ.
Карал съм на ток и при магистрални скорости, но трябва натоварването да е много ниско и мисля двигателя пак работи, но не се визуализира на дисплея...
Странно държане на нивото на батерията
Публикувано на: 13 Ное 2019 22:52
от BOz
В режим на глайд на дисплея няма стрелки на къде върви енергия.
Когато ДВГ-то се развърти принудително, дори и на глайд се визуализира енергия от батерията към колелата, все едно караш на ток (ЕВ).
Странно държане на нивото на батерията
Публикувано на: 13 Ное 2019 23:17
от Hursa
WoLF написа: ↑13 Ное 2019 21:52
Натискаш леко педала на газта и колата нито спира регенеративно, нито използва ток за задвижване. Фактически е като на неутрал, но не пипаш лоста
Ясно.

(положението на педала съответстващо на прехода, между "двигателен" и "генераторен" режим за МГ2) Не знаех, че така е прието да се нарича.

Странно държане на нивото на батерията
Публикувано на: 14 Ное 2019 06:30
от biro
Двигателя ако работи ще има моментен разход и няма да свети EV.
Странно държане на нивото на батерията
Публикувано на: 14 Ное 2019 09:44
от WoLF
Hursa написа: ↑13 Ное 2019 23:17Ясно.
Това е може би най-икономичния начина да караш колата - газ до +10 над ограничението и после така до като не решиш, че е ред за нова газ

На мен лично не ми се занимава през повечето време да следя до толкова и на този разход съм предоволен

Странно държане на нивото на батерията
Публикувано на: 14 Ное 2019 10:07
от slowtraveler
Някои хора просто не се 'занимават да следят', а това им е станало нормалният начин на шофиране - получава се от самосебе си.
Затова и постигат по-нисък разход от други...
Странно държане на нивото на батерията
Публикувано на: 14 Ное 2019 10:51
от BOz
biro написа: ↑14 Ное 2019 06:30
Двигателя ако работи ще има моментен разход и няма да свети EV.
Тази логика не е вярна, защото ДВГ-то се върти от ел. двигател, като ЕКУ-то за управление на впръсква бензин. За това изглежда така, че караш на ЕВ, с нулев разход на гориво,
но с принудително въртящ се двигател с цел предпазване на скоростната кутия от разрушение.
За това както споменах по-рано, ако скоростта на автомобила е над определена такава - да кажем при по-старите поколения над 70, а при теб да кажем над 120, натиснеш съвсем леко педала на газта, за да пуснеш колата по инерция (глайд), ДВГ-то няма да спре да се върти, разхода става 0, защото ДВГ-то ще се върти от МГ1 (да си го представиш все едно на стартер при нормална кола), като ще се взима ток от батерията, за да се върти ДВГ-то. За това в този момент системата приема факта, че колата върви напред (натиснал си педала на газта) и се харчи ток от батерията над определено ниво (отива за въртене на ДВГ-то) и това се визуализира като ЕВ режим. Поне до твоята кола (поколение) е така. Ти може да кажеш като вкараш колата в този режим как изглеждат стрелкичките на потока на енергия на дисплея.
Точно тук искам да кажа защо удебелих и подчертах част от горното изречение. Точно това е реалната причина да е забранено да се дърпа хибрид с колелата на замята. Защото когато хибридната система е изключена, тя не може да поддържа техниката в работни параметри, при които е предвидена да работи. Когато дърпате кола с въже, това предизвиква развъртане и на двата ел. двигателя, като скоростта им на въртене е пряко пропорционална на скоростта на колата. И ако решите да вдигнете по-висока скорост на дърпане от максималнатите обороти на МГ1, то той ще вземе да се разпадне.
За това знайте, че може без проблем да си дърпате хибридите, но просто с едно на ум и техническа мисъл на случващото се.

Странно държане на нивото на батерията
Публикувано на: 14 Ное 2019 11:19
от Hursa
WoLF написа: ↑14 Ное 2019 09:44
Това е може би най-икономичния начина да караш колата - газ до +10 над ограничението и после така до като не решиш, че е ред за нова газ
Особено, ако "ускорявате оптимално"

. Но аз по скоро бих се отказал от шофирането, ако трябваше така да "карам".

Странно държане на нивото на батерията
Публикувано на: 14 Ное 2019 12:35
от biro
Аз това за EV и монетния разход го казах по повод на това мнение:
WoLF написа: ↑13 Ное 2019 21:52
Карал съм на ток и при магистрални скорости, но трябва натоварването да е много ниско и мисля двигателя пак работи, но не се визуализира на дисплея...
Наблюденията са ми про 105км и работа изцяло на ток без участието на ДВГ. При по-вискоки скорости, например 130км/ч при глайд по нанадолнище ДВГ си се върти и има моментен разход като EV не свети.
Странно държане на нивото на батерията
Публикувано на: 14 Ное 2019 14:40
от BOz
biro написа: ↑14 Ное 2019 12:35
например 130км/ч при глайд по нанадолнище ДВГ си се върти и има моментен разход
Значи не глайдваш.
Странно държане на нивото на батерията
Публикувано на: 14 Ное 2019 18:14
от biro
Защо? Върти ли ДВГ винаги има моментен разход. Дори при спускане от Шипка с пълна батерия, ненатиснати педали, изключен КК и ръмжащ двигател разходът е 1.3/100