Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувай отговор
Hursa
Мнения: 5138
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 92 пъти

Странно държане на нивото на батерията

Мнение от Hursa » 13 Ное 2019 11:06

BOz написа: 13 Ное 2019 10:46 И да и не. Реално ако ДВГ-то не се върти и отпуснеш педала на газта, когато си на "Б" системата регенерира повече енергия от колкото ако си на "Д" и отпуснеш педала на газта. Горе-долу толкова енергия, колкото да натисна и спирачката, за да създам допълнително регенериране при "нормално" (за мен) спиране.
Това сигурно ли е. Логично е да е така - и според мен (ако батерията не е "максимално" заредена). Но нямам оборотомер и не съм използвал приложение да го наблюдавам.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
biro
Мнения: 2723
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 97 пъти

Странно държане на нивото на батерията

Мнение от biro » 13 Ное 2019 11:52

BOz написа: 13 Ное 2019 10:23 Достатъчно е ДВГ-то да върти на ниски обороти, за да се предпази МГ1. Това е нормалното положение като вдигнеш над 70км/ч, при което ДВГ-то се развърта автоматично, за да предпази МГ1, но оборотите са ниски и примерно почти не го чуваш, че работи.
Сигурен ли си, че над 70 задължително върти ДВГ? Аз съм виждал при 100км/ч да ми свети EV и никакъв звук от ДВГ.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Странно държане на нивото на батерията

Мнение от nicktodorov » 13 Ное 2019 11:55

Това май варира през годините. И аз за моята видях някъде като реклама/хвалба от Тойота, че е вдигнат лимита над който не може да се движи в EV.
Но не запомних колко точно.

Аватар
BOz
Мнения: 4473
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 167 пъти

Странно държане на нивото на батерията

Мнение от BOz » 13 Ное 2019 12:26

biro написа: 13 Ное 2019 11:52 Сигурен ли си, че над 70 задължително върти ДВГ? Аз съм виждал при 100км/ч да ми свети EV и никакъв звук от ДВГ.
При твоя автомобил скоростта е по-висока. По данни трябва да е накъде около 115км/ч. Което е драстично подобрение спрямо предишните генерации.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
WoLF
Мнения: 3008
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 411 пъти
Получена  благодарност: 177 пъти

Странно държане на нивото на батерията

Мнение от WoLF » 13 Ное 2019 21:52

Hursa написа: 13 Ное 2019 10:32 какво означава това - да включите на "неутрал"?
Натискаш леко педала на газта и колата нито спира регенеративно, нито използва ток за задвижване. Фактически е като на неутрал, но не пипаш лоста и можеш веднага да промениш динамиката на движение ако се наложи :thumbsup:
biro написа: 13 Ное 2019 11:52 Аз съм виждал при 100км/ч да ми свети EV и никакъв звук от ДВГ.
Карал съм на ток и при магистрални скорости, но трябва натоварването да е много ниско и мисля двигателя пак работи, но не се визуализира на дисплея...
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
BOz
Мнения: 4473
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 167 пъти

Странно държане на нивото на батерията

Мнение от BOz » 13 Ное 2019 22:52

В режим на глайд на дисплея няма стрелки на къде върви енергия.
Когато ДВГ-то се развърти принудително, дори и на глайд се визуализира енергия от батерията към колелата, все едно караш на ток (ЕВ).
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 5138
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 92 пъти

Странно държане на нивото на батерията

Мнение от Hursa » 13 Ное 2019 23:17

WoLF написа: 13 Ное 2019 21:52 Натискаш леко педала на газта и колата нито спира регенеративно, нито използва ток за задвижване. Фактически е като на неутрал, но не пипаш лоста
Ясно. smile.gif (положението на педала съответстващо на прехода, между "двигателен" и "генераторен" режим за МГ2) Не знаех, че така е прието да се нарича. smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
biro
Мнения: 2723
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 97 пъти

Странно държане на нивото на батерията

Мнение от biro » 14 Ное 2019 06:30

Двигателя ако работи ще има моментен разход и няма да свети EV.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
WoLF
Мнения: 3008
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 411 пъти
Получена  благодарност: 177 пъти

Странно държане на нивото на батерията

Мнение от WoLF » 14 Ное 2019 09:44

Hursa написа: 13 Ное 2019 23:17Ясно.
Това е може би най-икономичния начина да караш колата - газ до +10 над ограничението и после така до като не решиш, че е ред за нова газ punk.gif На мен лично не ми се занимава през повечето време да следя до толкова и на този разход съм предоволен ppp.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 5529
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 253 пъти
Получена  благодарност: 259 пъти

Странно държане на нивото на батерията

Мнение от slowtraveler » 14 Ное 2019 10:07

Някои хора просто не се 'занимават да следят', а това им е станало нормалният начин на шофиране - получава се от самосебе си.
Затова и постигат по-нисък разход от други...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4473
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 167 пъти

Странно държане на нивото на батерията

Мнение от BOz » 14 Ное 2019 10:51

biro написа: 14 Ное 2019 06:30 Двигателя ако работи ще има моментен разход и няма да свети EV.
Тази логика не е вярна, защото ДВГ-то се върти от ел. двигател, като ЕКУ-то за управление на впръсква бензин. За това изглежда така, че караш на ЕВ, с нулев разход на гориво, но с принудително въртящ се двигател с цел предпазване на скоростната кутия от разрушение.
За това както споменах по-рано, ако скоростта на автомобила е над определена такава - да кажем при по-старите поколения над 70, а при теб да кажем над 120, натиснеш съвсем леко педала на газта, за да пуснеш колата по инерция (глайд), ДВГ-то няма да спре да се върти, разхода става 0, защото ДВГ-то ще се върти от МГ1 (да си го представиш все едно на стартер при нормална кола), като ще се взима ток от батерията, за да се върти ДВГ-то. За това в този момент системата приема факта, че колата върви напред (натиснал си педала на газта) и се харчи ток от батерията над определено ниво (отива за въртене на ДВГ-то) и това се визуализира като ЕВ режим. Поне до твоята кола (поколение) е така. Ти може да кажеш като вкараш колата в този режим как изглеждат стрелкичките на потока на енергия на дисплея.

Точно тук искам да кажа защо удебелих и подчертах част от горното изречение. Точно това е реалната причина да е забранено да се дърпа хибрид с колелата на замята. Защото когато хибридната система е изключена, тя не може да поддържа техниката в работни параметри, при които е предвидена да работи. Когато дърпате кола с въже, това предизвиква развъртане и на двата ел. двигателя, като скоростта им на въртене е пряко пропорционална на скоростта на колата. И ако решите да вдигнете по-висока скорост на дърпане от максималнатите обороти на МГ1, то той ще вземе да се разпадне.
За това знайте, че може без проблем да си дърпате хибридите, но просто с едно на ум и техническа мисъл на случващото се. :thumbsup:
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 5138
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 92 пъти

Странно държане на нивото на батерията

Мнение от Hursa » 14 Ное 2019 11:19

WoLF написа: 14 Ное 2019 09:44 Това е може би най-икономичния начина да караш колата - газ до +10 над ограничението и после така до като не решиш, че е ред за нова газ
Особено, ако "ускорявате оптимално" smile.gif . Но аз по скоро бих се отказал от шофирането, ако трябваше така да "карам". smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
biro
Мнения: 2723
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 97 пъти

Странно държане на нивото на батерията

Мнение от biro » 14 Ное 2019 12:35

Аз това за EV и монетния разход го казах по повод на това мнение:
WoLF написа: 13 Ное 2019 21:52 Карал съм на ток и при магистрални скорости, но трябва натоварването да е много ниско и мисля двигателя пак работи, но не се визуализира на дисплея...
Наблюденията са ми про 105км и работа изцяло на ток без участието на ДВГ. При по-вискоки скорости, например 130км/ч при глайд по нанадолнище ДВГ си се върти и има моментен разход като EV не свети.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
BOz
Мнения: 4473
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 167 пъти

Странно държане на нивото на батерията

Мнение от BOz » 14 Ное 2019 14:40

biro написа: 14 Ное 2019 12:35 например 130км/ч при глайд по нанадолнище ДВГ си се върти и има моментен разход
Значи не глайдваш.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
biro
Мнения: 2723
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 97 пъти

Странно държане на нивото на батерията

Мнение от biro » 14 Ное 2019 18:14

Защо? Върти ли ДВГ винаги има моментен разход. Дори при спускане от Шипка с пълна батерия, ненатиснати педали, изключен КК и ръмжащ двигател разходът е 1.3/100
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта