Страница 302 от 320
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 20 Юли 2023 09:31
от WoLF
Моя акумулатор загина на 10 години, над очакванията за акумулатор, но и нормално предвид понижената му употреба и натоварване.
При пусната хибридна система енергия от акумулатора не се черпи. От него се иска да държи "жива" колата до момента на стартиране на системата. Да се ползват консуматори без стартирана хибридна система за мен е неправилна употреба и трябва да се избягва максимално...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 20 Юли 2023 11:06
от Hursa
Krachunov написа: ↑20 Юли 2023 09:22
Двигателя НЕ пали за да зарежда акумулатора при "запален двигател"(работеща хибридна система).
Всъщност точно това пише - при нисък заряд на акумулатора се стартира ДВГ. (И това показва, че нисковолтовата шина се конфигурира различно в зависимост от това дали работи или не ДВГ.)

Но не това имах предвид, а че се ограничава консумацията в периодите, когато ДВГ не работи.
(Иначе - би трябвало акумулатора на хибрида да издържа значително повече и според мен - не се черпи висок стартов ток, което основно съкращава живота му при нормална експлоатация. А и съвсем не е толкова малък - много от бензиновите автомобили от класа са оборудвани с подобни акумулатори - не особено енергоемки. Би трябвало да издържа много повече - но съдейки по оплакванията - не винаги е така.)
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 20 Юли 2023 12:38
от slowtraveler
На колега му сменяха акумулатора на Авенсиса на времето по гаранция (до 3г)... Човекът - малко разсеян... Има огромна къща с гаражи отдолу - вкарва колата в гаража, натиска бутона за вратата на гаража ама дали е затворил багажник, врата на колата, жабка - това са незначителни детайли.. Мърмореше, че калпави акумулаторите - всяка седмица трябвало да е на зарядното, и накрая се скапва. Факт е, че ТМ АУТО му ги сменяха...
След това този Авенсис го карах няколко години без какъвто и да е проблем с вече стария 'калпав акумулатор' и така и го продадох... Така, че си зависи и от начина на експлоатация...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 20 Юли 2023 12:56
от WoLF
Може и нещо да са спестили в акумулаторите на новите коли, но ефекта не би трябвало да остава при пробмяна с неоригинален и отговарящ на спецификациите такъв...
Не ми е познато оловните акумулатори да имат проблем с продължителното седене на зарядно напрежение

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 20 Юли 2023 13:01
от Hursa
Зависи от начина на експлоатация, но не по-малко зависи и от това как се поддържа от страна автомобилната система. Не напразно, при всяка смяна за да заверят гаранцията се правят измервания.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 20 Юли 2023 13:03
от WoLF
В тази връзка, като отидох да замерват новия акумулатор се чесаха по главите как напрежението не варира при консуматори, обороти на двигателя и т.н. Нямаше какво да мерят

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 20 Юли 2023 13:05
от Hursa
И ви карат да стартирате двигателя

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 20 Юли 2023 13:51
от BOz
WoLF написа: ↑20 Юли 2023 13:03
В тази връзка, като отидох да замерват новия акумулатор се чесаха по главите как напрежението не варира при консуматори, обороти на двигателя и т.н. Нямаше какво да мерят
Конвертора е много добър и въобще не се влияе от товар. Реагира за милисекунди, което без осцилоскоп не може да го хванеш. А радиото какво говори, че зависило от това дали ДВГ-то работи, ами радио...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 20 Юли 2023 14:00
от slowtraveler
WoLF написа: ↑20 Юли 2023 12:56
Може и нещо да са спестили в акумулаторите на новите коли
Може просто да претеглите акумулаторите

На времето - с дебели плочи, по-голяма дистанция и т.н... Сега - 'колкото за гаранцията'... Поне според приятел, доскоро работил в български производител на акумулатори

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 20 Юли 2023 14:24
от WoLF
Веднъж ми казаха, че ако плочите са по-тънки и съответно повече на брой повишават стартовия ток за обем олово, но съкращават живота на акумулатора, не че в случая ни трябва някакъв особен стартов ток

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 20 Юли 2023 14:43
от Krachunov
Hursa написа: ↑20 Юли 2023 11:06
Всъщност точно това пише - при нисък заряд на акумулатора се стартира ДВГ.
Не съм запознат със техническата им документация, възможно е случая за който говоря да е за старимодели. Но конкретно яриса 2014, акумулатора със сигурност си беше с нисък заряд. Съдя по това, че:
1.при отключване мигалките не светят толкова ярко.
2.Алармата звучеше "унило"
3.при завъртане на ключа светваше таблото но не "запалаваше" - т.е. не изписваше READY на таблото. При което тетсвах и сработи: присветваш за няколко сек с дългите за да се възбуди заряда и след това си "запалваше".
При по - нисък заряд от това, не палеше. Та и тогава двигателя не се стартираше,но акумулатора си се зареждаше (мерено с мултицет).
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 20 Юли 2023 14:54
от BOz
WoLF написа: ↑20 Юли 2023 14:24
Веднъж ми казаха, че ако плочите са по-тънки и съответно повече на брой повишават стартовия ток за обем олово, но съкращават живота на акумулатора, не че в случая ни трябва някакъв особен стартов ток
Точно поради тази причина като си вземеш най-евтиния китайски акумулатор, кара цял живот.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 20 Юли 2023 14:57
от Hursa
Всъщност това го пише в инструкцията на автомобила - когато заряда на акумулатора е нисък се стартира двигателя. А това, че конвертора реагира бързо не му пречи да поддържа два режима
► Виж съдържание
Е трябва да се провери - измери. А и да намеря написаното. (Че може и да не е баш така

)
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 20 Юли 2023 16:15
от slowtraveler
Hursa написа: ↑20 Юли 2023 14:57
когато заряда на акумулатора е нисък се стартира двигателя
Да де, ама имат предвид тяговата батерия/акумулатор, а не акумулаторчето, което стартира електрониката....
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 20 Юли 2023 16:58
от WoLF
За да се стартира двигателя трябва да е пусната хибридната система, тъй като го страртира МГ1, който се захранва от високоволтовата батерия на колата. Щом има стартирана хибридна система отпадат разговорите кое точно зарежда нисковолтовия акумулатор(акумулаторчето на 12V) - той е вързан към 14V шина на инвертора.
