Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
WoLF
Мнения: 3439
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 684 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от WoLF » 20 Юли 2023 09:31

Моя акумулатор загина на 10 години, над очакванията за акумулатор, но и нормално предвид понижената му употреба и натоварване.
При пусната хибридна система енергия от акумулатора не се черпи. От него се иска да държи "жива" колата до момента на стартиране на системата. Да се ползват консуматори без стартирана хибридна система за мен е неправилна употреба и трябва да се избягва максимално...
ИзображениеИзображениеИзображение

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 20 Юли 2023 11:06

Krachunov написа: 20 Юли 2023 09:22 Двигателя НЕ пали за да зарежда акумулатора при "запален двигател"(работеща хибридна система).
Всъщност точно това пише - при нисък заряд на акумулатора се стартира ДВГ. (И това показва, че нисковолтовата шина се конфигурира различно в зависимост от това дали работи или не ДВГ.) smile.gif Но не това имах предвид, а че се ограничава консумацията в периодите, когато ДВГ не работи.
(Иначе - би трябвало акумулатора на хибрида да издържа значително повече и според мен - не се черпи висок стартов ток, което основно съкращава живота му при нормална експлоатация. А и съвсем не е толкова малък - много от бензиновите автомобили от класа са оборудвани с подобни акумулатори - не особено енергоемки. Би трябвало да издържа много повече - но съдейки по оплакванията - не винаги е така.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 20 Юли 2023 12:38

На колега му сменяха акумулатора на Авенсиса на времето по гаранция (до 3г)... Човекът - малко разсеян... Има огромна къща с гаражи отдолу - вкарва колата в гаража, натиска бутона за вратата на гаража ама дали е затворил багажник, врата на колата, жабка - това са незначителни детайли.. Мърмореше, че калпави акумулаторите - всяка седмица трябвало да е на зарядното, и накрая се скапва. Факт е, че ТМ АУТО му ги сменяха...
След това този Авенсис го карах няколко години без какъвто и да е проблем с вече стария 'калпав акумулатор' и така и го продадох... Така, че си зависи и от начина на експлоатация...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
WoLF
Мнения: 3439
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 684 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от WoLF » 20 Юли 2023 12:56

Може и нещо да са спестили в акумулаторите на новите коли, но ефекта не би трябвало да остава при пробмяна с неоригинален и отговарящ на спецификациите такъв...
Не ми е познато оловните акумулатори да имат проблем с продължителното седене на зарядно напрежение ermm.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 20 Юли 2023 13:01

Зависи от начина на експлоатация, но не по-малко зависи и от това как се поддържа от страна автомобилната система. Не напразно, при всяка смяна за да заверят гаранцията се правят измервания.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
WoLF
Мнения: 3439
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 684 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от WoLF » 20 Юли 2023 13:03

В тази връзка, като отидох да замерват новия акумулатор се чесаха по главите как напрежението не варира при консуматори, обороти на двигателя и т.н. Нямаше какво да мерят unsure.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 20 Юли 2023 13:05

И ви карат да стартирате двигателя smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BOz » 20 Юли 2023 13:51

WoLF написа: 20 Юли 2023 13:03 В тази връзка, като отидох да замерват новия акумулатор се чесаха по главите как напрежението не варира при консуматори, обороти на двигателя и т.н. Нямаше какво да мерят
Конвертора е много добър и въобще не се влияе от товар. Реагира за милисекунди, което без осцилоскоп не може да го хванеш. А радиото какво говори, че зависило от това дали ДВГ-то работи, ами радио...
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 20 Юли 2023 14:00

WoLF написа: 20 Юли 2023 12:56 Може и нещо да са спестили в акумулаторите на новите коли
Може просто да претеглите акумулаторите :) На времето - с дебели плочи, по-голяма дистанция и т.н... Сега - 'колкото за гаранцията'... Поне според приятел, доскоро работил в български производител на акумулатори tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
WoLF
Мнения: 3439
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 684 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от WoLF » 20 Юли 2023 14:24

Веднъж ми казаха, че ако плочите са по-тънки и съответно повече на брой повишават стартовия ток за обем олово, но съкращават живота на акумулатора, не че в случая ни трябва някакъв особен стартов ток boxed.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 20 Юли 2023 14:43

Hursa написа: 20 Юли 2023 11:06 Всъщност точно това пише - при нисък заряд на акумулатора се стартира ДВГ.
Не съм запознат със техническата им документация, възможно е случая за който говоря да е за старимодели. Но конкретно яриса 2014, акумулатора със сигурност си беше с нисък заряд. Съдя по това, че:
1.при отключване мигалките не светят толкова ярко.
2.Алармата звучеше "унило"
3.при завъртане на ключа светваше таблото но не "запалаваше" - т.е. не изписваше READY на таблото. При което тетсвах и сработи: присветваш за няколко сек с дългите за да се възбуди заряда и след това си "запалваше".
При по - нисък заряд от това, не палеше. Та и тогава двигателя не се стартираше,но акумулатора си се зареждаше (мерено с мултицет).

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BOz » 20 Юли 2023 14:54

WoLF написа: 20 Юли 2023 14:24 Веднъж ми казаха, че ако плочите са по-тънки и съответно повече на брой повишават стартовия ток за обем олово, но съкращават живота на акумулатора, не че в случая ни трябва някакъв особен стартов ток
Точно поради тази причина като си вземеш най-евтиния китайски акумулатор, кара цял живот.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 20 Юли 2023 14:57

Всъщност това го пише в инструкцията на автомобила - когато заряда на акумулатора е нисък се стартира двигателя. А това, че конвертора реагира бързо не му пречи да поддържа два режима smile.gif
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 20 Юли 2023 16:15

Hursa написа: 20 Юли 2023 14:57 когато заряда на акумулатора е нисък се стартира двигателя
Да де, ама имат предвид тяговата батерия/акумулатор, а не акумулаторчето, което стартира електрониката....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
WoLF
Мнения: 3439
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 684 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от WoLF » 20 Юли 2023 16:58

За да се стартира двигателя трябва да е пусната хибридната система, тъй като го страртира МГ1, който се захранва от високоволтовата батерия на колата. Щом има стартирана хибридна система отпадат разговорите кое точно зарежда нисковолтовия акумулатор(акумулаторчето на 12V) - той е вързан към 14V шина на инвертора. :thumbsup:
ИзображениеИзображениеИзображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] и 5 госта