Днес заредих на една от новите зарядни станции на Electrocharge и мога да споделя, че "изживяването" ми хареса

. Ето и причините:
- Приложението им изглежда базирано на платформата на българската фирма Ampeco, както и не малко други приложения на други зарядни мрежи, които ползвам. Това го виждам като голям плюс тъй като платформата е добре изпитана, регистрацията става супер лесно, плащането също, географската картата е изключително лесна за манипулиране (за разлика например от тази при Gigacharger, където толкова много забива, че ми отнема минути да скрола на локация, която искам), на живо в картата можеш да видиш дали станцията е заета в момента (в червено) или е свободна (в зелено) и също така на живо можеш да си проследяваш как се случва текущото ти зареждане (скорост в kW, заредено количество в kwh, изхарчени до момента пари, изминало време на зареждане и тн.).
- Скоростта на зареждане при Равката беше 7.2 kw, което е топ скорост за съответната кола. На други станции съм виждал стойности и под 6 kw, а онзи ден на една уж 22 kw станция на Gigacharger, при същите температури като днешните, колата зареждаше с едва 4.3 kw, което си е значителен процент надолу спрямо постигнатата при Electrocharge мощност.
- Станцията имаше собствен кабел. Отново огромен плюс, особено в днешния дъжд, където вероятно щях да се откажа да зареждам ако трябваше да вадя моя кабел от багажника и да го калям.
- Станцията беше инсталирана върху стената на един трафопост. Нормално - предвид че зарядната мрежа е реално на Електрохолд, което е и дружеството поддържащо електроразпределителната мрежа в района, част от която е и съответния трафопост. Тук виждам голям потенциал за бързо разрастване на въпросната зарядна мрежа, ако на всеки трафопост (грубо казано) монтират по една зарядна станция. Мисля че тази идея я бях чел преди време в едно предвидливо мнение на
slowtraveler. Цената от 38 ст/квтч според мен е изгодна, както за зареждащите, така и за продаващия услугата в случая, тъй като битовите потребители по същото време купуват тока на 25 стотинки, докато зареждащите колите си хора, използващи свободната мощност в съответния трафопост, купуват тока с 50% отгоре.
И един минус да добавя - нямаше маркирано паркомясто до станцията, а мисля че е редно да сложат едно зелено правоъгълниче, за да могат и по-недосетливите да се сетят да не спират там без да зареждат. Според мен си беше късмет, че точно до станцията нямаше паркирала кола.
И все пак предвид многото изброени плюсове - поздравления за реализацията от страна на Електрохолд! Надявам скоро да разрастнат значително зарядната си мрежа и да запазят справедливи цени за AC зареждането. За DC е ясно, че трябва да са по-високи, тъй като инфраструктурата е по-скъпа, плащаш си за услугата да зареждаш с голяма скорост, а и трябва да има един вид наказателна такса за това, че консумираш такова голямо количество ток за кратък период от време.
И понеже споменах Gigacharger - виждам в приложението им съобщение, че ще изкарват ново приложение и ще се опитат да мигрират старите акаунти към него. Знам, че са малък екип и сами ми пишат целия софтуер, та им стискам палци да са успели да отстранят голяма част от недостатъците си в старото приложение, един от които безспорно е бавно реагиращата географска карта.