Избор на семеен автомобил
Публикувано на: 21 Мар 2023 07:30
Ако "избор на семеен автомобил" в конкретния случай включва и изискване превоз на малки деца, бих споделил мнението ми за багажника на Коната. Миналата година продадох моята Шкода Йети, докато чаках Равката да я регистрират в КАТ и затова бях останал за 10 дена без кола. В този период ми се наложи да пътувам извън София за една сватба и реших да си наема за ден една електрическа Кона. Коната е със същите външни размери като Йетито, та се надявах да успея да побера безпроблемно багажа за една нощувка за двама възрастни и две малки деца. Е, не беше безпроблемно - обемистата бебешка количка, разглобена на максимум с махнати колела, зае абсолютно целия багажник на Коната, като ми отне известно време да измисля как да завъртя всичките части на "тетриса", за да може изобщо да побера само тази количка във въпросния скосен обем (естествено с махната кора за багаж). Единственият сак с дрехи, който имахме за въпросната сватба, трябваше да го пратя на задната седалка между двете деца. За сравнение - Йетито, за което съм чел много мрънкания по темата колко му бил малък багажника, като му махнеш кората събира вертикално цялата бебешка количка от едната страна на багажника и другата половина на багажника остава абсолютно свободна, побираща не един, а два сака и още 2-3 раници/чанти, пълни с багаж. Както споменах - двете коли са с еднакви външни размери, но фактът, че багажникът на Шкодата отзад е без скосявания (тип "баничарка") помага значително за увеличаването на използваемия обем до тавана. Не знам дали има разлика (по-скоро бих се изненадал ако е голяма) между багажника на електрическата Кона, за която споделям опит, и бензиновата от офертата в предходните постове.
Ако трябва да сравним с багажника на сегашната ми Rav4 - еми обемът му е почти два пъти по-голям от този на предишното ми Йети. Въпреки, че и при Равката се губи обем от скосяването на покрива, все пак дълбочината на багажника е значително повече от на Шкодата. Това разбира се е за сметка на по-широк и по-дълъг външен размер на сегашното поколение Rav4, спрямо въпросните Hyundai Kona и Skoda Yeti.
Относно Kia Sportage - тя е доста по-близка до размерите на Rav4, така че очаквам там багажникът да е с достатъчен обем и по-практични пропорции от на Коната.
Относно дали да е хибрид или не - спомена, че колата ще се кара предимно градско. Аз също карам преобладаващо градско и откакто минах на ток не мога да си представя, че ще си купя кола, която да харчи двуцифрени литри на сто километра градско. Rav4 Hybrid харчи към 4 литра на 100 км градско. Може да си сметнеш разликата в горивото, в зависимост от километрите, които ще навъртиш и да прецениш след колко време би ти се изплатила по-скъпата хибридна кола, като според мен е по-коректно да се сравнява разликите между покупна и продажна цена (след години), а не с колко в момента бензиновата е по-евтина от хибридната (тя ще е и по-евтина, когато я продаваш). Също бих посъветвал все пак да помислиш дали няма опция за закупуване на гараж в някакъв разумен радиус от местоживеенето ти. Аз лично имам притеснения да оставям нова кола на улицата в софийските нощи. Осъзнавам, че това си е сериозен разход при сегашните цени, но истината е, че и цените на гаражите няма да паднат, а дори напротив. Аз моя гараж го купих преди 8 години и в момента струва тройно (без преувеличение). Това би дало възможност в някакъв бъдещ момент (ако не и сега) да помислиш за опцията за нещо на ток, което за мен си остава най-добрият избор за кола, карана предимно градско.
Ако трябва да сравним с багажника на сегашната ми Rav4 - еми обемът му е почти два пъти по-голям от този на предишното ми Йети. Въпреки, че и при Равката се губи обем от скосяването на покрива, все пак дълбочината на багажника е значително повече от на Шкодата. Това разбира се е за сметка на по-широк и по-дълъг външен размер на сегашното поколение Rav4, спрямо въпросните Hyundai Kona и Skoda Yeti.
Относно Kia Sportage - тя е доста по-близка до размерите на Rav4, така че очаквам там багажникът да е с достатъчен обем и по-практични пропорции от на Коната.
Относно дали да е хибрид или не - спомена, че колата ще се кара предимно градско. Аз също карам преобладаващо градско и откакто минах на ток не мога да си представя, че ще си купя кола, която да харчи двуцифрени литри на сто километра градско. Rav4 Hybrid харчи към 4 литра на 100 км градско. Може да си сметнеш разликата в горивото, в зависимост от километрите, които ще навъртиш и да прецениш след колко време би ти се изплатила по-скъпата хибридна кола, като според мен е по-коректно да се сравнява разликите между покупна и продажна цена (след години), а не с колко в момента бензиновата е по-евтина от хибридната (тя ще е и по-евтина, когато я продаваш). Също бих посъветвал все пак да помислиш дали няма опция за закупуване на гараж в някакъв разумен радиус от местоживеенето ти. Аз лично имам притеснения да оставям нова кола на улицата в софийските нощи. Осъзнавам, че това си е сериозен разход при сегашните цени, но истината е, че и цените на гаражите няма да паднат, а дори напротив. Аз моя гараж го купих преди 8 години и в момента струва тройно (без преувеличение). Това би дало възможност в някакъв бъдещ момент (ако не и сега) да помислиш за опцията за нещо на ток, което за мен си остава най-добрият избор за кола, карана предимно градско.