Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
- BOz
- Мнения: 4473
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 167 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Да. Променя се при извънредна работа - заряд близък от максималния или минималния, екстремни (ниски, високи) температури и от този род.
Но в повечето случаи на експлоатация, лимитите стоят относително стабилни.
Но в повечето случаи на експлоатация, лимитите стоят относително стабилни.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- boyanmt
- Мнения: 935
- Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
- Местоположение: NE Черноморие
- Автомобил: RAV-4-за кибрит
- Благодарил/а: 1 път
Странно държане на нивото на батерията 2
Привет, Колеги!
Днес забелязах странно поведение на HSD. Батерията беше напълно заредена, спусках се по наклон, но в същото време, мотора работеше постоянно.
Климатика беше изключен.. .
Премина в режим EV, когато продължих да карам по равното. Каква е логиката??
Днес забелязах странно поведение на HSD. Батерията беше напълно заредена, спусках се по наклон, но в същото време, мотора работеше постоянно.
Климатика беше изключен.. .
Премина в режим EV, когато продължих да карам по равното. Каква е логиката??
- Прикачени файлове
-
- IMG_20191112_101022-912x684.jpg (74 KiB) Преглеждано 2217 пъти
-
- IMG_20191112_101004-912x684.jpg (58.16 KiB) Преглеждано 2217 пъти
- biro
- Мнения: 2723
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 97 пъти
Странно държане на нивото на батерията
Бояне, малко го караш тоя рав щом за пръв път ти се случва.
Спускаш по баира, а мотора реве та се къса. Даже и разход има при мен 1.5/100. При спускане на Шипка най-редовно ми го прави тоя номер. Предполагам двигателна спирачка.
Спускаш по баира, а мотора реве та се къса. Даже и разход има при мен 1.5/100. При спускане на Шипка най-редовно ми го прави тоя номер. Предполагам двигателна спирачка.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- boyanmt
- Мнения: 935
- Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
- Местоположение: NE Черноморие
- Автомобил: RAV-4-за кибрит
- Благодарил/а: 1 път
Странно държане на нивото на батерията
Както виждаш от снимката, в случая показва че зарежда батерията, но пък последната изглежда напълно заредена? Двигателя не ръмжеше, но наистина не хващам логиката? Друг път, върви на EV докато батерията падне на едно деление.
Луда работа!
Луда работа!
- slowtraveler
- Мнения: 5529
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 253 пъти
- Получена благодарност: 259 пъти
Странно държане на нивото на батерията
Логиката я е казал biro - моторна спирачка - още нещо да отнема енергия, за да не се товарят хилавите спирачки
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5138
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 92 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Благодаря!
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Странно държане на нивото на батерията
При максимално заредена батерия и продължително спускане, ДВГ работи за да разсее излишния заряд. После на равен участък това не е необходимо и там се движите в режим EV.
- slowtraveler
- Мнения: 5529
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 253 пъти
- Получена благодарност: 259 пъти
Странно държане на нивото на батерията
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5138
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 92 пъти
Странно държане на нивото на батерията
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 05 Фев 2016 09:25
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla 2019
Странно държане на нивото на батерията
При мен е същото. Бензиновия мотор се използва като спирачка. При това положение, скороста при спускане не се увеличава и не е необходимо да се ползва спирачката.
corolla 2019
- WoLF
- Мнения: 3008
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 411 пъти
- Получена благодарност: 177 пъти
Странно държане на нивото на батерията
Направих си експеримент за месец. Където безопасно намалях не със спирачката, а с В - светофари, трафик, наклони и т.н. Резултата е половин литър нагоре разход, засечено и при двете пълнения на резервоара
Отделно, често при спускане от една вилна зона батерията се зарежда напълно преди края на спускането и или трябва да слушам двигателя или да пусна на глайд или да подавам леко газ
Отделно, често при спускане от една вилна зона батерията се зарежда напълно преди края на спускането и или трябва да слушам двигателя или да пусна на глайд или да подавам леко газ
- BOz
- Мнения: 4473
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 167 пъти
Странно държане на нивото на батерията
Крайното зареждане на батерията се счита неблагоприятна ситуация от системата. При зареждането ѝ до край системата минава в режим на задължително хабене. Това хабене може да се изразява дори и автомобила да стои на едно място, системата започва да върти ДВГ-то с цел да отнема енергия от батерията, за да смъкне заряда ѝ.
Ааа, това си е техника, която смъква разхода, но както повечето неща в икономичното шофиране, трябва да знаеш как работи и при какви условия.
Ако си караш нормално с Б, то ще наблюдаваш този ефект на увеличаване на разхода, защото над определена скорост - по спомен от 40+ км/ч, там вместо да пълниш батерията, то развърташ ДВГ-то, което да обира енергията. И вместо да събираш енергия, която да използваш в последствие, ти я губиш. Може да намалиш разхода като динамично да кажем ако скоростта ти е около/под 30км/ч, тогава да го превключваш. Ама ефекта от това може 1:1 да го дублираш и чрез спирачния педал, което обезсмисля да ръчкаш скоростния лост постоянно.
Не. Достатъчно е ДВГ-то да върти на ниски обороти, за да се предпази МГ1. Това е нормалното положение като вдигнеш над 70км/ч, при което ДВГ-то се развърта автоматично, за да предпази МГ1, но оборотите са ниски и примерно почти не го чуваш, че работи.
В случая на "Б" (най-силно изразено) и при пълна батерия, развърташ ДВГ-то на високи обороти, заедно с много късно отваряне на клапаните, за да осигури системата максимално помпено съпротивление от ДВГ-то, заедно с обороти, за да окаже максимално съпротивление на коляновия вал, за да окаже максимално съпротивление срещу кинетичната енергия на автомобила. МГ2 прави ток за МГ1, а МГ1 върти ДВГ-то, който е настроен за максимално съпротивление. Така губиш максимално много енергия когато нямаш къде да я съхраниш, с цел забавянето на автомобила.
Последно промяна от BOz на 13 Ное 2019 10:36, променено общо 1 път.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
-
- Мнения: 5138
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 92 пъти
Странно държане на нивото на батерията
► Виж съдържание
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4473
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 167 пъти
Странно държане на нивото на батерията
И да и не. Реално ако ДВГ-то не се върти и отпуснеш педала на газта, когато си на "Б" системата регенерира повече енергия от колкото ако си на "Д" и отпуснеш педала на газта. Горе-долу толкова енергия, колкото да натисна и спирачката, за да създам допълнително регенериране при "нормално" (за мен) спиране. И когато скоростта вече е по-висока, тогава системата включва и ДВГ-то в съпротивителната сила. И точно в този краен момент вместо да обереш допълнителния спирачен ефект, който ти искаш от "Б", чрез спирачката, демек да вкараш допълнително изискване към системата да увеличи регенерираната енергия, това увеличаване на спирачния ефект се добавя от ДВГ-то. => губиш енергия, както обясних в предишното си мнение, когато използваш "Б"-то при нормална експлоатация на автомобила.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост