Здравейте,
Да споделя и аз малко опит/премеждия/решения/мнения.
Февруари 2019 закупих Toyota Rav4 D-CAT 2006 2.2 177k.c. / километри над 200к
Преди да я закупя тестово каране, пали от раз, стегната, всичко наред.
Отново преди закупуване диагностика/преглед/оглед на всичко в Toyota Варна Карком. Не съм доволен от тях за 60 лева получих един лист с написани на ръка общи препоръки, нищо не се споменава за дюзи. За справка 2013 съм правил същото в Шкода до комина, изключително подробен анализ с обяснение и прикачени документи.
След закупуване, установих следния проблем. Паля, тръгвам, колата загрява и от ауспуха излиза бял пушек /регенерация или опит аз такава/, придружен с миризма в купето /не силна, но осезаема/, неудобство от другите участници в движението. Белият дим не беше постоянен, т.е. не се случваше при всяко каране. Пробвах с няколко карания по магистрала, високи обороти примерно до Шумен и обратно, по магистралата всичко наред и когато вляза в града започва. Само да спомена че имам навика да зареждам от бенита по-скъпия им дизел или дизел с добавка бардал. Нямаше ефект.
След закупуване се оказа че има и проблем с дюзите, не всички работят както трябва
/прикачам файл, интересно ми е вашето мнение за стонойстите им/. Смених ги и 4-те /да по 1к всяка

/ + пълно обслужване масла/филтри, EGR беше ок. Надявах се след смяна на дюзите и сервизиране да спре пушенето, не спря. Лятото понамаля, но пак го имаше и на дълъг път пак, извън града не е толкова неудобно. Колата почти не се кара в града.
Декември 2019 пробвах и водордно почистване на двигател над затвора Bosch Car Service, най-безсмисленото нещо, за което съм давал пари. Направиха и диагностика, като някакъв датчик/диференциално налягане?/ за изходните газове, даваше отрицателни стойности, но не се наеха с решаване на проблема. При плащане на касата и даване на номера на колата, касиерката ми казва "Ами тя тази кола е била при нас, януари 2019 за същата процедура." т.е. си го е имала проблема и преди.
Пушенето зачести. Направих диагностика в движение, с един майстор бивш служител на тойота, това което ми каза че всичко си има живот и най-вероятно ДПФ-а си е заминал. Колата се опитва да направи регенерация, но не успява. И той като мен не е привърженик на софтуерно и хардуерно премахване на ДПФ-а, но стигнахме до извода, че може би премахване е по-добрият вариант от проба грешка /смяна датчик, 5-та дюза сълзене, смяна с нов ДПФ/.
Свързах се с
https://vrperformance.net/, те са в Русе аз в Варна. Казаха че нямат човек/сервиз в Варна и ме свързаха с едно момче в Добрич, Миро, не мога да им намеря сайт, на улица калиакра, имаше доста машини 4х4, имам му телефона. Оставих колата, на следващия ден я взех, не се сещам колко струваше цялата процедура, ама изкупиха и филтъра мисля беше нещо около 200-300лв. Тръгнах си от добрич и тъкмо влизам във Варна, момчето ми звъни, че момчетата от Русе открили някакъв проблем в кода и хаде наобратно да ъпдейтне, хареса ми това че бяхме приключили, а се обади да си довърши работата.
След премахването няма пушене, не намирам разлика в пъргавостта на колата. Разходът по борд беше над 9, сега е около 8, литър на долу. Турбото сякаш е по шумно, мисля че е нормално.
Наскоро имах проблем с турбината/турбото. В един момент започна да се губи, натискаш педала за газта и някак със закъсненние тръгва рязко, при едно ходене до Пловдив изцяло изчезна. Последва сваляне почистване в Унитех в Техническия и се оправи.
Зимата/пролетта имах проблем с паленето, замисля се преди да запали и понякога не успява от раз, в момента няма такъв проблем, следователно го отдавам на акумулатор, защото е на 3+години.
По-здрави коли.
