Страница 4 от 15

Публикувано на: 02 Фев 2009 21:50
от Cosmos
slowtraveler написа:Не разчитай прекалено на реномето на марката...
Не забравяй че все пак тук се робува на марката cool.gif

Публикувано на: 02 Фев 2009 21:57
от slowtraveler
Cosmos написа:
slowtraveler написа:Не разчитай прекалено на реномето на марката...
Не забравяй че все пак тук се робува на марката cool.gif
Така е biggrin.gif bow.gif bow.gif bow.gif
Но само до момента в който решиш да изръсиш торбата с парите за да си вземеш нова кола...
Предполагам, че доста колеги, които са минали по този път, не са се хвърлили сляпо, а са направили ново проучване на възможностите/предимствата/предлаганията на пазара към момента на покупката, и са хвърлили поглед и настрани :thumbsup:
Това, че в момента Тойота не се представя добре в този сектор не значи, че не се представя добре в други сектори (например според мен към момента ЛендКрузъра е най-добрия по-офроуд ориентиран паркетник, и бих си взел с удоволствие такъв за да си ходя по планините ако избирах джип)...

Публикувано на: 02 Фев 2009 22:33
от Bass_Man
slowtraveler написа: ЛендКрузъра е най-добрия по-офроуд ориентиран паркетник, и бих си взел с удоволствие такъв за да си ходя по планините ако избирах джип)...
Какъв паркетник бе Слоу ? biggrin.gif Какво ти стана ве човече ? То по-офроуд машини от LC-то се броят на пръсти ве ! :whistle:

Публикувано на: 02 Фев 2009 22:37
от Kiki
Да се прави добър маркетинг е по силите на всеки по-голям производител, но, ако няма покритие това рефлектира по-скоро отрицателно и това го зное всеки. Не може да искаш продажби и предна класация по продажби и признание с един що годе добър модел, а останалото производство да е само за фон на него. Говоря за Мазда. Направи сравнение, колко са успешните модели на едната и другата марка и смятам, че сам ще си отговориш на въпроса, дали това е въпрос само на маркетинг.

Публикувано на: 02 Фев 2009 22:41
от Kiki
Cosmos написа:Не забравяй че все пак тук се робува на марката cool.gif
Ти след като не робуваш на марката, защо не си купи "Мазда 323," а "Корола", или съжеляваш?

Публикувано на: 02 Фев 2009 22:43
от LEXUS
slowtraveler написа:Така е biggrin.gif bow.gif bow.gif bow.gif
Но само до момента в който решиш да изръсиш торбата с парите за да си вземеш нова кола...
Предполагам, че доста колеги, които са минали по този път, не са се хвърлили сляпо, а са направили ново проучване на възможностите/предимствата/предлаганията на пазара към момента на покупката, и са хвърлили поглед и настрани :thumbsup:
Това, че в момента Тойота не се представя добре в този сектор не значи, че не се представя добре в други сектори (например според мен към момента ЛендКрузъра е най-добрия по-офроуд ориентиран паркетник, и бих си взел с удоволствие такъв за да си ходя по планините ако избирах джип)...
Всеки си преценява, след като хвърли някой и друг поглед встрани, какво предпочита.Все пак, на прима виста, се сещам ,че в Авенсис се предлагат и възд.възглавници за коленете още от базово ниво на оборудване,което е много богато.
И някой каза,че Авенсис е скъп при 37400 лева ли? А предишният Авенсис, като се продаваше 1.6 110 коня базов с по-малко екстри за 34000 лева, не беше ли скъп? Забравили ли сте или никога не сте обърнали внимание? Новият Авенсис според мен е на съвсем добра цена. Така че на базата на какво правите извод,че Тойота не се представя добре в този сектор?
Отделно да наречеш истински офроуд сув,мога да твърдя най-коравия сув - ЛандКруизер ,та да го наречеш паркетник, е меко казано дебелоочие не там където трябва.Ако с тоя паркетник ходят по пустините,защото само с ЛандКруизери ходят,не с УАЗки,не с Ниви,не с Г-класи,много рядко с Ланд Ровери,и ако с тоя паркетник ЛандКруизер ходят и по Иран,Сирия,Либия и т.н. и по северния полюс,плюс ХайЛукса,нещо си в жестока грешна дирекция с разбирането си. Не знам как драпат там с него,ако Ланда е паркетник.Ако влезеш в офроуд форума и им кажеш,че точно ЛандКруизер е паркетник,даже няма да ти се изсмеят ,а просто няма да ти обърнат внимание. Най-малкото би трябвало да знаеш,че ЛандКруизер е разработен за военни цели от японците и след това го пускат в цивилна продажба и е най-сериозното име в офроуда заедно с Ланд Ровер/Рейндж Роувър.
Офроуд паркетник може да се каже туарег/Ауди Q7 ,Porsche Cayenne,те трите в същността си са еднакви паркетници и просто автобуси с нулеви офроуд възможности.

Публикувано на: 02 Фев 2009 22:51
от slowtraveler
Bass_Man написа:...Какъв паркетник бе Слоу ? biggrin.gif Какво ти стана ве човече ? То по-офроуд машини от LC-то се броят на пръсти ве ! :whistle:
Такова изделие, дето ще те е яд да го окопаеш в калта до прозорците, и да го одереш/потрошиш в някоя горичка му викам паркетник biggrin.gif
Вярно е, че има сериозни офроуд заложби, но не е за тежък офроуд...

@Кики - говоря за конкретни модели.... Ами като говориш за Мазда - последните им модели всичките са запомнящи се и може да се каже, че са успешни : Mazda2, Mazda3, Mazda5, Mazda6, Mazda RX8, MPS (3 и 6), CX7, CX9 (последните два основно за US пазара)...
Но пак нещата отиват към стария спор - към момента марките са си изравнили силите, и разликите се виждат в конкретен модел, който е с леко предимство пред останалите... Тъй-като говорим за Авенсиса, си мисля, че този модел няма да се отличава 'с леко преимущество' пред конкуренцията поне в БГ...

Публикувано на: 02 Фев 2009 23:06
от Kiki
slowtraveler написа: последните им модели всичките са запомнящи се и може да се каже, че са успешни : Mazda2, Mazda3, Mazda5, Mazda6, Mazda RX8, MPS (3 и 6), CX7, CX9 (последните два основно за US пазара)...
Но пак нещата отиват към стария спор - към момента марките са си изравнили силите, и разликите се виждат в конкретен модел, който е с леко предимство пред останалите... Тъй-като говорим за Авенсиса, си мисля, че този модел няма да се отличава 'с леко преимущество' пред конкуренцията поне в БГ...
Към момента марките в никакъв случай не са си изравнили силите! Мазда имат много да копат, докато си изравнят силите с Тойота. Ще минат години и то, ако през това времи Тойота спят дълбоко. Но всички знаем, че това няма да стане скоро, ако изобщо стане! И недей да сравняваш мазда 2-3 с Аурис и Корола, или джиповете с РАВ4и Ланда на Тойота, защото ,алтернативите на Мазда са смешни спрямо тях!

Публикувано на: 02 Фев 2009 23:25
от Bass_Man
Значи Слоу имай предвид , че Мазда са много назад в продажбите . Както в света така и в Япония .
Иначе ако ти е жал да си го цапаш това вече е друга работа . Ама хората с Хайлукс отидоха на полюса , а LC-то е много по-добро значи не знам кое точно не му е сериозното . Ората си ги карат и в пустинята и по джунглите и по студените страни . Общо взето нямат забележки . Не знам точно какво разбираш под сериозен офроуд но определено това са доста скъпи машини и не са за трошене за кеф . Освен ако не си някой Шейх разбира се biggrin.gif .
Или прсото си взимаш по-стар модел и превземаш терените :thumbsup: .

Публикувано на: 02 Фев 2009 23:31
от LEXUS
slowtraveler написа:Не разчитай прекалено на реномето на марката...
Масовостта не винаги е признак на добро реноме, а обикновено е признак на добър маркетинг и/или ниска цена..
Имайки впредвид, че авенсис си е направен от европейци за европейския пазар и заема изключително малък процент от 'масовите' продажби ме учуди такава голяма разлика (порядък 9х.лв за топ оборудването)... ...
Прав си в някои неща.Наистина масовостта не винаги е признак на добро реноме,даже,ако питаш мен, в повечето случки не е.Но при Тойота определено е,благодарение на реномето си Тойота заслужи 1-вото място в света по продажби и задоволство от клиентите,при Тойота се наблюдава и най-високият процент лоялни на марката клиенти-над90%,това не се постига с маркетинг,а с качество и задоволяване на нуждите на клиентите,т.е. маркетингът,добрият маркетинг привлича клиенти,но задържането и увеличаването на тези клиенти е функция от качествата на колата,дългосрочното реноме е най-трудното нещо да се задържи.Доказаха го Мерцедес,чието реноме тотално рухна след 2000 година,да те бяха велики,правеха идиотски здрави мерцедеси 70-те,80-те години,до средата на 90-те,но рухнаха.Никой маркетинг не може да ги спаси.Разликата при Тойота е ,че винаги са правели идиотски здрави коли-и през 70-те , и през 80-те ,и през 90-те,но тогава маркетингът им беше необходин ,за да убедят предубедените ,че наистина е така,та това е реноме,изграждано в постоянство 30 години и до ден днешен хората си купуват Тойота,защото знаят,че купуват много кола за парите си,здрава кола.Аз смятам,че покупката на Мазда също е умна покупка,защото Мазда правят също много здрави коли,но продават по-малко поради по-лоша и не регулирана според пазара гама/за Европа/,въпреки че на мен ми харесват много,тесногръдия европеец не харесва такъв интелигентен дизайн като Мазда 3 и новата 6 или една легенда Кседос,която имаше много слаби продажби в Европа.Европеецът харесва коли тип кютук-Такова е Аудито,такъв е Пасат,такъв е Авенсис,такъв е Голф,такъв е Аурис- високи,груби,с масов вид.Кседос беше точно обратното-ниска,широка,спортна,със супер линии,затова не проби.Старите Короли,Хонди Сивици,Акорди,аеродекове и т.н. също бяха ниски,широки и с аеродинамичен спортен дизайн,в САЩ ги харесваха,в Европа не,затова новата Корола стана Аурис и заприлича на Голф 5 ,Опел Астра и т.н.,все кютуци-високи,квадратни,грозни,анти-спортни и масови. А Авенсис заема солиден процент от продажбите,тук не си прав.
Друг проблем на Мазда е по-малката гама и липсата на много модели с потенциален търговски успех,те дори не си направиха труда да изкарат сув в класа на Рав4,а това е един много продаван сегмент.Просто като пример. Тойота много добре познават отделните пазари и знаят кога, какъв модел да изкарат,ако трябва дори създават нов сегмент. Сега IQ се очаква да има търговски бум,много модерен за града,много екстри,вкл.възд.възглавници за коленете и първите в света въздушни завеси зад главите на задните пътници.На всичкото отгоре предлага 4 места,а е малко по-голям от Смарт.
slowtraveler написа:На времето Авенсиса практически нямаше конкуренция в класа си като съотношение цена/качество, но сега нещата нещо са се променили в лоша посока, или гърците пак са се престарали в цените......
На времето Авенсиса нямаше и такова високо оборудване с толкова екстри.
slowtraveler написа:Относно продажбите и реномето: ако гледаме точно този клас, Маздат6 съм убеден, че ще бие в пъти авенсиса по продажби в световен мащаб.
И то не заради някакви супер качества (въпреки, че има добро реноме заради първия модел), а най-вече заради това, че се предлага в цял свят...
Зашеметяващият дизайн по принцип най-бързо старее,така се случи и със старата мазда6,която днес изглежда тотално остаряла и не модерна,даже изглеждаше така 2 години преди да я спрат от производство,но в началото направи фурор,но такъв дизайн бързо се изчерпа.Тя направи много продажби заради дизайна си,освен , че е здрава. Тойота разглежда нещата другояче- дългосрочен успех. За продажби в световен мащаб не знам,но мазда 6 се продава в тоя вид и в САЩ,айде да не е по цял свят,а Авенсис главно в Европа,при еснафите. :help:

Публикувано на: 02 Фев 2009 23:54
от LEXUS
Bass_Man написа:Ама хората с Хайлукс отидоха на полюса , а LC-то е много по-добро значи не знам кое точно не му е сериозното . Ората си ги карат и в пустинята и по джунглите и по студените страни . Общо взето нямат забележки . Не знам точно какво разбираш под сериозен офроуд .
И аз не разбрах какво има в предвид под сериозен офроуд.По-сериозен офроуд от това,което си изброил, надали има--Пустиня,северен полюс,джунгли,чукари по Ирак,Иран и т.н.
И може би защото Ланд Круизер не е за сериозен офроуд,затова от ООН за мисиите си са купили почти само Ланд Круизери и Нисан Патрол.

Публикувано на: 03 Фев 2009 09:01
от slowtraveler
Kiki написа:.....
Към момента марките в никакъв случай не са си изравнили силите! Мазда имат много да копат, докато си изравнят силите с Тойота. Ще минат години и то, ако през това времE Тойота спят дълбоко. Но всички знаем, че това няма да стане скоро, ако изобщо стане! И недей да сравняваш мазда 2-3 с Аурис и Корола, или джиповете с РАВ4и Ланда на Тойота, защото ,алтернативите на Мазда са смешни спрямо тях!
За изравняване на силите въобще не може да става въпрос - Тойота си е един от най-големите производители на превозни средства...
Асортимента им е много голям в световен мащаб (вкл. камиони и т.н.) и нямат стигане.

И защо да не сравнявам Мазда3 с Корола/Аурис?! Всяка кола си има предимства и недостатъци. И двете сме ги имали (първата Мазда3 и първата корола от новия моделен ред) в добро оборудване и съм ги пробвал лично - ами според мен са на кантар. За сравнение на новите - нищо не мога да кажа, щото не съм виждал на живо още новата тройка...
За джиповете - спор няма. Мазда нямат джип, но пък Тойота нямат SUV като например СХ7 или СХ9 - въпрос на виждане на определения производител за развитие на пазара..
Точно сравнявайки Авенсис с другите конкуренти в този клас (Мазда6, Пасат, Шкода Супърб, Опела Insignia..) на Авенсиса ще му е много трудно да се пребори, ако не подходят гъвкаво...

@Lexus - под сериозен офроуд нямах впредвид само пустинята, а точно кал/драки/гори и т.н. За сериозен офрод - мостове, после и редуктори и т.н. (например Land Rover Defender). Можеш да ги видиш по National Geographic с какво ходят... Това имах впредвид под 'паркетник' с офроуд ориентация... С братовчед ми бяхме по горите с LC120 и въбще не си правя илюзии, че е като чистите 'паркетници' - катерехме се по велосипедна пътека biggrin.gif
В пустинята и северния полюс изискванията са други.
В българския офроуд виждаш, че самурайчетата са едни от най-проходимите (леки, къси, тясни) biggrin.gif
За Хайлукса и северния полюс.. Хайлукса си е много сериозен автомобил, но като видиш какво е останало от оригинала в сравнение с този, който отиде на полюса ще се убедиш, че това си е направено за шоуто (все едно да сравняваш драгстер с нормален автомобил). То и НИВА отидоха преди Хайлукса на северния полюс, ама от това Лада не са станали 'най-яките'... :thumbsup:

Публикувано на: 03 Фев 2009 10:07
от Kiki
slowtraveler написа: Точно сравнявайки Авенсис с другите конкуренти в този клас (Мазда6, Пасат, Шкода Супърб, Опела Insignia..) на Авенсиса ще му е много трудно да се пребори, ако не подходят гъвкаво...
Точно сега ще видим, дали Авинсиса ще се пребори, защото не може да се сравнява един модел 2003г. на една марка, с друг на друга марка от 2007-2008г. И аз не знам какво ще излезе от новия Авенсис, защото не съм чул още мнението на специалистите за него. Сигурен съм обаче, че Тойота не са се изложили. wink.gif

Публикувано на: 03 Фев 2009 10:08
от Vesko
LEXUS написа:Всеки си преценява, след като хвърли някой и друг поглед встрани, какво предпочита.Все пак, на прима виста, се сещам ,че в Авенсис се предлагат и възд.възглавници за коленете още от базово ниво на оборудване,което е много богато.
И някой каза,че Авенсис е скъп при 37400 лева ли? А предишният Авенсис, като се продаваше 1.6 110 коня базов с по-малко екстри за 34000 лева, не беше ли скъп?
Въздушните възглавници и броят им си е само рекламен трик. Все пак в повечето автомобили те истават неизползвана екстра до крайа на живота им. Така че този случай си е излишно оскубване на клиента smile.gif

И Авенсис 1 1.6 110к.с. беше около 34000лв. в най-високата си модификация през 99-та. Дори с 3 години гаранция без ограничението по километри.

Публикувано на: 03 Фев 2009 11:00
от slowtraveler
Vesko написа:....Въздушните възглавници и броят им си е само рекламен трик. Все пак в повечето автомобили те истават неизползвана екстра до крайа на живота им. Така че този случай си е излишно оскубване на клиента smile.gif
Абе то ако се знаеше кога ще потрябват - ще скочиш до магазина предварително и ще сложиш и два комплекта ама нейсе tongue.gif
Иначе тези бегове на колената обикновено ги слагат освен за рекламен трик, но и за изчистване на конструктивни грешки (или за презастраховане при свръх-луксозните модели), когато на краш тестовете е имало претоварване/удар в колонката/таблото....
Би видял доста коли без еърбегове за колената и без проблеми на краш-тестовете с колената на шофьора...
При всички случаи за мен това си е 'от много глава не боли' - Авенсиса си е направен добре в тази част...