dimd00d написа:rudolf написа:dimd00d написа:
ма jamie, тя държавата да си махне аре 20% ддс (дето аз лично ще призная, че тойота е по-яка от опел тогава), ония ирански бастун каза че краткосрочните им планове са $200 на барел. после кво ще протестираме, държавата да анексира иран ли?

дими ти пак не разбра---
ако барела е 60 евро и държавата взима примерно 15% акциз...когато стане 130$-- държавата ще взима повече-въпреки че е пак на 15%.....в случея българия дигна и акциза,,,остави ддс-то,,
Е аз може да съм пенсионер, ма се пак от елементарна математика разбирам. да кажем че бензина в момента струва непосилните за плащане X - държавата щедро връща да кажем 20% (акцизите са фиксирани от ЕУ - честито на печелившите - и тва няма как да стане реално, ма все пак да предположим). И кво става - цената вече е 0.8X, народа вие хора и ръченици пред ЦУМ. До края на годината обаче, цената на барел се вдига от 100 на 200 -> бензина е вече 1.6X - и кво правим, държавата няма повече кво да сваля, и единственото което ни остава е Черноморския ни флот да влезе с надуваемите си щурмови лодки в Персийския залив....
За пиенето си прав - аз това което ти казвам е, че и да пиеш пак ще умреш от жажда, колкото и да свалят цената на сламките.
За старите коли - не си вярваш наистина, че една кола на която ауспуха е вързан с парче тел и собственика и няма пари да смени оригиналните гуми и много безопасна нали? Ма сигурно му е жизненоважна, нищо че при първия дъжд ще се нашие някъде (няма значение че не вдига 100, и с 20 да те удари, недай си боже....). Safety first както се казва

biggrin.gif по въпроса за акциза--- изискването на евросъюза е тези акцизи който българия въведе -да се въведът до края на 2010та година---предполага се че до тогава- ние ще сме поразвили икономиката,за което се отпускат и средства от евросъюза--- я кажи защо ни давт срок до 2010-,а не ни го наложиха преди приемането ни??---друг е въпроса че всичко е преговори и ние можехме да искаме още няколко години гратисни,,
с това си решение държавата допринесе за увеличаване на инфлацията-която ни е на предпоследно място в европа и получихме критики и е едно от причините скоро да не може да не минев в евро-зоната.( мое съмнение е че има определен кръг хора,които нямат интерес всичко тук да е кристално и печелят от наличието на лев)
пример за предсрочното увеличение на горивата е:
ти знаеш че ще остарееш,,,знаеш че ще ходиш с бастунче....и още сега си набиваш по една бургия в колената-че да си свикваш..
за старите коли си вярвам- не виждам причина ако ауспуха ти е с гумени тампони или тел-как това се отразява на безоапсността.
гумите са консуматив- и това че една кола е е на 4 години- не е невъзможно да е с изтъркани гуми,,,имаше случей когато нови автомобили се внасяха с неподходящи гуми за друг географски пояс-и гумите не държаха( преди години телевизията беше купила пежа- с пласмасови гуми,,,подобни)
старите коли се карат с едно наум и обикновено скороста им е много по малка-което прави птп-тата с тях -леки...
( не включвам 1500 те голф 2 и 3, 1500те астри гси, 1500 те бмв 3ки,и други достъпни култови за българския тинейджър-по вехти автомобили-които не съставят и 1% от автопарка),но в всяка държава има рискови автомобили-за които и застраховката е по голяма,,,,например според фобс- новия нисан з350- най често участва в тежки птп-та,,,,не защото спира лошо,или друг дефект,а защото се предпочита от най младите без опит,и е силна кола..
аз лично съм забелязал че 20 годишните автомобили се управляват от водачи над 35 годишна възраст-които вече имат семейства- и общественото мнение-не ги касае...това са водачи с повече опит и по уравновесени без хормонални избляци зад волана...
замисли се и в нашия форум средната възраст на водачите с нови коли каква е , и на тази с 15+....замисли се и на семействата в които бащата и сина(щерката) имат коли,,,,дали тази на детето не е с 10тина година по малко??