TURBO-ВЪПРОС

Специални проекти и ъпгрейди - AE86. Фотогалерии за фенове, тунинговани модели, рали шампионати, формула
Аватар
lz2lps
Мнения: 654
Регистриран на: 12 Дек 2007 10:59
Местоположение: гр. Разград
Обратна връзка:

Мнение от lz2lps » 28 Мар 2008 17:30

Викам да почетеш малко за някои принципи при двигателите с вътрешно горене, и да не се опитваш да прилагаш физиката без да разбираш целия процес.

Има куп важни неща като детонации, температура на изгорелите газове, оптимално отвеждане на изгорелите газове извън цилиндрите (което пък ще освободи повече място за свеж въздух), качество на горивната смес, ....

Това е сложна система и не бива да се разглежда като отделни компоненти...

Аз понеже съм прост, и все още не може да ми побере акъла доста работи, ти предоставям материали от които можеш да се образоваш малко:

http://en.wikipedia.org/wiki/Volumetric_efficiency
http://en.wikipedia.org/wiki/Forced_induction
http://en.wikipedia.org/wiki/Turbocharger
http://en.wikipedia.org/wiki/Supercharger

Ideas: Flow Velocity, Flow Capacity, Flow Quality
http://www.team-integra.net/sections/ar ... rticleID=4

Exhaust Basics
http://www.team-integra.net/sections/ar ... ticleID=47

Advanced Exhaust Tech I
http://www.team-integra.net/sections/ar ... ticleID=48

Advanced Exhaust Tech II : Backpressure and Area
http://www.team-integra.net/sections/ar ... icleID=355

Compression Ratio Explained (Static & Dynamic)
http://www.team-integra.net/sections/ar ... icleID=233

Advance Ignition Timing: What Happens ?
http://www.team-integra.net/sections/ar ... icleID=235

Intercooling 101
http://www.team-integra.net/sections/ar ... icleID=841

П.П. Ако си мислиш че rudolf говори сериозно се лъжеш :whistle:
"Одни трусят, бросают вёсла, ложатся на дно баркаса, и их разбивает о скалы! А другие крепче берутся за весла, и гребут, гребут, навстречу ветру, наперекор буре гребут, и они побеждают стихию!" (с) "Повесть о настоящем человеке"

jozen
Мнения: 15
Регистриран на: 20 Мар 2008 21:56

re

Мнение от jozen » 29 Мар 2008 20:42

Искам само да кажа че откакто отворих уикипедиата(ама не българската,ами английската)и...направо ми разби фантазийте,отвсякаде.Там,наистина знаят много работи.Има информация,за турбини,суперчарджъри,и всякакъв вид,у-ва свързани с колите.Евала на уикипедията!!!!!!

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: re

Мнение от rudolf » 30 Мар 2008 00:16

jozen написа:Искам само да кажа че откакто отворих уикипедиата(ама не българската,ами английската)и...направо ми разби фантазийте,отвсякаде.Там,наистина знаят много работи.Има информация,за турбини,суперчарджъри,и всякакъв вид,у-ва свързани с колите.Евала на уикипедията!!!!!!
ма какво са измислили???

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Re: re

Мнение от diver » 30 Мар 2008 08:18

rudolf написа:
jozen написа:Искам само да кажа че откакто отворих уикипедиата(ама не българската,ами английската)и...направо ми разби фантазийте,отвсякаде.Там,наистина знаят много работи.Има информация,за турбини,суперчарджъри,и всякакъв вид,у-ва свързани с колите.Евала на уикипедията!!!!!!
ма какво са измислили???
топлата вода и не само нея....
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

jozen
Мнения: 15
Регистриран на: 20 Мар 2008 21:56

re

Мнение от jozen » 30 Мар 2008 11:58

rudolf написа:ма какво са измислили???
Ами отвори виж,прочети,и сам си отговори на въпроса.
На мен лично ми хареса това за VTG-Variable Turbo Geometry или нещо от сорта-демек-Турбина с променяща се геометрия.Много яко,творение-дава "вътък"и при ниските обороти и при високите обороти.И не "дави"двигателя,абе яко яко...такава ще сложа на тоуотата tongue.gif cool.gif :whistle:

Аватар
Troshko
Мнения: 2094
Регистриран на: 24 Яну 2006 11:58
Местоположение: София

Re: re

Мнение от Troshko » 30 Мар 2008 12:59

jozen написа:
rudolf написа:ма какво са измислили???
Ами отвори виж,прочети,и сам си отговори на въпроса.
На мен лично ми хареса това за VTG-Variable Turbo Geometry или нещо от сорта-демек-Турбина с променяща се геометрия.Много яко,творение-дава "вътък"и при ниските обороти и при високите обороти.И не "дави"двигателя,абе яко яко...такава ще сложа на тоуотата tongue.gif cool.gif :whistle:
А прочете ли за кулерите нещо да не се излагаш друг път ???
Четене му е майката да живе чичо Гугъл :laughing6: :laughing6: :laughing6: :laughing6:

Аватар
Nedkow
Мнения: 1773
Регистриран на: 26 Фев 2008 00:25
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 1 път

Мнение от Nedkow » 30 Мар 2008 23:48

tongue.gif biggrin.gif wink.gif

tsunami
Мнения: 7
Регистриран на: 24 Апр 2008 17:12

Мнение от tsunami » 24 Апр 2008 17:51

tova e edna dobra ideia vlez v1v tozi sait http://madcowtuning.bg/

tsunami
Мнения: 7
Регистриран на: 24 Апр 2008 17:12

Мнение от tsunami » 24 Апр 2008 17:53

tova e edna dobra ideia vlez v1v tozi sait http://madcowtuning.bg/

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 24 Апр 2008 18:02

tsunami написа:tova e edna dobra ideia vlez v1v tozi sait http://madcowtuning.bg/
що не го пуснеш още на няколко места?
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: TOYOTA RLZ

Мнение от Bass_Man » 25 Апр 2008 04:17

rudolf написа:
добре,а какво ще кажеш за това,,,- пускаме в кулера ,бензин в ваничка-тип резервоар за канарчета- който винаги седи на едни ниво.
както знаем бензина се изпарява,но не много -защото в резервоара никога не се изпарява целия,,а има известна наситеност на бензинови пари-богати на бензинови молекули...

бензина ще се изпарява в зависимост от това колко въздух минава през кулера,но не до безкрайност ,,,,това ще спомогне да е по добре размесена сместта,както и ще вкара допълнително молекули бензин???
,,така ако вкараме повече бензин- и ефекта от кулера за повече кислород,,сместа ще е оптимална...
Не забравяй и табелка забранено пушенето на 100 метра от кулера щото ако вземе някой да си хвърли фаса до кулера няма да имаш вече проблеми с въздуха .

Също така е много важно BOV-а да разпознава бензиновите пари и да не ги пуска да излизат с въздуха в двигателния отсек или да ги филтрира и да ги връща по обратна циркулация пак в кулера biggrin.gif .

Аве я кво яко сте се заформили тука biggrin.gif

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: re

Мнение от Japanese_fever » 25 Апр 2008 04:59

belchilov написа:
jozen написа:Абе момчета,пича с идеята за турбото,се ошашави!Вие туй цифрите за нищо ги нямате....Аз си мислех че турбозирането на една кола ще да е не толкова много скъпо.Все пак ако си купя една колица с турбо(заводско)тя ще ми излезе МНОГО по ефтино от тея цифри дето ги шляпате.Ок,все пак,мога ли на тоя двигател(1.6 бенз,16вент.пълна инжекция)да му сложа едно скромно кулерче(то се е видяло че турбо няма да има(вие ме уплашихте с тея цифри честно)поне от там,някой друго конче да вдигна!?!?!?

И за какво ще ти служи това кулерче wacko.gif wacko.gif wacko.gif
w00t.gif bash.gif bash.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: TOYOTA RLZ

Мнение от rudolf » 25 Апр 2008 17:37

Bass_Man написа:
rudolf написа:
добре,а какво ще кажеш за това,,,- пускаме в кулера ,бензин в ваничка-тип резервоар за канарчета- който винаги седи на едни ниво.
както знаем бензина се изпарява,но не много -защото в резервоара никога не се изпарява целия,,а има известна наситеност на бензинови пари-богати на бензинови молекули...

бензина ще се изпарява в зависимост от това колко въздух минава през кулера,но не до безкрайност ,,,,това ще спомогне да е по добре размесена сместта,както и ще вкара допълнително молекули бензин???
,,така ако вкараме повече бензин- и ефекта от кулера за повече кислород,,сместа ще е оптимална...
Не забравяй и табелка забранено пушенето на 100 метра от кулера щото ако вземе някой да си хвърли фаса до кулера няма да имаш вече проблеми с въздуха .

Също така е много важно BOV-а да разпознава бензиновите пари и да не ги пуска да излизат с въздуха в двигателния отсек или да ги филтрира и да ги връща по обратна циркулация пак в кулера biggrin.gif .

Аве я кво яко сте се заформили тука biggrin.gif

добре де,,щом нестава--не става,,,а и ние с колегата jozen ,ги обсъждаме тия работи,защото повечето са предубедени и закостанели.

а ако сложим кулера след питата на климатика- и до пуснем много силно да изтудява-тогава би трябвало изстудения въздух много да повдигне мощността??

Аватар
Nedkow
Мнения: 1773
Регистриран на: 26 Фев 2008 00:25
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 1 път

Re: TOYOTA RLZ

Мнение от Nedkow » 26 Апр 2008 00:11

rudolf написа:
Bass_Man написа:
rudolf написа:
добре,а какво ще кажеш за това,,,- пускаме в кулера ,бензин в ваничка-тип резервоар за канарчета- който винаги седи на едни ниво.
както знаем бензина се изпарява,но не много -защото в резервоара никога не се изпарява целия,,а има известна наситеност на бензинови пари-богати на бензинови молекули...

бензина ще се изпарява в зависимост от това колко въздух минава през кулера,но не до безкрайност ,,,,това ще спомогне да е по добре размесена сместта,както и ще вкара допълнително молекули бензин???
,,така ако вкараме повече бензин- и ефекта от кулера за повече кислород,,сместа ще е оптимална...
Не забравяй и табелка забранено пушенето на 100 метра от кулера щото ако вземе някой да си хвърли фаса до кулера няма да имаш вече проблеми с въздуха .

Също така е много важно BOV-а да разпознава бензиновите пари и да не ги пуска да излизат с въздуха в двигателния отсек или да ги филтрира и да ги връща по обратна циркулация пак в кулера biggrin.gif .

Аве я кво яко сте се заформили тука biggrin.gif

добре де,,щом нестава--не става,,,а и ние с колегата jozen ,ги обсъждаме тия работи,защото повечето са предубедени и закостанели.

а ако сложим кулера след питата на климатика- и до пуснем много силно да изтудява-тогава би трябвало изстудения въздух много да повдигне мощността??
biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif :thumbsup:

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: TOYOTA RLZ

Мнение от rudolf » 26 Апр 2008 00:38

Nedkow написа:
rudolf написа:
Bass_Man написа:
Не забравяй и табелка забранено пушенето на 100 метра от кулера щото ако вземе някой да си хвърли фаса до кулера няма да имаш вече проблеми с въздуха .

Също така е много важно BOV-а да разпознава бензиновите пари и да не ги пуска да излизат с въздуха в двигателния отсек или да ги филтрира и да ги връща по обратна циркулация пак в кулера biggrin.gif .

Аве я кво яко сте се заформили тука biggrin.gif

добре де,,щом нестава--не става,,,а и ние с колегата jozen ,ги обсъждаме тия работи,защото повечето са предубедени и закостанели.

а ако сложим кулера след питата на климатика- и до пуснем много силно да изтудява-тогава би трябвало изстудения въздух много да повдигне мощността??
biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif :thumbsup:
имам още няколко свежи идей,ма колегата йозен,,забегна sad.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта