Страница 4 от 7

Публикувано на: 01 Фев 2008 20:58
от Superchief
LEXUS написа: На колегата с джипа Рав4 ,дизеловия,предполагам ,че разходът с по-хубавата нафта се е завишил заради студовете,през които е карал с нея,а не ,че е по-лоша от по-евтината.
.
Lexus, малко повече концентрация като коментираш мнения:
къде видя да съм казал че Alpin Diesel e по-лоша от Sprint Diesel: Цитирам
Единствената промяна която забелзях е повишеният ми разход при равни други условия
Израза при равни други условия означава че включително че при едни и същи температури /на дълъг път например/ разходът е очевидно по-голям с Alpin-а. Вече имам над 50 000 км. за да мога да го оценя този факт.. А това са фактите.. Препоръчвам ти да пробваш.. направи 4- 5 резервоара и ще се убедиш в думите ми..
Хайде.. до скоро..

Публикувано на: 01 Фев 2008 21:32
от jamie
rudolf написа:лп: за всяка кола се препоръчва определен тип бензин който е съобразен с насториките,,,и дори и съвремени коли който сами си местят аванса според кнок сензора- го правят с цел предпазване от детонаций,а не тунинг или универсалност.

неразбрах защо като е лексус,,ако е обурудван с двигател който не е с спортно сгъстяване и амбиций- трябва да се настрой на бензин с голям октан??
октана сам по себе си-не дава нищо на двигателя,,,с някой случей теоритично по голям октан,при автомобили конструйрани за по нисък,може да доведе и до загуба на мощност и увеличен разход...наподобяващ ефекта на недостатъчен аванс/късно запалване.

тъй че не е задължително да препоръчват 95 щото 98 е боклук.
по принцип не разбирам много,,само така съм чувал.

Някои колеги с МР2-ки 1.6 и с АЕ92 1.6 имат ключе за октаните.
На таблото, предполагам единствено променя аванса на запалването.

Re: ...

Публикувано на: 01 Фев 2008 22:25
от rudolf
pepa_k написа:
rudolf написа:пепа,,,това на твойто табло значи--след 240км/ч да преминеш на 95,,че иначе излиташ tongue.gif
Ами ще се пробвам и ще докладвам ... само да се добера до някоя писта от F1 и пак не съм сигурна дали ще ми стиска :supz:
малиий пепо ква дива мома си:)..бе на ф1 има завой,,,ей там към асеновград нали има летище...ма трябва и ловната дружинка за всеки случей,ако изфарчи авенсиса -да те свалат кат дива патка преди да напуснеш атмосферата :thumbsup:

Публикувано на: 02 Фев 2008 01:05
от PESHO OT MARS
Сега и аз малко да се изкажа. Според мен малко тряба да поизясним някой неща. Качеството на бензина няма нишо общо с октановото му число, и ще приведа следния пример попитайте някой познат или ако вие самият карате например VW Passat или Opel Vectra моно инжекцион как са се държали колите когато са били "нов внос" и след да кажем година с нашият бензин. Разликата която споделят приятели с мен е че се усеща и то сериозно и като вървене на колата и като разход. А по отношение на октановото число някаде ми се е мяркало пред погледа мисля от инструкция като за моята Тойота че няма нужда да наливате 98 защото колата е разчетена за 95 и нито ще се дигне мошността нито ще спадне разхода. Както и една глупост която прочетох тук с 98 МОГАТ ДА КАРАТ ВСИЧКИ АВТОМОБИЛИ независимо от годината на производството си (стига да са бензинови де) и ще преведа един пример, другата ми кола е Ауди 80 B2 1.8DS мотор сиреч 1800 кубика карбуратор и е произведена 1986 година, на капака на резорвоара допреди 3-4 седмици се мъдреше оригиналната лепенка на която са дадени нормалните налягания на гумите и със дебели букви пишеше колата да се кара С МИНИМУМ 98 бензин. :thumbsup:

Публикувано на: 02 Фев 2008 13:33
от LEXUS
Superchief написа:
LEXUS написа: На колегата с джипа Рав4 ,дизеловия,предполагам ,че разходът с по-хубавата нафта се е завишил заради студовете,през които е карал с нея,а не ,че е по-лоша от по-евтината.
.
Lexus, малко повече концентрация като коментираш мнения:
къде видя да съм казал че Alpin Diesel e по-лоша от Sprint Diesel: Цитирам
Единствената промяна която забелзях е повишеният ми разход при равни други условия
Израза при равни други условия означава че включително че при едни и същи температури /на дълъг път например/ разходът е очевидно по-голям с Alpin-а. Вече имам над 50 000 км. за да мога да го оценя този факт.. А това са фактите.. Препоръчвам ти да пробваш.. направи 4- 5 резервоара и ще се убедиш в думите ми..
Хайде.. до скоро..
Superchief,достатъчно добре знам какво пиша,едва ли е нужно да правим синтактичен анализ на моето и твоето мнение,за да разбереш,че аз не цитирам твои думи относно коя нафта е по-качествена или не,а изразявам лично становище относно вероятна причина за завишения разход с нафта алпин дизел,на базата на условията на ползване,които си написал,което няма нищо общо с твоето виждане по въпроса,което всъщност липсва в поста ти и е под формата на знака "?".Отделно,че ако толкова задълбаваш в нещата,което е прекрасно,желателно е първо да прочетеш собственият си пост и след това да изразиш коментарът си в словесна форма. Аз много добре знам какво означава изразът "при равни условия",а в твоя пост един път пише "при равни други условия ,при които ползвам двата вида нафта,едната ми дава завишен разход с еди колко си",а в същия пост пишеш,че си заредил вторият вид нафта "заради по-ниските температури" . Което автоматически означава,че по-ниските температури,заради които си заредил втората нафта,не са равно условие.А самият факт,че казваш равни други условия ,изключва ниските температури или с други думи казано всички други /освен по-ниските температури/условия са равни.т.е ако погледнем от тази плоскост, твоето мнение е в корелация с моето.
А това,че вече имаш над 50000км.,не дава основание да констатираш,че можеш да оцениш "този факт",както ти се изразяваш в последното си мнение,защото този факт може да го оцениш ,ако караш с 2-те нафти при равни условия,а не като зареждаш едната само ,когато температурите са по-ниски!Тук тези 50000км. нищо не "казват".

....

Публикувано на: 02 Фев 2008 13:45
от rudolf
а защо зимата колите харчат повече,когато мощността е по голяма впредвид по студения постъпващ въздухи и по голямата температурна разлика при изгарянето- дори и след влизане в нормална работна температура и хлабини на детайлите? biggrin.gif

Публикувано на: 02 Фев 2008 14:34
от slowtraveler
Ами сигурно, защото:
1. По-дълго време губиш за работа на място, дори и да не си привърженик на подгряването на колата - чистиш стъкла, при изчакване в колата рядко я гасиш, защото навън е студено и т.н.
2. Загубите в двигател/трансмисия/предаване за увеличени заради сгъстяване на смазките при по-ниските температури.
3. Като цяло по-дълго време колата работи на повишени обороти (или с обогатена смес) докато загрява

Re: ....

Публикувано на: 02 Фев 2008 16:02
от Scott
rudolf написа:а защо зимата колите харчат повече,когато мощността е по-голяма впредвид по студения постъпващ въздухи
Не си ли забелязал, че обикновено по-мощните коли харчат повече tongue.gif biggrin.gif

Публикувано на: 02 Фев 2008 16:13
от Corolla_E9
в стара загора съм останал с добри впечатления само от петрол и само там се налива когато съм с кола.. инак мотора го пълня на шел щото ми е на 200м :/ лощ навик dry.gif

Re: ....

Публикувано на: 02 Фев 2008 16:43
от rudolf
Scott написа:
rudolf написа:а защо зимата колите харчат повече,когато мощността е по-голяма впредвид по студения постъпващ въздухи
Не си ли забелязал, че обикновено по-мощните коли харчат повече tongue.gif biggrin.gif
е да ама,с хубавия бензин нали мощноста се качва ,а разхода -пада biggrin.gif

Публикувано на: 02 Фев 2008 17:09
от Me4oKyX
Вие хубаво си ги коментирате, че нямало нужда от 98 или 100 октана, ама някой реално правил ли е замервания колко октана от обявените на колонката реално има в горивото ?! Просто 95-то, което слагате не е повече от 92 октана и то в добър случай, а 98 или 100 октана вече си се равнява на нормалните 95 октана, пак в добър случай. Нафтата всеки път е различна, поради простата причина, че всеки път се краде различно количество от Нефтохим. Същото е при бензина. happy.gif Общо взето спора е малко безмислен, тъй като всеки път ще карате с различно гориво, освен ако наистина не се вкарва отвънка, което знам със сигурност само за Ромпетрол. Всеки град бензиностанцията се стопанисва от различен човек, като всеки отделен човек краде различно, а ако имате късмет може и нищо да не краде.... rolleyes.gif Реално Нефтохим е в състояние да произвежда Евро5 горива, но по тръбопроводите има МНОГО пробки, а загубите се попълват със заместители от всякакъв вид, така че докато има евтини места за зареждане, ще има и гадни горива wink.gif До точен извод или отговор няма да стигнете. Направете си опит с нафта примерно - в бутилка от минерална вода 0,5л - пъхате в камерата за 24 часа примерно и отваряте да видите резултата biggrin.gif Правил съм опита не веднъж и водата варира от 50 до 150мл на 0,5 литра... Айде после сами си отговорете... Бензина е същата история, затова драги колеги - добавка на всеки резервоар, че да имате по-малко чуденки :thumbsup:

Публикувано на: 02 Фев 2008 17:45
от rudolf
rudolf написа:друг е въпроса ако е за 95,,а в бг 95 е с 91-92 октана,, а 98 е реално 95....
ми някой са се замисляли,,,а това ако е 50-150 милилитра,,,е невъзможно,,,,демек на 1 литър бензин колко вода???
а замислял ли си се кой разрежда сгъстения въздух в компресорите и го кръщава с вода??----ми конденса според мен. мисля се че весе вода никой не слага в бензина,,,нафта,газиоли,мазути,,,това дет може да мине през двигателя-иди -дойди..

Публикувано на: 02 Фев 2008 18:36
от Me4oKyX
Пробвай, пък то ще си каже :thumbsup: А че слагат и други неща също може да си сигурен biggrin.gif Разликата от наша нафта до тази в чужбина е огромна, така че квото и да ги правят, определено не е за хубаво. Мен ми е интересно как и газта взеха да правят гадна.... wacko.gif

П.С. не съм чел изцяло темата, затва така казах, защото и всички само за октанови и цетанови числа наблягат :whistle:

Публикувано на: 02 Фев 2008 18:53
от rudolf
Me4oKyX написа:Пробвай, пък то ще си каже :thumbsup: А че слагат и други неща също може да си сигурен biggrin.gif Разликата от наша нафта до тази в чужбина е огромна, така че квото и да ги правят, определено не е за хубаво. Мен ми е интересно как и газта взеха да правят гадна.... wacko.gif

П.С. не съм чел изцяло темата, затва така казах, защото и всички само за октанови и цетанови числа наблягат :whistle:
е ти написа че водата варирала от 50-до 150 мл. на 0.5 литра....то капки обръщат каруцата някой път,,,а в такова съотношение е невъзможно да се движи автомобил..
от теб прозвуча сякаш е нормална пропорция като не е хубав бензина

Публикувано на: 02 Фев 2008 19:18
от Me4oKyX
Че не е нормална пропорция не е, но съм виждал над 100мл, дали е вода или нещо друго незнам точно, не съм ми правил химичен анализ, но замръзна happy.gif В повечето случай имаше поне 20тина мл, което пак си е доста smile.gif