Страница 4 от 4
Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 20 Фев 2025 18:20
от Hursa
Ето, аз ви казвам как с една стъпка и един уред разбирате дали проблема е в нагревателя.

А вие мерете пак професионално с амперметър и волтметър.

Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 20 Фев 2025 18:22
от zorbata
Hursa написа: ↑20 Фев 2025 18:15
Защо да не може да работи "бавно" - просто ампеража е малък, високо съпротивление на лентите.
Явно сте добре запознат с електротехниката.
Как увеличихте това съпротивление???
Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 20 Фев 2025 18:25
от Hursa
Просто използваш материали с по-високо съпротивление за нагревателните ленти - и действително, нагревателя нагрява "бавно" на задното стъкло. Какво означава в случая "бавно" - просто малка топлинна мощност на нагревателя. Изначално си е бавно, не променяте нищо.
Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 20 Фев 2025 18:27
от ico1
С едни очи който виждат ще го видиш нагревателя,даже и без уред.
Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 20 Фев 2025 18:30
от Hursa
А сега и очите ли включихме? (Това с очите, на коя стъпка беше?

) Да - ако прекъсването е милиметър два и повече. А ако е съвсем тънък среза. А ако е надрано фино от багаж, който се опирал в стъклото при пътуване и дори лентите не са прекъснати.
Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 20 Фев 2025 18:34
от ico1
Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 20 Фев 2025 18:37
от Hursa
Радвам се, че достигнахме до единомислие

Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 20 Фев 2025 18:54
от zorbata
Hursa написа: ↑20 Фев 2025 18:25
Просто използваш материали с по-високо съпротивление за нагревателните ленти
Ти не можеш да използваш нищо -
колата си идва така! И тогава какъв е смисъла да мериш нещо по този нагревател - той си работи нормално.
Колегата създал темата има проблем, иначе не би писал.
Hursa написа: ↑20 Фев 2025 18:30
А ако е съвсем тънък среза. А ако е надрано фино от багаж, който се опирал в стъклото при пътуване и дори лентите не са прекъснати.
Всяко едно нарушение променя съпротивлението на въпросният нагревател и то в посока да го
намалява!!! Което съответно увеличава тока - все пак напрежението е константа!
И заради това бушона е сметнат така, че ако ти се прекъснат N броя ленти да изгори той, а не целият нагревател(всички ленти).
Това е обяснение за 8-ми или 9-ти клас и колега Hursa ако не го разбирате - съжалявам!
Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 20 Фев 2025 19:01
от Hursa
► Виж съдържание
Да, колата идва така, с нагревател на задното стъкло с относително малка мощност. Затова "грее" бавно.
zorbata написа: ↑20 Фев 2025 18:54
Всяко едно нарушение променя съпротивлението на въпросният нагревател и то в посока да го намалява!!! Което съответно увеличава тока - все пак напрежението е константа!
Как? Повредата на лентата може да намали напречното и сечение. Съпротивлението при това нараства, а тока намалява. Вижте формулата как се изчислява съпротивлението на "проводник". R=r*l/S (- r специфично съпротивление на материала, l - дължината на проводника, S - сечението му). Допълнително - нараняването на проводника води и до структурни промени, които също увеличават съпротивлението в наранения участък. Защо често "изгаря" проводника в наранения участък? Защото съпротивлението нараства. И в тази зона започва да се нагрява повече. А това предизвиква допълнително нарастване на съпротивлението в този участък. И така, докато температурата не достигне температурата на топене на материала, но това при засягане сечението над определена стойност.
Може би объркването ви идва от тук. Съпротивлението в мястото на "повредата" се увеличава, увеличава се общото съпротивление. Но общото съпротивление се увеличава слабо, тъй като дължината на засегнатия участък е малка (по формулата за изчисляване на съпротивлението - дължината на засегнатия участък е малка, спрямо останалата дължина на проводника - в случая това е нагревателя, една лента от електрическия товар). Така тока при зададено напрежение се понижава слабо. А в наранения участък температурата се повишава поради повишеното съпротивление. По формулата на Джаул-Ленц - Q=R*I
2*t (t - времето, Q - количеството топлина генерирано от "нагревателя" в случая). Общото количество топлина генерирано от нагревателя е намаляла след повредата, но с малко, тъй като тока е намалял с малко (макар да влияе квадратично). А в наранения участък се е увеличила генерираната топлина, поради увеличеното съпротивление - но това увеличение е много малко спрямо общото количество топлина отделяно от нагревателя. (Ако обаче нараним нагревателя в широк участък - то генерираната топлина ще се понижи значително, поради значително нарасналото общо съпротивление на нагревателя и значителното понижение на тока. Температурата на нагревателя, както и дали ще се стопи - зависи от баланса между генерираната и разсейваната от нагревателя топлинна енергия на всеки участък от дължината му.)
zorbata написа: ↑20 Фев 2025 18:54
ако ти се прекъснат N броя ленти да изгори той, а не целият нагревател(всички ленти).
Ако се прекъснат ленти - това са паралелно "включени" съпротивления. Как се изчислява сумарното съпротивление при паралелно свързани съпротивления - реципрочната стойност на сумарното съпротивление (проводимостта му) е равна на сумата от реципрочните стойности на паралелно свързаните съпротивления. В случая могат да се приемат за еднакви - или 1/R =N/r следователно R=r/N. Колкото повече са "прекъснати" толкова общото съпротивление нараства - следва и от закона на Кирхоф за тока в "точката" на свързване на паралелните клонове от съпротивления. Т. е. тока намалява при прекъсване на ленти - затова намалява и мощността на нагревателя, греят по-малък брой ленти.
Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 20 Фев 2025 20:35
от slowtraveler
zorbata написа: ↑20 Фев 2025 18:12
Тези лентички са така изчислени, че не нагряват "силно"
Това имах предвид под 'бавно загряване' - когато мощността е малка, и разпределена на голяма площ, промяната на температурата е бавна. Съответно ефектът не се вижда моментално - това имах предвид

Защото някои очакват във влажно време стъклото да се изчисти за 10-20 секунди... А това няма как да стане особено ако стъклото е доста 'понамокрено'...
zorbata написа: ↑20 Фев 2025 18:12
Напрежението в автомобила винаги е едно и когато се получи пад на напрежение
Говорим за пад на напрежение в определени участъци от електрическата верига...
Сценариите са няколко:
1. В идеалният случай падът на напрежение би бил върху самите лентички (от двете им страни би имало 14V)... Ако някоя лентичка е прекъсната - ако плъзнеш едната сонда по лентичката, напрежението ще бъде едно до прекъсването (например 0V), а след след точката на прекъсване ще бъде 14V... Този номер съм го правил много пъти при ремонта на отоплението на една Астричка преди доста години.
2. На клемите от страната на кабела имаш 14V, а на лентичките - по-ниско напрежение - например 9-10V - това показва че са окислени самите клеми.
3. На клемите имаш по-ниско напрежение - тогава се тръгва 'назад' по кабела - ако на релето напрежението е ОК - някъде кабела по трасето прави проблеми (или/и ако има междинен куплунг между релето и клемата)... Ако на входа на релето напрежението е ОК, а на изхода - понижено - явно проблемът е в релето... Ако на входа на релето напрежението е понижено - продължаваме напред по веригата - например проверка на напрежението на вход/изход на бушона... И т.н..
Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 20 Фев 2025 20:36
от zorbata
Опаа колегата е "учил", но му е по-лесно да се прави на ударен. Или с други думи да се заяжда.
"Умно" колега "умно".
Радвам се че помогнахме на колегата да си реши проблема.
Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 20 Фев 2025 22:40
от biro
zorbata написа: ↑20 Фев 2025 18:54
И заради това бушона е сметнат така, че ако ти се прекъснат N броя ленти да изгори той, а не целият нагревател(всички ленти).
Ти разцепи атома на 2 половини. Значи да добавим M на брой лентички, за да намалее тока. Защо ли у дома като включа повече уреди в контактите ми искат повече пари от енергото?
Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 21 Фев 2025 08:37
от flammen
Когато задното стъкло има фолио и в случаите когато има изпотяване от вътрешната страна, също се забелязва по- бавно сушене, тъй като фолиото стои между влагата и нагревателя и го играе изолатор. Това е нещо , което знам от опит. Иначе ме развеселихте с толкова коментари за нещо толкова просто. Изнасилихте електротехниката м…У с…а

Слабо работещ нагревател на задното стъкло
Публикувано на: 21 Фев 2025 13:13
от zorbata
flammen написа: ↑21 Фев 2025 08:37
Иначе ме развеселихте с толкова коментари за нещо толкова просто.
Това не е единствената тема в която се "разтягат локуми".