Страница 4 от 7

Публикувано на: 13 Ное 2007 13:12
от garet_ia
ugabuga написа:mi napravil si kompromis sas sceplenieto liatoto i zimata
zimnite gumi osven ako ne sa niakvi high performance niama da sa mnogo po dobre prez zimata osobeno ako ne jiveesh niakade deto vali postoianno sniag.

nedostataka im e po-mekia sidewall (na bulgarski ne znam kak mu se vika) stena?
ами във варна обикновено няма много сняг, да не кажа, че вобще няма, само като тръгна извън града как ще е

Публикувано на: 13 Ное 2007 20:04
от alex_varna
novozagorski написа:
alex_varna написа:Kaрaйте си с летни гуми и хич да не ви пука :thumbsup: Аз поне така правя. Защото повечето ми познати дето миналата зима сложиха зимни гуми, а нямаще и 1 мм сняг и беше доста мека и топла зимата..накрая се оплакваха , че гумите им са заминали и не стават за нищо. Бяха добри маркови доколкото си спомням
На такива некадърници да им се вземат колите и да не се пущат на пътя изобщо!!! :censored:
Ей тъй стават белите! И то май все карате мощни автомобили,пък ви се свиди да дадете някой и друг лев за сносни гуми, зимни и летни! mad.gif

ОТ ГУМИ НЕ СЕ ПЕСТИ, АЛОООО!!!
Колега , по-леко с кадърно-некадърните определения, струват ми се доста крайни :thumbsup:
И можеш да бъдеш спокоен, вече съм с 4-ри чисто нови зимни гуми :thumbsup:

Публикувано на: 13 Ное 2007 20:08
от slowtraveler
Всесезонните са добър компромис, ако не въртиш много километри.
При мен свършваха на около 30-40х.км (GY Vector 3). Зимата се държаха доста добре, но лятото се износваха много бързо.
Пищяха и 'мляскаха' при нормално тръгване и спиране, дори да не приплъзваха.
Лятото бяха много 'ластични' като усещане за поведение на пътя...
При тях повече ме дразнеше поведението им лятото...
При същото каране навъртях около 85х.км на летните гуми и засега около 40х.км чисто зимните.
За малкото километри - ако въртиш 10-15х.км/г то 30-40х.км ще навъртиш за около 3-4 години, колкото е максималния живот на една гума (гумата губи свойствата си, започва да се напуква и т.н.).
Дори и да вземеш добър комплект зимни/летни, пак ще е добре да ги смениш след този срок заради това, че са стари, но няма все още да са износени при малкия пробег.
Всеки сам си взема решенията - за себе си съм избрал комплект зимни и комплект летни със джантите и смяната не ми е проблем...

Публикувано на: 13 Ное 2007 20:16
от ALTEZZA
razlikata mejdu vsezonni i zimni(Performance Winter) gumi ne e koi znae kolko. po skoro razlikata idva kat se slojat tez gumi det gi vodiat Studless Ice and Snow, problema pri tiah kakto kazva ugabuga e che sa mnogo meki, pak i dizaina im e mislen za sniak, t.e. po tiasni, ta sa si otvratitelni za karane na suho. fakt e che v Chicago 90% ot horata karat s vsezonni gumi(ciala godina), ne kat da pada po-malko sniak ot kolkoto v Sofia, no pak i chistat sravnitelno barzo, a i bairi niama nikakvi. ta vseki triabva da si pravi smetkata, ako v grada mu niama bairi, sniag pada kolkoto da ne e bez hich i kara predno predavane, togava ne vijdam shto da ne kara s vsezonni gumi. letni gumi sa drugo neshto, te ne sa za zimata!

Публикувано на: 13 Ное 2007 21:41
от V35GTR
karal sum sus letni gumi zimata, ne go preporuchvam na nikogo!

Публикувано на: 13 Ное 2007 22:57
от El Camino
Аз пък в момента карам със зимни дет са на 3 години и мога да кажа, че Карината и на 1ва и на 2ра не потегля, а на 3та върти на мокро гуми. Гумите имат 3-4мм грайфер.
Току що поръчах Good Year Ultra Grip 7, по добри не намерих.

С Королата пък в БГ с 3мм грайфер на 194/60/14 летни барумки качвам на 5 сантиметра утъпкан сняг до Батак.

Та ще предефинирам проблема така: на колата дет те храни си и трябват гуми, щото нямаш време да я мислиш.
От друга страна, ако имаш време за губене и желание на джанти можеш да се качиш където си поискаш.

Има и трети вариант - да си толкова заспала пу_ка, че и най - добрите зимни гуми да не те спасяват. Ма то там естествения подбор си знае работата.

Публикувано на: 13 Ное 2007 23:23
от Scott
El Camino написа:... Гумите имат 3-4мм грайфер...
Тъкмо щях да питам 'бавнопътуващия' как постига такъв пробег, но явно ги износва до сликове. Зимни гуми с грайфер по-малък от 5мм и на повече от 2 сезона са за изхвърляне. Не че го спазвах това правило като бях в България, но сега ме е срам да карам с износени гуми. Онзи ден сменях моите и пича в сервиза при вида на лятна гума с 2.5 мм грайфер ме изгледа учудено, демек 'как си се изоставил толкова'. :whistle:

Публикувано на: 14 Ное 2007 07:42
от ceko26
Тук е геройство.Само балъците слагат зимни гуми.Колкото по износени значи по-голям майстор зад волана.Вчера така се радвах на един бакшиш със сини фарове, сини пръскалки и летни гуми в Бояна. 20 мин буча за 10 метра нагорнище. Всякакви хватки пробва.Осмърдя квартала със пушещи гума , а една женица спокойно си мина покрай него.Нарочно не му помогнах за да си го набие в главата , че не се кара с летни гуми зимата какъвто и да си професионалист да не говорим да возиш и пътници които си плащат.

Публикувано на: 14 Ное 2007 19:08
от slowtraveler
Scott написа:Тъкмо щях да питам 'бавнопътуващия' как постига такъв пробег, но явно ги износва до сликове. Зимни гуми с грайфер по-малък от 5мм и на повече от 2 сезона са за изхвърляне. Не че го спазвах това правило като бях в България, но сега ме е срам да карам с износени гуми. Онзи ден сменях моите и пича в сервиза при вида на лятна гума с 2.5 мм грайфер ме изгледа учудено, демек 'как си се изоставил толкова'. :whistle:
Направо се обидих от поста.... mad.gif
Пробега навярно го правя с разумно (не бавно) шофиране, а не с 'износване до сликове'...
Летните гуми бяха Мишлен XH1, зимните Ултрагрип6...
При пробег малко над 80х.км (само за летните) имаше още около 1 мм до граничната марка, но Мишленките по принцип си бяха с плитък грайфер (скоростния индекс??).
Без да вземам нови зимни смятам да започна и този сезон въпреки, че е трети сезон. Имат още доста 'хляб' до 'зимната марка', но като се доближи до марката, директно ще взема нови.

Сега въртя вече около 47х.км GoodYear Excellence, които имат още около 2мм до граничната марка и явно няма да изкарат 80х.км, но се надявам да достигна 60-70х.км..
А относно стила на шофиране - само като пример мога да ти дам, че на предишната ми Астра G 1.6/16V смених оригинални предни накладки на около 83-84х.км (задните бяха барабанни и издържат доста повече).
На Тойотата на 76х.км още нищо не съм пипал по ходова част или по спирачки (всичките са дискови).
Относно каране с 'галоши' съм твърдо против - доста пъти съм попадал в аквапланинг на скорост над 90км/ч и затова не оставям гумите си да се износят съвсем до марката. :thumbsup:

Публикувано на: 14 Ное 2007 21:33
от Scott
slowtraveler написа:Направо се обидих от поста...
Извинявай, коментара ми беше по-скоро закачка.
Мишлен ХН1 не беше ли всесезонна гума?

Публикувано на: 15 Ное 2007 14:25
от spiritch
То не зависи само дали са зимни, ами и какви са. Преди 8 години си взехме едно кадетче и беше отпред с Good Year, не знам какви бяха ама сме ходили по Пампорово и къде ли не в сняг и лед и вървеше като танк, после една зима си купих зимни Lassa и нищо не става от тях, само името и грайферът им е зимен. Гледах преди едни тестове в Auto Bild на гуми, летни, при по-известните марки спирачният път се различаваше със сантиметри до 2-3 метра, имаше и една марка, която не бях я чувал и имаше 2 пъти по-голям спирачен път (ако на едните бяха около 40m, то на тези беше 80m). Та се чудя какви гуми съм взел аз, обаче пък са евтини. Сега си купихме нова Avensis 1,8 VVT-I с гуми Bridgestone не ги знам дали са летни или някакви всесезонни, абаче в инструкцията на Тойотата пише, че е по-добре да се кара с тези гуми в студено време и дъжд, а да се слагат зимни само в сняг и лед. Не знам дали да вярвам или не, ама щом са го написали изрично, сигурно са имали нещо впредвид.

Публикувано на: 15 Ное 2007 15:09
от ceko26
Не го вярвай . Най-вероятно са Бриджстон Туранза - нисък клас и ефтин.Общо взето са много здрави за дупки, но за спиране на вода и сняг не са добри.Много дълъг пробег имат може би ще излезеш от гаранция преди да опре в маркерите.С една дума - пластмаса.

Публикувано на: 15 Ное 2007 17:18
от slowtraveler
Scott написа:
slowtraveler написа:Направо се обидих от поста...
Извинявай, коментара ми беше по-скоро закачка.
Мишлен ХН1 не беше ли всесезонна гума?
Няма проблем.
XH1 си е чисто лятна гума http://www.euroshina.com.ua/en/tyres/Mi ... 95/60/R15/
Ама вече си е стар модел (Астрата беше оригинално с тях 1999г).
За зимни за наши условия много се бях замислил за Нокиан WR, но вносителя ги нямаше в наличност (а ми предлагаше като техен аналог Hakapelita с извадени шипове.... и това за Варна...) затова се принудих да сложа Good Year...
Някой има ли лични впечатления от Нокиан WR или WR2?

Публикувано на: 16 Ное 2007 08:21
от ceko26
Да, много слаби гуми като качества и лесно се подуват от дупки.

Публикувано на: 16 Ное 2007 09:15
от Aleksandar
По мое скромно мнение колата си е двигател и гуми, така че не пестете и рискувайте живота си и този на другите. Едва ли някой би се съгласил, че се произвежда зимен сегмент само с маркентингова цел. Дори МВР му придава достатъчна важност