Страница 4 от 4

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Публикувано на: 19 Окт 2024 00:15
от dreamerxs
SCV клапана е един. Нямам представа как работи.

Ето стойности при различни режими:
1120-1265 mA - 850 rpm, на място (студен двигател 12 градуса)
1171 mA - 2500 rpm, на място
1151-1207 mA - от 800 до 2600 rpm, ускорение от 0 до 45 km/h - при отнемането на газта на 45км, SCV пада на 976 mA
1240 mA на 2500 rpm , ~65 km/h
1250-1350 mA - 1500-2100 rpm - ускорение от 55 до 70 km/h
1680 mA - 3800 rpm, 105 km/h, при отнемането на газта, тока спада до 1160 mA.

Графиките на Target Common Rail Pressure и Fuel Pressure се припокриват.

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Публикувано на: 19 Окт 2024 07:36
от mapamop
Стойностите на налягането близко ли са до референтните в ръководството, както са описани със условията при засичане?
Предвид че целевото и текущото налягане вървят заедно, или с не повече от 10% разлика във времето, не изглежда да е проблемен SCV клапана или клапана за разтоварване на излишното налягане на рейла (клапана за обратната нафта).
Виж какво има писано в табличката за дросел, мап и маф. От там индиректно ще се види турбината мисля. Компресията без измерване няма как да стане, да се провери.

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Публикувано на: 31 Окт 2024 16:03
от dreamerxs
MAP и MAF са в норми. Стойностите на налягането на горивото са в норми също.
Не мога да се ориентирам за дросела. Не знам и как да го сваля за да го изчистя.

Катерих Петрохан в двете посоки тия дни и тласъците си продължават дори и със смяна на горивото.

Нещо ново отново около 2000 оборота. На втора скорост, в изкачване след завой, еднократно се случи, за част от секундата заби муцуна и после с рязък ритник се изстреля. Също и на едно от изпреварванията, в изкачване, изпуши яко с черен дим - иначе не пуши.

ТМ Ауто, нищо не откриха.
... И понеже не са открили какво може да създава тези тласъци на 2000 оборота, ми взеха 100 лева...

Бихте ли ми препоръчали къде да ида в София, за да разбера реално какво става с автомобила?

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Публикувано на: 31 Окт 2024 17:18
от mapamop
dreamerxs написа: 31 Окт 2024 16:03 Не мога да се ориентирам за дросела. Не знам и как да го сваля за да го изчистя.
Опред зад вентилаторите за охлаждане на двигателя, под колектора с ЕГР-а мисля да беше. По спомен от моя с моргата - излиза заедно с колектора и след това вече може да го отделиш.
Приблизително тук:

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Публикувано на: 08 Ное 2024 13:07
от dreamerxs
Обобщение:
Повече от 5 дни побутване няма.
Това, което е правено по двигателя е следното: нови горивен филтър, въздушен филтър и филтър на MAP, къса тръба след турбо (в посока кулер), както измит MAF сензор и почистен EGR клапан, два пъти смяна на горивото от различни бензиностанции (от пълен до празен резервоар).

Тъй като проблема не ми дава мира, автомобила премина вчера нова детайлна диагностика и следене на живи данни от мехаННика.
При диагностика и следене на живи данни повече от 2 часа, резултатите не показват проблеми или влошени характеристики.
Работа на двигателя в различните режими на натоварване съответства на референтните стойности в различни работни натоварвания. Няма аномалии в работата, включително и в конкретните обороти, както на отделните елементи, така и в общата им работа помежду им.
Беше обсъден и разхода на гориво на автомобила. 80% от ежедневното шофирането е изцяло градско, като най-високия разход е 7,8 л. (зимен). Извънградско, най-високия разход е 5,3 л.
Горното доведе до констатация към мен: спокойното каране тип икономично потребление. Странно е, че не търся икономия, даже може да се каже, че по-често зареждам от скъпия дизел, а не от обикновения.

Заключението, е че градското каране неминуемо натрупва отлагания, а за да не се натрупват отлагания или да се издухват такива, дизела си иска каране и то повече извънградско.
По-основното за моя проблем, е че в оборотите 1800-2200 автомобила започва процес по преминаване, гранично, от атмосферен в турбо. Преминаването му се контролира от компютъра, който от своя страна при бавно/леко ускорение, понякога може да се зачуди какво точно иска шофьора в тия 2000 оборота (дали ускорява или дали поддържа скоростта). Конкретно за моя двигател, 2000 оборота определено не могат да покажат възможностите на автомобила - иска си по-високи обороти и това е. :thumbsup:

Използвам повода, за да благодаря на всички колеги, които помагаха в темата.
Поздрави!

Avensis T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Публикувано на: 02 Май 2025 21:09
от dreamerxs
Отново същата история.
Стопли се времето и пак се почнаха тласъците, и то още по-чести и пак около 2000 оборота...
Тая кола не може да се кара като хората и това е. Почна да губи и мощност, яд ме хвана чак!
Нова диагностика и преглед - нищо.
Накрая ме пратиха на тест с пушек под налягане.
И хоп, маркуча преди кулера.
Как никой не го видя не си обяснявам!
Изображение

Поръчах маркуч MEAT & DORIA, парт номер: 961210. Само това ми предложиха при няколко доставчика.

Внимание! Не купувайте този маркуч! Грешни рязстояния между извивките и заради това при монтажа ясно личи, че е по-къс 1-2 сантиметра.

Нямах избор - монтирах го.

Процедурата не е сложна. Неоходими инструменти: отвертка PZ/PH2 и ключе 10-ка.
1. Демонтират се корите над радиатора.
2. Демонтира се акумулатора, заедно с пластмасовата тавичка под него.
3. Демонтира се металната стойка на акумулатора (4 болта)
4. Вече имате достъп до долната част на маркуча.
5. Освобождавате горната част на маркуча от тръбата.
6. Долната част на маркуча има метален накрайник, който е със издърпваща се скоба за отключване. Издървате скобата навън. Маркуча вече е отключен от кулера и се демонтира без усилие.
7. Прехвърляте накрайника и скобите на новия маркуч и монтирате в обратния ред.

Чудя се дали да поръчвам друг маркуч, например ESEN SKV
парт номер: 43SKV340... Мнения?

Avensis T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Публикувано на: 02 Май 2025 21:41
от VladimirK
Друг вариант е на Turborury. Полски са.

Avensis T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Публикувано на: 03 Май 2025 08:20
от Akima
Повечето хора при такава авария инсталират оригинален маркуч и забравят за следващите 20+ години.
Един не ми се е оплакал...

Avensis T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Публикувано на: 03 Май 2025 17:32
от Тинк
dreamerxs написа: 02 Май 2025 21:09 И хоп, маркуча преди кулера.
Как никой не го видя не си обяснявам!
Колега, в крайна сметка изчезна ли проблем или не?

Avensis T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Публикувано на: 04 Май 2025 10:12
от babata
dreamerxs написа: 19 Окт 2024 00:15 Колега, в крайна сметка изчезна ли проблем или не?
И аз живо се интересувам.
Имам същият проблем - при плавно ускорение до 2000, 2100 об. се усеща като на тласъци. След 2200 излита. А при ниски обороти е направо мъртвец.