Страница 4 от 8

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 30 Сеп 2024 14:53
от peterhr
Аз карам с монтиран Volt-метър, поради проблемни с предната кола. Реших, че ще го монтирам и в Королата.
След стартиране, зарежда няколко минути на около 14,2 - 14,3. След това (при топло време), зарежда единствено при спиране. Докато се ползва "моторна спирачка". При ускорение показва около 12,6.
При пускане на консуматор: фарове, нагревател задно стъкло или подобно - тогава напрежението не пада под 13,5V.

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 30 Сеп 2024 15:32
от slowtraveler
FearSoft написа: 30 Сеп 2024 14:43 Аз, докато не разбера нещо защо работи по определен начин (и защо точно по този начин)
Това няма как да го разбереш... Разбираш идеята, но защо работи ТОЧНО по този начин, вероятно знаят само 'малка група съветски японски учени' :)
Още на времето рекламираха 'хибридна технология', която например при най-обикновен (нехибриден според общото разбиране) автомобил АКО акумулаторът е зареден над някакъв процент спираше заряда, и зареждаше акумулатора само когато ДВГ работи като моторна спирачка ... Та общо взето идеята ти е ясна - зарежда се само когато има излишък от енергия, или когато е силно разреден...
Така процедират повечето и в момента при хибридите - акумулатора го ползваш за стартиране на системите, и след това в реалност той не ти трябва - т.е. трябва само да го държиш в кондиция..
Как би го държал в кондиция? Ами дозареждаш го до ниво, което е устроило конструктора, и го оставяш 'на съхранение' - 'изключваш' го от заряда... Което си и наблюдавал...
Ако искаш да си направиш експеримент - изключи хибридната система и остави включени консуматори - фарове/радио и т.н. След няколко минути пробвай да стартираш системата - ако консуматорите са били повече - по-дълго време ще ти зарежда акумулатора пак докато си го докара до 'желаното ниво'.. А както са споменали колегите - 'желаното ниво' зависи и от различни фактори - на Джипа според температурата държеше напрежението някъде между 13.4 и 14.8V... Без значение от товара . Просто лятото като е топло бе ниската стойност, а зимата - високата...

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 01 Окт 2024 12:13
от Hursa
А дали "го е изключил компютъра" или е измерено напрежението в нисковолтовата шина? smile.gif

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 01 Окт 2024 16:43
от slowtraveler
Ами то си е едно и също... Смъкваш напрежението на нисковолтовата шина до напрежението на акумулатора, и ток спира да протича - все едно 'акумулатора е изключен' - няма обмен на ток tooth.gif

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 01 Окт 2024 19:39
от WoLF
Заинтересоваха ме последните мнения, ще ударя волтметър на клемите и на шината да видя дали не изказвам като факт лично мнение tooth.gif

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 01 Окт 2024 21:38
от Hursa
slowtraveler написа: 01 Окт 2024 16:43 Смъкваш напрежението на нисковолтовата шина до напрежението на акумулатора
и дори до по-ниско ниво, и акумулатора става източник.

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 01 Окт 2024 22:14
от BOz
Hursa написа: 01 Окт 2024 21:38 и дори до по-ниско ниво, и акумулатора става източник.
Което никога не става. ppp.gif

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 02 Окт 2024 09:05
от Hursa
Как не става. Човека го е измерил. smile.gif

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 02 Окт 2024 09:39
от slowtraveler
12.6 е напрежение на нормално зареден акумулатор... А и не знаем какъв е бил зарядът му в момента (ако е бил малко поразреден - дори това напрежение също би пораждало заряден ток, който да зарежда акумулаторчето)...
Това, което лично съм наблюдавал при дизелака бе, че особено лятото не съм виждал заряд над 75%... Дори след 6 часов извънградски път зарядът бе толкова...
Така, че съвсем не би ме учудило такив 'баластен' акумулатор съвсем да не го държат на 100% заряд точно с оглед дълговечността му..

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 02 Окт 2024 10:38
от BOz
Hursa написа: 02 Окт 2024 09:05 Как не става. Човека го е измерил.
Измерено 12.2, поддържало 12.6. Както каза, човекът го е измерил. tooth.gif

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 02 Окт 2024 11:28
от Hursa
Да, измерени 12.2 преди включване, след това включва системата, двг работи smile.gif, напрежението е 14.4, като е заредил акумулаторчето (колко му трябва на малкото акумулаторче) - изключил се е двигателя, понижава напрежението до 12.6 ("12.7 В и повече е напрежението на зареден акумулатор") и така нисковолтовата шина консумира по-малко, както през инвертора от "заредената" батерия, така и от заредения акумулатор. smile.gif

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 02 Окт 2024 11:56
от BOz
Hursa написа: 02 Окт 2024 11:28 напрежението е 14.4, като е заредил акумулаторчето
Отново спекулативни, необосновани теории. За да заредиш 45Ач акумулатор при начален волтаж от 12.2 Волта, то ще са необходими около 4 часа, при 14.4 Волта входящо напрежение и около 0.075 Ома вътрешно съпротивление.
Така, че теорията ти за това, че щял да бъде зареден за няколко минути, защото било "малко акумулаторче", отново издиша. ppp.gif

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 02 Окт 2024 11:58
от Hursa
Е измерването не е извършено с лабораторен прибор, а и 12.2 волта не е "разреден" акумулатор. Така, че приемете - колегата ви обори с показаните замери. smile.gif

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 02 Окт 2024 12:01
от BOz
Сподели при 12.2 Волта първоначално, колко време е необходимо акумулатора да дойде на 12.6 Волта, за да имаме нулево равенство - нито да се зарежда, нито да се разрежда, като му подадеш средно 14.4 Волта?
FearSoft написа: 30 Сеп 2024 12:43 и после, след каране 5-6 минути зарядът стои на 12,6V!
И кажи след 5-6 минути на какъв волтаж би трябвало да бъде (до каква степен ще бъде зареден)?

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 02 Окт 2024 12:12
от Hursa
Не знам, не мога да спекулирам като вас с вътрешното съпротивление и с нивото му на заряд при 12.2 напрежение. smile.gif
► Виж съдържание