nov написа: ↑09 Дек 2024 07:54
на тия няколко отвора има много финни цетки (предполагам си ги махнал)
Няма. Клапана не съм го пипал - нямам политика да кирилизирам нищо по колата, или ако кирилизам е обратимо и максимално неинвазивно. Цедката е отделна, стои под клапана на маслената магистрала, и на този мотор е отделяема и обслужваема. На следващото поколение трябва да извадиш главата по спомен за да я почистиш (ако може изобщо).
ОЕМ клапана като пари да беше от сорта на 80-90 лева, има и китайски ERA за около 40 по спомен.
nov написа: ↑09 Дек 2024 07:54
Тотално невярно............, здрава спрямо останалите марки на пазара-да, но е капризен автомобил на тема сервизно обслужване
Това го знаем от горчив опит аз и ти. Голямата маса от собствениците живеят със славата на марката от 80-те и 90-те години на марката - Тойотата не се чупи. Но фактите са вече други - за всяко извращение със моторизацията тя си отмъщава със зверски удар по джоба.
Всичкото по-горе което го виждаш на снимката е плод на неглижирания клапан за картерната вентилация. "Невидимият резултат", който го няма на снимката е че бяха изгърмели гарнитурата на капака на клапаните, гарнитурата на входящия колектор и О-пръстена на тръбата на щеката в края който влиза в блока. Пръстена не очаквах да е изгърмял, но си беше доволно импрегниран мотора срещу ръжда около нея. Сменени са вече, като гарнитурите ги поръчах още като я платих, грубо седмица преди да замина за Словения да я прибирам.
nov написа: ↑09 Дек 2024 07:54
Та тойота се чупят, особено пък ако се пренебрегнат сервизните интервали, капризни са на обслужване, ако обаче собственика се съобраси с тях колата ще му се отблагодари с надеждност.
За подръжката си прав че ако се спазват предписанията са си относително доста безпроблемни каруци. Но дори и с неглижирана подръжка мисля че няма да те остави на пътя, ако не си неприятно нахален.
Пример със моят леген, който в моите очи не е никак добре - въпреки сериозно разпънатата верига и вероятно сериозно износения дефазатор, все още се движи и не е прехвърлила зъб на веригата. Единствено тресе оборотите когато ѝ скимне, и ми завиши разхода. По това време на годината докато беше в що-годе приемливо състояние мотора се въртеше на около 9.3-9.5л/100км. (+/- 500 грама по колонка) градски разход, а в момента разхода по борд се върти на около 10-11л/100км.
Извънградския летен без магистрала беше от сорта на 5.4-5.7/100, а това лято едва я удържах на 6.8-7.5/100. Но си върви, и по магистралата към Варна пак ми позволи да се гъбаркам със едно BMW 118d.
Да рева за ръждата, но я карах със изгнилия преден мост сигурно една година, със изгнилия заден мост - две. И не ме е оставила на пътя, като изключим гадната изненада с полуоските.
В моите очи са си прекрасно разработени на инженерно ниво автомобили, но след това счетоводителите и меринджеите са ги осрали в името на сваляне на производствената цена. Примери имам много.
nov написа: ↑09 Дек 2024 07:54
А в последните години доста свалиха откъмто качество, пак са номер едно, но........дистанцията спрямо другите боклуци вече не е толкова голяма, както е била преди.
Кажи ми коя марка не прави вече само кенефи? За мен не е чудно - имат да влизат във зверски изисквания за отпадъци и емисии, а от друга страна потребителя очаква "150-200 коня автомобил, който да харчи 4-5/100 гориво". И това си оказва влияние и на изработката и надеждноста - ползват се по-малко материали, които са и по-"еко". Целта е прозаична - по-малко тегло, по-малко отпадъци (и данъци за производителя), и по-нисък разход на гориво. Обаче както виждаш това не е добре за дълговечността.
Сърдиш се за кутията, но го погледни от другата страна на призмата - кутията едва ли вече е със чугунен или от легирана стомана корпус, едва ли тежи толкова колкото на някоя Карина Е примерно със приблизително същите коне (ако има такава). Това ти пести разход на гориво, но ти води до по-малко материали, които няма как изцяло да ги компенсират със разни закалявания и обработки. И резултата е - 60 000 за смяна на маслото, поне стружките да не пилят другите части по кутията. Каучука вече е сериозна цифра по ред причини - гарнитурите и семерингите са повече синтетика, и по-малко естествени каучук. И като му добавят някоя добавка да може да се разпадне на слънце (в сметището) за 20 години, вместо нормалните 100-200 години, нещата си идват на логиката, как на новите коли се вдървяват за няколко години гумените (пластмасовите реално) изделия, а на старите са на практика вечни.
Убеден съм че няма да има вече безсмъртни Тойоти, както няма да има милионници от другите марки. Или не масово.
Кутията ти е по-трошлива от на другите, но такъв компромис са направили Тойота - решили са да спестят/осакатят в кутията. Имаше един мит (не съм сигурен колко е верен) за тефлоновото покритие на VW по буталата и ризите. Сложено е да компенсира триенето от високите обороти на двигателя, но не е особено толерантно на температурите на горене в мотора и за 5-6 години си заминава. Но мотора вече не е в гаранция, и контрата със носенета на варел с масло в багажника и повишения горивен разход си остава за собственика на немското извращение. Ако не го кефи - хвърля мотора и взема следващия за 5 години, или си хвърля колата на българите и румънците и сменя с нова. Все пак акционерите искат дивидент и ако не продават нови коли не излиза сметката.
Погледни го от тая гледна точка и ще ти е по-лесно да преглътнеш фактите. Предвид цените на частите на Тойота не съм сигурен че са преглъщаеми изобщо.