Страница 4 от 7

Проблем със CVT кутия

Публикувано на: 06 Юни 2024 10:27
от мехаННика
А някъде прочете ли че всички трябва да изкарат милион? Автомобил без история, с върнати 150 - 200 хиляди и почваме с глобалните изводи. Ако е теглил кораб отзад? Или гарсониера из планините? Да не говорим че такива постове с нищо не помагат на клетника който дали е бил подлъган или сам се е опитал да надскочи сянката си, трябва някак да излезе от това положение.

Проблем със CVT кутия

Публикувано на: 06 Юни 2024 10:29
от BOz
gena_bs написа: 06 Юни 2024 08:58 Според един бг сайт, цените на подобни автомобили 2016 са около 38К лева. 25К само за CVT/ e-CVT е безумие!
Цената на нови агрегати винаги е безумие. Без значение кой е производителят. Още повече като сравняваш цената с овехтяването на колата във времето.
Намери си кола за 2000 лв. и попитай колко му струва новия двигател от дилъра, ако може да ти го предложи.
Джемини парите ги нямат за нищо. Казали са сумата ей така, колкото да откажат колегата. Пък ако се навие кой бяга от едни бързи 6-9к лева печалба от ден работа. tooth.gif
Така, че не е виновна кутията сама по себе си. Други са факторите. Като например:
https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=38769&start=30
Като прочетеш хората какви оферти приемат и се съгласяват, лошо може да ти стане. Ама ако нямаш техническите възможности да си го направиш сам, плащаш по някакви измислени (за мен) оферти. Ето за някаква смяна на маслото хората дават по 600-800 лв.
Аз си смених маслото на скоростите на Мерцедеса. Дадох 230 лв. В Джемини, а явно и в Тойота искат 3-на цена. И какво би следвало - смяната на масло на Мерцедес излиза на 1/3 цена в сравнение на Корола. Ами не, не е коректно така да се гледат на нещата. Затова са важни детайлите и т.н. Но за ремонт на автомат, най-вероятно един лагер 7-10к, това е ненормално.

Проблем със CVT кутия

Публикувано на: 06 Юни 2024 11:18
от nov
мехаННика написа: 06 Юни 2024 10:27 А някъде прочете ли че всички трябва да изкарат милион? Автомобил без история, с върнати 150 - 200 хиляди и почваме с глобалните изводи. Ако е теглил кораб отзад? Или гарсониера из планините? Да не говорим че такива постове с нищо не помагат на клетника който дали е бил подлъган или сам се е опитал да надскочи сянката си, трябва някак да излезе от това положение.
Интересно защо винаги, като се касае за ремонт на възЪл на Тойота се започва с размишленията, че била милионник, че теглила покъщнина и подобни глупости, ами ако нееее? А ти откъде знаеш дали е връщана? Моята не е връщана и ми из..ра едно л..но на главата, нали са надеждни, навъртат милион км без проблем? Или и ти , като Лексотаня почнА да вадиш от 9 дола вода, вместо да се каже, че просто кутиите им са дефектни и ненадеждни, а ремонтите са убииствено скъпи - може пък да са я ползвали на някое летище да тегли Боинг 747 няколко години до стоянките и от това да се е износила?

Проблем със CVT кутия

Публикувано на: 06 Юни 2024 11:21
от nov
По темата към авторката:
Пробвай тук, тъпото е, че са ти далеч, но нищо не пречи да попиташ, за тия и специално ртемонтите им съм чувал добри отзиви.
https://www.facebook.com/midavto/?locale=bg_BG

Въпреки, че винаги могат да се издънят, попитай дали дават гаранция за ремонта също?

Проблем със CVT кутия

Публикувано на: 06 Юни 2024 11:37
от мехаННика
Дефектното ще се прояви и отстрани докато автомобила е в гаранция. Оттам нататък експлоатацията и обслужването определят в огромна степен кое колко ще изкара. И тъй като никой не знае нищо и за двете, то всякакви гръмки изказвания са много меко казано, неуместни.

Проблем със CVT кутия

Публикувано на: 06 Юни 2024 11:43
от gimara
gena_bs написа: 05 Юни 2024 18:58 Дори и да са реални, кутията е на края на пробега си, преди основен ремонт.
Значи казваш живот на CVT 150 000 км. Пък тойота дават гаранция 200 000 км. Излиза, че сменят всички кутии по гаранция при посочения от теб пробег. Щеше се разчуе ако е така. Има една тема в руския форум на версо за кутиите. Карат си хората по 300 000 без проблеми, сменят си маслото редовно и не съм видял нещо драматично да пишат за CVT.

Проблем със CVT кутия

Публикувано на: 06 Юни 2024 11:43
от slowtraveler
В последните години всичко е много здраво или много чупливо според начина на експлоатация... Замислете се - можете да 'запалите' и чисто нов съединител и да го бракувате...
Познаването на техниката в детайли спомага за избягване на грешки в експлоатацията (или поне - приемане на информирано решение за риска от дадени грешки), но хората все повече се приучват да са 'експлоатанти', без да разбират как работи даден механизъм и да се грижат за него... И да - има 'по-капризни' агрегати, които изискват повече внимание...
Относно цената - зависи от много фактори... В 'предишната ми работа' съм се правил много 'учудващи оферти', но когато срещу теб има специалист - обяснението е по-лесно... Например защо смяна на 1м тръба може да струва десетки или стотици хиляди $... Ами просто е - изчисляваш и какво е нужно да направиш за да достигнеш до тръбата, а не само цената на материала...
Така при цена на материала например 100$ наистина може да се получи крайна оферта над х1000...
Относно изчисление на цената на нов агрегат - да, това е напълно нормално за такива основни агрегати... На производителя не му пука, че автомобилът ти е стар - той ти продава чисто нов агрегат...
Да, цената за ск.кутия малко ме учудва, защото сменях на служебния бус двигател.. Бусът (Пежо) го бяхме взели за малко над 12х.лв на около 4г... Просто бе търкалян и пооправен... След година и нещо експлоатация се оказа, че все пак при удара е усукал блока и почнаха проблемите... За да ги решим веднъж завинаги и бусът да се експлоатира безпроблемно по-нататък поръчах нов двигател... Струваше по памет нещо около 9х.лв необорудван (без горивна система и навесни агрегати)... Чисто нов, със заводска гаранция... Та общо взето - след това години не сме имали проблеми... След промяна на бизнеса шофьорът, който го караше, си го взе за своя нов бизнес и продължава да го кара...

Проблем със CVT кутия

Публикувано на: 06 Юни 2024 11:58
от WoLF
Мисля е ясно това - цената на колата е овехтяла с времето, но на новата резервна част не и е съвсем нормално на кола 60к лв нова да ѝ струва скоростната кутия 10к, примерно ermm.gif

Проблем със CVT кутия

Публикувано на: 06 Юни 2024 14:12
от slowtraveler
Честно казано - не знам как е разпределението на разходите по агрегатите на автомобила, но предполагам при стандартен автомобил скоростна кутия + двигател да е около и над 50% от себестойността... Просто това са сложните агрегати, изискващи сложно металолеене, фина металообработка на качествени стомани, алуминий и т.н.. Също така отнемащи доста време за сглобяването на многото им части и т.н.,

Проблем със CVT кутия

Публикувано на: 06 Юни 2024 14:40
от tsvetanka_p
На 11.06. ще оставя колата в Джемини за диагностика и ще ги помоля да ми напишат предложение за ремонт. Ще видим, дали ще потвърдят проблем с лагер в скоростната кутия и ще видя тези 7000лв.-10000лв какво ще обхващат като ремонт. Ще снимам в групата предложението.

Проблем със CVT кутия

Публикувано на: 06 Юни 2024 16:27
от dracunculus
Аз лично не виждам нищо нередно в това да се случи да дефектира скоростна кутия, пък дори и на сравнително "нов" автомобил (на ок. 150к. км, ако въобще са реални.....). Масов ли е дефектът- не! Това е от значение. Ма било Тойота.. . е и? Случва се, също така както и при редица други производители може да се случи и се случва , дори при премиума. Пък дори и да струва толкова пари за смяна. Ами, както каза Слоу не веднъж- ключов възел е, струва пари, още повече, че предатавителството ти продава НОВ агрегат, ами колко да струва? А колко си мислите, че би струвала една ДСГ кутия на един Голф? А дали пък и тя не се чупи? Ами може.....Стига с тези безмислени дискусии и разпалване на спорове. Който иска намира начина и си прави кутията, който иска и има пари я сменя с нова или сменя колата . Който пък е недоволен от бранда, продава Тойотата, забравя за случая и готово. Не виждам проблема

Проблем със CVT кутия

Публикувано на: 06 Юни 2024 17:30
от gena_bs
Това, дали е масов дефектът може да се твърди само след правилно събрани статистически данни.
За брой продадени от конкретен автомобил, двигател, мощност и т.н.
Производителите, дори да ги притежават, посмъртно доброволно няма да ги предоставят в свободен достъп!
А принудително става чрез съда, след като започнат дела и се изплащат огромни обезщетения. В страните, където имат поне малко по-добре действаща съдебна и наказателна система. В сравнение с нашата пародия...
Достатъчно е да се погледнат глобалните отзивни (сервизни) кампании, за да си направим правилните изводи.

Пожелавам успех с диагностиката на автомобила!
Стискам палци да се разминете възможно най-евтино!
И задължително оформяйте официално всички документи - сервизна поръчка, опис на проблемите, резултати от диагностика, препоръки за смяна/ремонт на части/възли. Имам предвид на бланка на юридическото лице, с имена на приемчик, сервизен техник, подписи, печати на фирмата и прочие.
Както и финансовите документи - касов бон и/ или фактура.
За да спите спокойно, просто.

Още веднъж - успех!

Проблем със CVT кутия

Публикувано на: 06 Юни 2024 18:07
от nov
dracunculus написа: 06 Юни 2024 16:27 Ма било Тойота.. . е и? Случва се,
Ама разбира се, никакви драми няма, случва се, много ясно, не е масов дефект -който му не Аресва, у лево.Съгласен съм напълно.
Голф никога не са имали претенциЙ за надеждност спрямо Тойота.
А пък , който не харесва бранда да продава - както аз в случая.Няма драми, всичко е точно.

Проблем със CVT кутия

Публикувано на: 06 Юни 2024 18:26
от iovkito
Така и така си оправил всичко на равчето, за какво ще го продаваш?

Проблем със CVT кутия

Публикувано на: 06 Юни 2024 18:30
от nov
Вече сядам в него, само ако имам преходи ПОД 10км, седи в гараж и заобикалям гаража от 100метра и се псувам, не ме кефи тая кола - следващия който я вземе дано и се кефи, аз сгреших с нея от четене по форуми ( не, че форумите с ами виновни разбира се) и линкове разни как били номер едно по надеждност - може но аз измъкнАх късата клечка и от трите най-дългия.
Както и да е да не спамя темата на колежката, дано мине на нормални цени с ремонта.