Хах, колега Hursa с последния ти пост съм хем съгласен хем не съвсем.
По - високата застрахователна стойност някъде по - назад в темата някой колега я беше коментирал и се споменаха цифри от сорта 400 лева по - малко за първата година. Което са под 2000 за 5 години. Но също така пак там писах, че с малко повече бумащини (писане молби и прочее документи) с лизинга, може да ти позволят да се застраховаш през твой брокер. Объркването тук идва от няколко неща.
Първото е че са няколко субекта тук
Лизинг
Застрахователен Брокер
Застраховател
и продавач.
В случая с тойота продавача и застрахователния брокер са кажи речи едно и също, верно са уж различни юридически лица, но реално са две ръце на едно тяло.
Лизинга и брокера обаче нямат нищо общо.
При събитие брокера няма отношение. Може да ти съдейства за завеждане на щетата, но това е де се вика кеф да ти направи, че да не избереш някой друг, защото той печели от теб.
Работейки тясно свързани, си имат отработен канали, по които преминаването от една към друга застрахователна компания за крайния потребител е безпроблемно и не се натоварва с разни бумащини... разбира се натоварва се с цената.
Ако имаш времето и желанието, спокойно може да се заемеш сам с тази дейност сам да си оправяш нещата и може да се застраховаш през друг брокер или директно в застрахователна компания, без посредничеството на брокер... Но трябва да си пишеш с лизинга, което със сигурност ще ти струва време, а и не е изключено и нерви.
Hursa написа: ↑03 Май 2023 16:26
какъв се явявате за застрахователя, като застраховате чуждия автомобил
За застрахователя, дали си ти през лизинг или ти със собствена кола, все там. Има МПС на определена стойност и толкова. Риск е ако колата е такси или нещо, за което е нетипично за личен автомобил.
Hursa написа: ↑03 Май 2023 16:26
А слагате ли по-високата застрахователна премия за лизинговия автомобил,
По високата, както писах идва от това че посредничите през брокер. Можете сами да го правите.
Hursa написа: ↑03 Май 2023 16:26
а прехвърлянето му и пререгистрацията, получавайки го като "втора употреба"?
Hursa написа: ↑03 Май 2023 16:26
И в двата случая - автомобила си е разход.
100%
Hursa написа: ↑03 Май 2023 16:26
Щом имате печеливш бизнес, достатъчно безрисков - по-печеливш и евентуално по нискорисков от бизнеса на лизинговата компания, ясно е - вземате автомобил на лизинг. Ако ли не - кеш
Дори и да не е бизнес.
100 лева днес, струват повече от 100 лева след една година.
В този ред на мисли, предпочитам да изплащам колата с обезценени пари, отколкото наличните такива да ги загробя в 1 тон железО. Особено пък при висока инфлация е чудесно. СЕГА разбира се и другата страна не са балами и не ядат колците с доматите

и вдигат лихвите. Но това не променя първото.
Тук може и да сте прав. Нямам идея колко е разликата ако отида и им тупна парите кеш или е след лизинга.
Нотариалните такси са според застрахователния интерес. При първоначално придобиване (да продължим с горния пример) 50 000 лева го дава 2000 лева такси
След 5тата година колата ще е под 30 000 застрахована и го дават 1200.
Hursa написа: ↑03 Май 2023 16:26
И че за застрахователя сте само допълнителен и то не малък рисков фактор?
Какъв по - голям рисков фактор?!
Дали колата е лично моя или през лизинг? Какво променя моя рисков фактор?
Даже напротив, през лизинг човек по - скоро би пазил веща, но дори и да не е това, през лизинг 100% няма да спре да плаща каско, докато личен автомобил, може и да си си паднал на главата и да не го застраховаш.
StRaTeGa написа: ↑03 Май 2023 15:30
В по-горната сметка си пропуснал да добавиш съществената нотариална такса, която до някъде ще уравновеси цената на 2-те услуги за крайни ползвател в случай, че наистина иска да придобие автомобила.
Прецъках 2-3 калкулатора... както писах за 50 000 го дава 2000 такса за 30000 го дава 1200. Без значение пазара, колата застрахователя си я смята колко се е обезценила и почти със 100% мога да твърдя че ще е доста под 30 000 на края на 5тата или ХАЛЕ пък след 8мата година, в случай че разсрочиш остатъчната.
Само за протокола, на 1вата година 48к
на третата е около 33к
StRaTeGa написа: ↑03 Май 2023 15:30
Krachunov, аз наистина ти се възхищавам за усилията, които хвърляш, за да аргументираш и обясниш твоята позиция.
Да речеш че имам някакъв пряк интерес от застрахователите и/или лизинг... не. Въпреки че прекарах десетилетие в такава компания от близо още едно не съм там. Но въпреки това не мога да остана безпристрастен, когато се говорят ако не глупости, то поне неверни неща в голямата си част.
Самия аз преди време в подобна дискусия установих че съм бил в голяма грешка относно неща с лизинга и вноски, но човек никога не е късно да стане за резил.
Както се казва: Излагате ли се на слънце? аз се излагам навсякъде.
Но горните сметки както казах са доста махленски и разбира се, че ще има отклонения в някоя посока. Но пропорциите ще се запазят.
За откраднат автомобил на лизинг и обезщетение, нямам впечатления и се надявам така да остане

но познавайки останалата страна на нещата трудно бих се убедил, че ще е по - различно.
И пак казвам, не защитавам застрахователи банки и прочее.. Застрахователите съвсем целенасочено може да те подведат и за това ти трябва да си добре запознат с какво се захващаш. По същия начин, както те са добре запознати и ще се хванат и за буквичката за да те изпържат. НО това не променя основнот.. Не е луд де яде зелника, луд е кой му го дава.