Страница 4 от 8

Батерии

Публикувано на: 04 Дек 2023 18:45
от Filbor
dimkaraganchev написа: 30 Ное 2023 23:04 По-скоро, когато спрат да се палят.
Ето как би могло - Натрий вместо Литий:

Батерии

Публикувано на: 04 Дек 2023 19:12
от WoLF
Дефакто не върши работа за автомобили... Искат сериозна защита от атмосферните условия и не стават за продължителна употреба ermm.gif Знаят се тези батерии, но трудно ги пласират като продукт учените unsure.gif

Батерии

Публикувано на: 04 Дек 2023 22:07
от Filbor
От Northvolt имат такава разработка, но не са писали дали е подходящо за автомобил:
https://northvolt.com/articles/northvolt-sodium-ion/

Батерии

Публикувано на: 06 Дек 2023 21:59
от pavelp
Здравейте!
Гледам, че тук се обсъждат батерии. Наскоро ми направи впечатление малко зарядно за акамулутори, инверторно.
Какво е това, и как работи?

Батерии

Публикувано на: 06 Дек 2023 22:32
от WoLF
Преобразува променлив ток +-230V в прав ток с напрежение около 13-14V.

Батерии

Публикувано на: 06 Дек 2023 22:53
от pavelp
WoLF написа: 06 Дек 2023 22:32 Преобразува променлив ток
Доколкото знам, това всяко зарядно за акумулатори парви,включително и автоалтернаторът.Даже грецовете отдавна в едно тяло продават, и са бая евтини
сега За пръв път пробвам онова, изкуствения интелект, видях в някаква тема, че вече и на български го има
ето какво било :)


ChatGPT
Инверторно зарядно за акумулатор (инверторно зарядно устройство) е устройство, което служи за зареждане на акумулаторни батерии посредством конвертиране на постоянния ток (DC) в променлив ток (AC) и подаване на този ток към акумулатора.
Инверторно зарядните устройства са особено полезни при къмпинг, автомобилни или други приложения на открито, където няма електричество или когато е необходимо зареждане на акумулатори от слънчеви панели или вятърни турбини.

Те обикновено се състоят от трансформатор, ректификатор, инвертор и зарядно устройство. Трансформаторът преобразува входния ток от 220V AC или други волтажи в подходящо ниво на входно напрежение за ректификатора, който превръща тока в DC. След това инверторът конвертира тока обратно в AC, който зарежда акумулаторната батерия. Зарядното устройство контролира зареждането на батерията и предотвратява претоварването или повредата й.

Такива устройства могат да бъдат универсални и да работят с различни типове акумулаторни батерии като свинцово-киселинни, литиево-йонни или гел-базирани. Някои от тях имат и допълнителни функции като обратно зареждане за висока ефективност, защита от късо съединение, интегрирани индикатори за зареждане и други.

Инверторно зарядните устройства са полезни за поддържане и зареждане на акумулатори в различни приложения като къмпинг, каравани, лодки, автомобили, соларни системи и други.

Батерии

Публикувано на: 07 Дек 2023 08:36
от WoLF
И отново, понякога халюцинира и представя неща за истина, които са далеч от такава. Не го използвайте като чиста монета :thumbsup: В случая твърди, че зареждаме батериите с AC bash.gif
Относно питането, си прав, зарядно като зарядно, затова и отговора ми беше лаконичен tooth.gif

Батерии

Публикувано на: 07 Дек 2023 09:43
от slowtraveler
Хм... Май не е съвсем на български :whistle:
Това, че инверторното захранване/зарядно преобразува АС в ДС, след това пак в АС и пак в ДС е факт... Глупостите, които може да са изръсени от GhatGPT са много, и затова не трябва да се приема за чиста монета...

Батерии

Публикувано на: 04 Яну 2024 22:44
от Monster
Малко днешни "новини"/"старини" за изпитания с твърдоделни батерии:
Твърдотелна батерия „на практика не старее”

Батерии

Публикувано на: 18 Авг 2024 13:34
от Filbor
_____

Батерии

Публикувано на: 06 Сеп 2024 20:12
от dracunculus
slowtraveler написа: 06 Сеп 2024 18:01 излишно съобразяване с автомобила
Точно и моят довод. От над 13г. слушам как сме на прага на някалва мега революция в супер бързото зареждане на електричките. Едва ли не "от утре" доводът с бавното зареждане "против" ще е отживелица. Да, ама не...остава си, в допълнение на всички други недомислици около електромобилите. Между другото в тая посока- някой чул ли е за реални факти в посока на истински бързото зареждане, нещо конкретно?

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 06 Сеп 2024 21:26
от WoLF
Как да го вкарат като батериите не си държат гаранцията с него и мрежата не е готова за такава инвестиция...

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 06 Сеп 2024 21:28
от Filbor
От наличните модели най-бързо се зарежда този:
https://evkx.net/models/porsche/taycan/ ... gingcurve/
А на второ място е:
https://evkx.net/models/hyundai/ioniq_6 ... gingcurve/
Показани са подробни разбивки на зарежданията.

Батерии

Публикувано на: 07 Сеп 2024 00:08
от Filbor
dracunculus написа: 06 Сеп 2024 20:12 Между другото в тая посока- някой чул ли е за реални факти в посока на истински бързото зареждане, нещо конкретно?
Най-сериозното, което съм чул е това:
900Wh/L и от 8% до 80% за 9 минути:
https://www.samsungsdi.com/sdi-now/sdi- ... 5&idx=3522

Батерии

Публикувано на: 07 Сеп 2024 07:32
от slowtraveler
Което ще рече - ако батерията не е на камион и е 100кВч, зарядната мощност на една зареждачка трябва да е над 0.5МВт...
Ако 'бензиностанция' има 10 зареждачки - проектната мощност към нея трябва да е 5МВт...
В момента имаме около 3х бензиностанции... Да кажем - ще останат хиляда - това е инсталирана мощност 5ГВт...
Това - без въобще да включваме основният консуматор на енергия - професионалният транспорт - камиони, автобуси и т.н.
Т.е. почти 3 АЕЦ-а, заедно с транспортната инфраструктура за тока (ами то всяка бензиностанция си става консуматор като за квартал) :)
Дааа, доста работа трябва да се свърши :)